Ik heb al sinds 2 jr haperende tv beelden en slecht geluid op mijn tv en juist in het weekend .
Modem en mediabox next zijn inmiddels al vervangen en bij Ziggo heeft niemand een idee wat het is .
Het signaal is uitstekend wat binnenkomt .
Volgende week zaterdag komt er weer een monteur ( nr 5 ) langs en mocht er dan slecht beeld zijn , kan hij beter nagaan waar het vandaan komt .
Ik blijft afwachten , of heeft iemand van jullie die dit leest enig idee hoe dit op te lossen is ?
Ik hoor graag iets . Mvg , Aldert
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ook bij live tv kijken
Maar alleen in het weekend , overbodige kabels en splitter zijn verwijderd
Slechte beelden dat ze door elkaar lopen en vervagen en qua geluid iemand die brabbelt waar je niets van verstaat
Helder, kun je ook nog naar mijn andere vragen kijken?
Mediabox is rechtstreeks aangesloten op de tv , ik gebruik wel een reciever en die is aangesloten op de mediabox
Mediabox is rechtstreeks aangesloten op internet
Ik gebruik dus een reviewer en een cd speler maar verder niets .
Ik maak hieruit op dat de receiver op de digitale optische of analoge audio-uitgang van de Mediabox Next is aangesloten? Ik ben benieuwd of het lukt om het probleem te filmen.
Dat klopt , zal het morgen proberen te filmen
Ik heb opnames gemaakt met de tablet , maar dan wordt er gezegd dat ze niet ondersteund worden als ik ze wil plaatsen .
Maar even wat anders , de buurvrouw heeft hetzelfde probleem. Dus zou je zeggen het moet buitenshuis in de kabel of in de Ziggo kast zitten .
Volgende week zaterdag komt er weer een monteur van Ziggo langs, om te kijken omdat de problemen altijd spelen in het weekend en dan kan er beter wat aan gedaan worden , maar ja dan zul je zien dat er geen probleem is , we wachten af
Je kunt de video inderdaad niet direct naar dit topic uploaden, maar wel naar bijvoorbeeld YouTube of een opslagdienst als Google Drive, OneDrive of Dropbox.
Gebruikt de buurvrouw ook een Mediabox Next?
@AB2 goed dat er dan een monteur staat en balen dat ook je buurvrouw deze problemen ervaart. Heel bizar dat het al monteur 5 is, maar als het niet in beeld komt tijdens het bezoek is dat ook lastig zoeken. Speelt het probleem ook bij terugkijken?
Bij terug kijken dezelfde slechte beelden
De buurvrouw gebruikt ook de next
Ga het straks nog even proberen met de beelden
Hetzelfde bij terug kijken
Dat is dan wel gek, want dan komt het zowel uit de DVB-C als de IP stream dat het niet goed gaat. DVB-C is voor Live TV, de IP stream moet dan bij iedereen slecht zijn aangezien die collectief opgenomen zijn.
Test dit maar eens bij Ziggo GO.
Even inzoomende op weekend, kun je me hier iets meer over vertellen vanaf wanneer dit probleem dan start? En is het doordeweeks dan echt 100% goed?
Doordeweeks heb ik het nog nooit vernomen , maar het begint meestal op de vrijdagmiddag en duurt tot zondagavond laat .
Ik heb afgelopen zaterdag contact gehad met Ziggo via SMS en nadien waren de beelden goed .
Ik snap er niets van want zelf heb ik niets gedaan .
Deze problemen zijn er ook bij Ziggo go
Ook de next .
Krijg het niet voor elkaar met de beelden
Verplaatst naar one drive en Google drive en krijg iedere x bestand wordt niet ondersteund
Dat maakt me heel nieuwsgierig, om welk programma of programma's gaat het om? En is datzelfde programma van het weekend dan door de weeks wel goed?
Sommige programma's zijn er alleen in het weekend voor , afgelopen weekend op Ned 2 Nederland zingt om 18.00
Love nature zit elk weekend te klooien , middenin de week altijd goed
Heb het al gehad op eurosport , SBS 6 en Nederland2 , tv noord maar enkel in de weekeinde , in de week niets aan het handje .
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik hier flinke twijfel heb wat je precies test. Dat is niet helemaal aardig van me, het is wel gestoeld op feiten.
1: live TV problemen --> DVB-C want je hebt de mediabox Next. Dat is dus zeker plausibel.
2: terugkijken en opnames zelfde storing? Dit kan bijna niet dat hier problemen bij zijn. Dan moet het collectief zijn, want deze opnames staan op onze servers. Dan moet de uitzending zelf al stuk zijn uitgezonden en is die kans echt minimaal.
3: Ziggo Go zelfde problemen? Dit is gelijk aan het vorige punt omdat het om IP stream gaat die vanaf onze servers komt en ik zojuist NPO2 checkte van 21-06-2025 om 17:35 en er geen problemen met beeld te vinden zijn. Mooie kerk en mooie liederen, dat wel!
Ik geloof je ook zeker dat er problemen zijn, want je bent zeker niet gek 😊. En als je buurvrouw dezelfde problemen heeft, is dat des te meer bevestiging hiervan. Ik hoop dat je mijn twijfel ook begrijpt en deel gerust een foto of screenshot van de problemen die je met het beeld hebt.
Bekijk het beeld na het eerste lied toen presentatrice Mirjam in beeld kwam , toen kreeg ik halvewege even kort een stilstaand en vervagend beeld
Ik probeer ook al beelden en video's te delen , maar iedere x wordt er gezegd ze worden niet ondersteund , heb jij enig idee hoe ik ze kan sturen
En love nature van vrijdagavond en zaterdag , zeer slechte beelden en vreemd brabbelen geluid .
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.