1
Vraag
2
Reacties
JGMP

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Waarom kan ik geen nextbox krijgen als ik geen internet van Ziggo heb.

Ik heb tv standaard met extra zenderpakketten. Daarnaast de Horizonbox xl. Graag zou ik over willen stappen naar de next of nextmini. Ik krijg telkens te horen dat dat niet mogelijk is. In eerste instantie waren er niet genoeg boxen maar zolangzamerhand is dat de reden niet meer. Wat is hiervan nou de echte reden. Ik moet perse internet van ziggo hebben omdat het anders niet zou werken. ?? Heeft ziggo ander internet dan kpn? Lijkt mij meer gedwongen winkelnering. Ben al bijna 40 jaar klant bij jullie maar krijg niet het idee dat dat iets uitmaakt. Het enige antwoord dat ik krijg is dat ik voor internet ook maar moet overstappen naar jullie maar dat wil ik niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@JGMP jouw 'probleem' zit deels in de mediabox XL deze heeft een ingebouwde modem router daardoor heb je toegang tot het on demand deel.

 

Eigenlijk klopt het deels wat je schrijft over het ' andere internet' Ziggo en KPN hebben verschillende reeksen IP adressen voor hun klanten. 

Zo zal de Ziggo app op een smartfoon wel werken via jou kpn verbinding, gebruik je de Ziggo Go TV variant krijg je ook een foutmelding.

Datzelfde geld voor de Mediaboxen deze verwachten een Ziggo IP adres.

Is er een reden dat je TV via Ziggo wil houden? Vermoedelijk is het goedkoper dit bij je huidige provider onder te brengen.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Hoi @JGMP 
De box kijkt welk internet je hebt, is dat een andere provider dan Ziggo, dan gaat hij niet werken, hetzelfde als bij de KPN. En daar is niets mis mee, het lijkt me zelfs logisch.

JGMP
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik ben benieuwd waarom dit niet werkt. Ik krijg namelijk nooit een duidelijk antwoord van ziggo. Is dit een bescherming. Ik moet als klant toch kunnen kiezen en niet gedwongen worden om alles bij 1 provider af te nemen. Ben namelijk ook al 40 jaar zeer tevreden over kpn en wil niet alles bij 1 provider.

Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Het zal met de kosten te maken hebben van het ontwikkelen van een mediabox en dan wil je natuurlijk niet dat je daarmee naar een andere provider gaat, logisch toch?
En nee ik heb geen aandelen in Ziggo of een andere provider 😋

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@JGMP jouw 'probleem' zit deels in de mediabox XL deze heeft een ingebouwde modem router daardoor heb je toegang tot het on demand deel.

 

Eigenlijk klopt het deels wat je schrijft over het ' andere internet' Ziggo en KPN hebben verschillende reeksen IP adressen voor hun klanten. 

Zo zal de Ziggo app op een smartfoon wel werken via jou kpn verbinding, gebruik je de Ziggo Go TV variant krijg je ook een foutmelding.

Datzelfde geld voor de Mediaboxen deze verwachten een Ziggo IP adres.

Is er een reden dat je TV via Ziggo wil houden? Vermoedelijk is het goedkoper dit bij je huidige provider onder te brengen.

JGMP
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

De reden dat ik niet naar een andere provider wil overstappen voor tv is dat ik altijd zeer tevreden ben geweest en niet meteen voor iets minder geld direct overstap. Dat doe ik ook niet voor internet. Als er storing is werkt er altijd 1 van de 2. Bij overstappen heb ik ook direct problemen met mailadressen e.d. Loyale klant, heb het gevoel dat dat alleen niet altijd wordt beloond.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo @JGMP ,

Ik vermoed dat een CI+ module wel kan.Is dat niet wat?

JGMP
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik heb voor een tweede tv een ci-module omdat de horizon extra vorig jaar werd gecanceld. Dan kan je niet terugkijken en opnemen e.d. En sinds afgelopen week de update voor ziggogo is uitgevoerd kan ik op de tweede tv ook niet meer bij bewaarde opnames via de horizonbox. Ze maken het je niet makkelijk bij Ziggo. Nu moet ik weer via de app op mijn ipad via airplay terugkijken op de tweede tv. Erg omslachtig allemaal. Zorg gewoon dat ik twee nextmini’s of iets dergelijks kan gebruiken Ziggo.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Via een humax 5200c kan je wel opnemen.Of terugkijken ook kan weet ik niet, maar misschien weet @RoWi. of @Simba24 dat wel.

