Vraag
Reacties
AB2
Level 4

Waarom is het beeld en geluid via de mediabox slecht in het weekend?

Ik heb al sinds 2 jr haperende tv beelden en slecht geluid op mijn tv en juist in het weekend .

Modem en mediabox next zijn inmiddels al vervangen en bij Ziggo heeft niemand een idee wat het is .

Het signaal is uitstekend wat binnenkomt .

Volgende week zaterdag komt er weer een monteur ( nr 5 ) langs en mocht er dan slecht beeld zijn , kan hij beter nagaan waar het vandaan komt .

Ik blijft afwachten , of heeft iemand van jullie die dit leest enig idee hoe dit op te lossen is ?

Ik hoor graag iets . Mvg , Aldert 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
36 Reacties 36
AB2
Level 4
Topicstarter

Woont er geen moderator van ziggo bij mij in debuurt , kan hij zelf de beelden zien en vraag anders de laatste monteur die hier geweest is en zeker ik ben niet gek .

Moet hij wel nu komen , want kan maar 7dgn terug kijken 

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Ah gevonden! Dat zal inderdaad een probleem in de stream, een hik in de uitzending bij over de uitleg over de bergen. Mocht je meer van dit soort hikjes tegenkomen en zit die ook in terugkijken/Ziggo GO, dan maken we hier een onderzoek van. Ik heb deze melding nu doorgezet, en ontvang graag meer info van programma's aan de hand van dit format: 

1: datum + tijdstip
2: zender
3: naam programma
4: liefst het moment kort omschreven of ongeveer zoveel minuten in de uitzending. 

Foto's toevoegen hoort hier te lukken, eventueel een filmpje kan te groot zijn en moet je dan via een andere weg delen zoals tobiastheebe deelde: Youtube/Google Drive, Onedrive, dropbox. Net wat voor jou het makkelijkst werkt. Is het gewoon een foto van je mobiel die niet lukt? 

AB2
Level 4
Topicstarter

Voor deze problemen is nu al 5 x een monteur geweest en het signaal wat binnenkomt is uitstekend zeggen alle monteur 

Problemen;

Zoals gezegd ned 2 om 17.40

Love nature van vrijdag 18.00 tot zaterdag 20.00 heel slecht en de hele dag door , kijk die maar eens na .

14 juni slechte beelden zaterdagavond op BBC NL

15 juni ...... ................     zatermiddag tijdens de Giro Italia op Ned 1

En deze slechte beelden heb ik om de haverklap evenals de buurvrouw en wel zo dat we er zat van zijn en overschakelen naar een andere zender.

Een video op de tablet lukt niet om te sturen via drive en you tube , wordt niet ondersteund . En ik ben maar een leek op dit gebied .

Ik hou je op de hoogte 

En mocht het weer 

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor de extra voorbeelden, ik hoor graag of er in de komende 2-3 dagen nog problemen voorbij komen zodat we deze ook kunnen onderzoeken. Het geeft niet dat het niet lukt om de bijlagen toe te voegen, samen komen we er! 

0 Kudos
AB2
Level 4
Topicstarter

Gisteravond op love nature om 21.50 :Moesson van de regen 

Na 30 min. was er weinig tot niets meer te zien en dit duurde 20 min lang , dus tot einde uitzending .

Zo vergaat je wel het kijk plezier .

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @AB2 - Dank voor je melding! Ik zie inderdaad exact hetzelfde terug en heb het toegevoegd aan het lopende onderzoek.

0 Kudos
AB2
Level 4
Topicstarter

Volgende week zaterdagmorgen komt er weer een monteur langs , maar die kan aan deze problemen niets doen denk ik ?.nr6 die langs komt .

En hetzelfde beeld heb ik ook bij terug kijken via Ziggo go .

Als de monteur er is moet het probleem ook spelen en je zult zien dat het beeld dan goed is .

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

(Opnieuw) een monteur laten komen is in dit geval inderdaad niet zinvol.

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Vooralsnog zijn alle gemelde voorbeelden inderdaad reproduceerbaar en spelen de problemen bij iedereen. Een monteur lijkt me dan inderdaad niet zinvol. Zal ik de afspraak annuleren?

AB2
Level 4
Topicstarter

Annuleer de monteur maar voor mij .

AB2
Level 4
Topicstarter

Slechte beelden Ned 1 bij NK Wielrennen :

Rond 17,5 km van de aankomst

.......    10.4 ..................

........     5.8 ..................

Heb gekeken naar de laatste 20 km , hoe het voordien was weet ik niet .

Het stoort wel aardig zulke beelden er tussen door .

0 Kudos
Steefb
Level 20

@AB2  Storingen tijdens wielrennen komen vrijwel altijd door verstoorde verbinding van de (mobiele) camera, ziggo kan daar helemaal niets aan doen.

0 Kudos
AB2
Level 4
Topicstarter

Dat weet ik ook , maar dit zijn vervagingen in het beeld , ik zou zeggen kijk het eens na .

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Ik zie alleen bij 17,5 km een duidelijke corruptie/artifacts in de stream, op 10,4 en 5,8 km wat macroblocking, waarschijnlijk is dit de vervaging waar jij op doelt. Bij NPO Start is dit ook zichtbaar, de oorzaak ligt dus niet bij Ziggo.

20250628_173815.jpg

AB2
Level 4
Topicstarter

Hoi

Ik weet niet wat jullie bij Ziggo gedaan hebben , maar de beelden zijn tot dus ver weer goed .

Kan ik mijn probleem nu afsluiten en in de topic zeggen dat het opgelost is ?

Mvg , Aldert 

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @AB2 wat goed te lezen dat nu de beelden weer goed zijn. Als jij vindt dat het probleem is opgelost dan mag je dit zeer zeker aangeven in het topic! 

0 Kudos
AB2
Level 4
Topicstarter

Ik weet niet of het is opgelost , dat weten jullie daar ? Ik ervaar geen problemen op dit moment .

Is het probleem volgens jou opgelost ?

0 Kudos