1
Vraag
2
Reacties
Teebee

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom kan ik de Soundbar soms niet aanzetten met de Ziggo afstandsbediening?

Heb enige tijd geleden een nieuwe Philips TV gekocht en daarbij een Philips soundbar (TAB8507). Alles gekoppeld via de Next afstandsbediening

Alles werkt(e) prima op 1 dingetje na….:

Aan/uit zetten van Next/TV/soundbar ging altijd prima mbt de rode aan/uit knop op de AB van de next.

Alleen wanneer ik hem ‘s avonds heb uitgezet en de volgende dag (ochtend of later) alles in 1x weer aan wil zetten reageert de soundbar niet. Nadat ik deze met zn eigen AB heb aangezet werkt het aan/uit zetten wel weer via de Next AB. Ook als ie een uurtje of 2 is uitgeweest reageert is gewoon normaal. Maar blijkbaar na een uurtje of 6+ (ofzoiets, heb het nog niet exact getimed) lijkt ie de soundbar even te ‘vergeten’, althans het aan/uit zetten.

Iemand enig idee?

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78246Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23316Likes

Staat Eén knop voor aan en uitzetten in de instellingen van de Next op Aan ???

Staat CEC = EasyLink op de Philips in de TV instellingen op Aan ???

Staat CEC = EasyLink eventueel in de instellingen van de soundbar op Aan ???

Teebee
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1 knops bediening staat aan en easylink instellingen idem.

Het vreemde is dat bediening gewoon werkt maar na lang uitstaan werkt het aan/uitzetten van de soundbar dus niet (is pas sinds kort). Voor zover ik weet is er niets gewijzigd aan de instellingen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78246Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23316Likes

Er gaat dus iets in een diepere standby, zodat het signaal van de Next niet je soundbar bereiken.

Is er ook een standby stand in de TV?

Als de Next dan sneller start dan de TV, dan komt het signaal van Aan niet aan op je soundbar.

Teebee
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Had ik al naar gekeken. Er is op de TV geen mogelijkheid ‘soorten’ standby te kiezen.

Indien de TV in een diepere standby zou komen te staan zou deze ook niet direct reageren op zijn eigen AB, en dat is wel het geval.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78246Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23316Likes

Ik ken de Philips te weinig om er verder iets zinnigs over te zeggen, hopelijk komt hier snel iemand langs die hier meer van weet.

Teebee
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Philips is onderling plug&play; de TV is een nieuw model OLED en de soundbar is ook een recent product. Werken naadloos met elkaar. Was ook snel geinstalleerd na aanschaf en deed het perfect. Doet het nog steeds perfect alleen dat de soundbar dan na een x aantal uren uit te hebben gestaan niet wil reageren op de ‘alles-aan-knop’ van de Next. Wellicht een Ziggo update geweest (next en/of AB)?

Ik heb alle instellingen van de soundbar en van de TV keer op keer nagekeken maar kan niks vinden wat het zou kunnen veroorzaken….

Dank tot zover voor de suggesties.

Mocht iemand eea herkennen en de oplossing weten….. graag !

Teebee
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wordt gekker: gister ochtend reageerde de soundbar direct op de ziggo AB, vanmorgen echter weer niet.

Heb nu voor de zekerheid eerst nieuwe batterijen in de ziggo AB gedaan (had ze uiteraard al gechecked maar waren zeker niet leeg/zwak). Ook de next maar uit gezet (stekker eruit) en na een minuutje of wat weer aan. Wie weet lost dat wat op….. 😕

Teebee
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Merkte toch dat er vaker ‘gekke dingen’ gebeurden bij gebruik van de Ziggo AB. TV ging soms niet uit bij alles uit zetten, bij kiezen van zenders sloeg ie er soms zo 1 of 2 over en nog wat zaken. Had de batt van de AB al vervangen en heb de boel meermaals gereset en de AB opnieuw gekoppeld. Alles zonder gewenst resultaat (= uitblijven van ‘gekke dingen’). Was geen enkele logica in te ontdekken. Uiteindelijk geconcludeerd dat de AB zelf wat zou moeten mankeren, wellicht dat ie 1x te veel op de stenen vloer is gekletterd….

Bij Ziggo nieuwe AB besteld (gratis en super simpel, hulde daarvoor!). Na ontvangst dd nieuwe gekoppeld en…… tot nog toe gaat alles als vanouds, ergo normaal. 🙂