Als je in fziggo woont kan je dan een CI+module aanvragen en de smartcard daarvan in de humax stoppen.

JGMP
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Bedankt voor je uitleg. Die humax heb ik een aantal jaar geleden juist weggedaan omdat ik nu alles wat ik beneden opnam nu ook boven kon terugkijken via de horizon en horizon extra. Ik ken alle onhandige oplossingen wel maar ik wil gewoon als trouwe klant meegaan met de nieuwste ontwikkelingen (4k e.d.) en niet als een tweede rangs klant worden behandeld.

Verwijderd account
Niet van toepassing

De next is denk ik technisch onmogelijk in jouw situatie.Maar nu je de extra horizon niet meer hebt is de humax toch prima?

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@JGMP  schreef:

De reden dat ik niet naar een andere provider wil overstappen voor tv is dat ik altijd zeer tevreden ben geweest en niet meteen voor iets minder geld direct overstap. Dat doe ik ook niet voor internet. Als er storing is werkt er altijd 1 van de 2. Bij overstappen heb ik ook direct problemen met mailadressen e.d. Loyale klant, heb het gevoel dat dat alleen niet altijd wordt beloond.


Vooral het punt als iets uitvalt heb je nog TV dat is via andere providers toch vervelend internet weg en je hebt niks meer.

JGMP
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ik hoef/wil ook helemaal niet bij Ziggo weg want had redelijk alternatief op 2e tv met ziggogo.tv via internet maar ze maken het je wel moeilijk ipv makkelijker. Wil ook gebruik kunnen maken van 4k e.d. Dat kan nu niet met horizonbox.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Verwijderd account  schreef:

De next is denk ik technisch onmogelijk in jouw situatie.Maar nu je de extra horizon niet meer hebt is de humax toch prima?


De Next is puur technisch gezien zelfs beter mogelijk dan de Next Mini. Wel met de kant tekening alleen bruikbaar voor lineair kijken niet voor Replay en cloud opname's. Dan moet Ziggo toch echt de internet leverancier zijn.

 

De Horizon is nu mediabox XL en heeft dezelfde platform als de Next, dat de laatste update dit probleem veroorzaakt is vreemd, dat zou niet uit mogen maken.

 

Ps terugkijken via een Humax is zeer beperkt, deze is handiger voor het lokaal kunnen opnemen.

JGMP
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ja sorry, ik heb nu de mediabox xl.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

4K/ UHD kan prima met een CI module, voor dat ene lineaire kanaal is het de moeite niet waard. Om een Mini aan te vragen, ja er zijn ook wat Films en Series beschikbaar in die resolutie. 

 

Via de app's en de website krijgen we ook geen UHD aangeboden.

 

Een ieder is verder vrij om zelf te beslissen zelf zie ik de noodzaak 'nog' niet van een 4k/UHD mediabox van een provider.

 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Simba24  schreef:

Het zal met de kosten te maken hebben van het ontwikkelen van een mediabox en dan wil je natuurlijk niet dat je daarmee naar een andere provider gaat, logisch toch?
En nee ik heb geen aandelen in Ziggo of een andere provider 😋


Off topic.

Deels logisch, echter als je betaald voor de dienst wat maakt het dan uit wie het internet levert?

Gebruik je twee technieken dan kan je nog twee providers combineren 1 voor TV en 1 voor het internet. 

Is er maar 1 type kabel in huis heb je al bijna geen keuze.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @RoWi. ,

Maar is het niet zo dat de next bij de 1e installatie en voor updates met ziggo internet verbonden moet zijn?

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Verwijderd account  schreef:

Hoi @RoWi. ,

Maar is het niet zo dat de next bij de 1e installatie en voor updates met ziggo internet verbonden moet zijn?


Dat dan weer wel ja. Puur voor het TV kijken gebruikt de Next nu nog DVB-C in tegenstelling tot de Mini, dus zou het technisch mogelijk moeten zijn om TV te kunnen kijken, het probleem zit dan in de activering van de ingebakken decoderings gebeuren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic