Vraag
Reacties
lge.smid
Level 2

Waarom is het geluid van de TV schel sinds aansluiten Next Mini?

Sinds ik de Next Mini hebt merk dat het geluid van de tv minder het klinkt schel is t.o.v. de Humax Media box toen was het geluid veel en veel beter toen kon je het nog instellen dan met de Next Mini. binnen de instellingen kan het geluid niet beter instellen. Is er een optie omdat dat te verbeteren nu zet ik de ondertiteling aan dat hoefde bij Humax niet.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
8 Reacties 8
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Vreemd, nooit tegenkomen.

Bij vreemde dingen werkt vaak het volgende:

Haal de Next 30 seconden van de stroom.

Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.

Geen resultaat, laat het hier weten.

Kijk ook eens in de instellingen van de Next onder Beeld en geluid hoe Dolby ingesteld staat en probeer daar eens wat instellingen?

0 Kudos
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Vreemd dat je zo'n groot verschil ervaart tussen de geluidskwaliteit van de Humax Mediabox en de Next Mini. Ben je verder gekomen met de tips van @Bert?

Loop je nog tegen problemen aan, deel dan direct het merk en type van je televisie en van eventuele audio apparatuur. Maak je gebruik van versterkers, soundsbars en dergelijke, schrijf die dan voor ons uit + een weergave van je setup @lge.smid . Wat zit waarop aangesloten en waarmee, dan kan iedereen ermee uit te voeten!

0 Kudos
lge.smid
Level 2
Topicstarter

De Dolby is uitgeschakeld als ik die ingeschakeld is het geluid nog slechter. Het bovenstaande stappenplan doorlopen mag geen verbetering.

0 Kudos
lge.smid
Level 2
Topicstarter

Ik gebruik geen versterkers. merk televisie is Philips

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Kijk eens naar de geluidinstellingen van de TV.

Ik heb voor mijn schoonmoeder ook ooit de hoge, midden en bas tonen aan moeten passen in de instellingen van een Philips TV.

Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @lge.smid ,

Heb je inmiddels al wat kunnen testen? We zijn erg benieuwd naar je bevindingen. Kun je ook aangeven welk tv-model je precies hebt? Dan denken we graag met je mee over mogelijke instellingen die we kunnen nalopen of testen.

0 Kudos
panda_snorkel
Level 11

Goedemorgen, 

Ik heb misschien een oplossing voor u. Als u op uw afstandsbediening op de homeknop(het huisje) drukt en dan naar het tandwiel navigeert (rechtsbovenin het scherm). Dan gaat u daarna naar de optie BEELD EN GELUID. 

Vervolgens als u in dit menu naar beneden gaat dan staat er audio instelling. Als u daarop op drukt komt u in het audio instellingen menu. Dan ziet u als het goed is drie opties: 

Audio instelling: 

optie: Ingeschakeld

optie: Audio gesynchroniseerd 

optie: Stereo - standaard

Zou u zo vriendelijk zijn om de audio optie: Audio gesynchroniseerd in te willen stellen. Ik weet dat dit eigenlijk alleen een audio instelling is wanneer het geluid niet synchroon loopt. Maar wellicht wordt het volume van uw Next Mini hierdoor ook wel meer synchroon aan de zenders waardoor het geluid wordt aangepast. Ik zeg zo maar iets, ik beweer niet dat dit de (mogelijke) oplossing is maar het is wel het proberen waard. 

panda_snorkel
Level 11

Ik heb het geluid getest op mijn beide tv's die aangesloten zijn op twee aparte Next Mini tv kastjes..Ik heb zelf niet last van een schel/hard geluid op de Next Mini, echter wat ik wel mee wil geven is dat het geluid bij ongeveer de meeste zenders niet harder klinkt maar juist veel zachter klinkt dus dit moet wel opgepakt worden en aangepakt worden.

0 Kudos