Hallo allemaal,
Er zijn van allerlei apps beschikbaar op de ziggo (next/mini) media box,
maar helaas zien we nog geen Canal Digitaal app, wat erg zonde is,
Er bestaat ook Canal+ maar dat hebben we niet, en zijn we ook niet van plan om het aan te schaffen.
AI Bot verteld het volgende:
Volgens het laatste rapport van Canal+, dat op 31 maart 2023 werd gepubliceerd, heeft het bedrijf 21,4 miljoen betalende leden in Europa. Hiervan zijn 15,8 miljoen in Frankrijk, 2,9 miljoen in Spanje, 1,7 miljoen in Polen en 1,1 miljoen in de rest van Europa.
In Nederland heeft Canal+ ongeveer 200.000 betalende leden. Dit aantal is in de afgelopen jaren gestaag gedaald, door de opkomst van streamingdiensten zoals Netflix, Disney+ en Amazon Prime Video.
AI: over Canal Digitaal:
Volgens het laatste rapport van Canal Digitaal, dat op 31 maart 2023 werd gepubliceerd, heeft het bedrijf 1,2 miljoen betalende leden in Nederland. Dit aantal is in de afgelopen jaren stabiel gebleven, ondanks de opkomst van streamingdiensten.
Canal Digitaal is een Nederlands mediabedrijf dat televisiekanalen, streamingdiensten en filmproductiemaatschappijen exploiteert. Het bedrijf is in 1998 opgericht en is sindsdien een van de grootste mediabedrijven in Nederland.
De 1,2 miljoen betalende leden van Canal Digitaal zijn verdeeld over de volgende pakketten:
mvg
R&S
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
IMHO moet Canal Digitaal de App maken en niet Ziggo.
Beide partijen moeten dit willen en er gaat altijd eerst een uitgebreide test aan vooraf.
Er zijn steeds meer ontwikkelingen wat betreft apps, het lijkt erop dat deze niet achterblijft.
@Bert Canal+ is tegenwoordig toch eigenaar van SPI Media, waar ook Filmbox en Film1 onder vallen? Film1 was toch vroeger Canal+ totdat Canal+ dit verkocht aan Chello Media en dit omdoopte tot Film1.
Dus Canal+ kent de Nederlandse markt toch? Ze hebben CanaalDigatal toch ook weer terug gekocht?
Zou het plan dan niet zijn om Film1 en Filmbox weer om te zetten in Canal+ met App etc?
@Template Dat zou best wel eens kunnen, het is afwachten of en hoe dit eruit gaat zien.
CanalDigitaal is wezenlijk een directe concurrent van Ziggo mede omdat de provider Online.nl van dezelfde eigenaar is.
Kortom de kans dat deze app ooit wordt toegelaten of door Canal+ wordt aangeboden is nagenoeg nihil te noemen.
Verder is de CanalDigitaal app beschikbaar voor diverse platformen die veel universeler zijn.
https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/alles-over/3-in-1-tv-app/
Het is zelf vreemd als men een TV abonnement bij Ziggo afneemt en daarnaast nog € 14,95 uitgeven. Voor dezelfde en zelfs minder kanalen dan wat Ziggo levert. Deze app is nuttiger op een Chromecast met GoogleTV dan zit men niet vast aan restricties zoals met de Ziggo Go TV app.
@Template voorlopig is Film1 ook bij Canal Digitaal gewoon een extra pakket. Dus extra verdiensten.
De rest is koffiedik kijken.
Ps. Naast de app die hier wordt genoemd zal de NLZiet app ook niet worden toegevoegd om nagenoeg dezelfde redenen. De enige logica voor deze twee apps is er als Ziggo helemaal zou stoppen met TV abonnementen. Maar zonder TV abonnement geen TV box of Ziggo moet in de toekomst net als KPN een Androidtv box gaan leveren, dan is meteen de vraag naar apps opgelost en men kan zelf bepalen welke wel en welke niet wordt geinstalleerd.
@Garihd "Het is zelf vreemd als men een TV abonnement bij Ziggo afneemt en daarnaast nog € 14,95 uitgeven."
Vind je dat echt? Ik kan je wel wat redenen geven waarom ik dit naast Ziggo heb. Wellicht heb jij de ZiggoGo update van vorig jaar gemist waar ik de gevolgen nu nog steeds van ondervind? Kom je wel eens buiten Europa? En wel eens van ESPN gehoord? De Ziggo verhoging van 1 oktober meegemaakt?
Nu nog steeds vreemd? En laat mij maar vreemd zijn maar ik heb er geen spijt van dat ik een dubbel abo heb.
@A-B De CanalDigitaal app werkt ook niet buiten de EU dat maakt totaal geen verschil. Via de satelliet werkt het ook alleen binnen Europa.
Met een CD abonnement zou ik bij Ziggo voor het Internet Only abonnement kiezen. Mijn probleem is het ontbreken van de Discovery kanalen.
Ik lees geen argumenten om TV van zowel Ziggo als CanalDigitaal af te nemen ik lees eerder argumenten om geen TV van Ziggo af te nemen.
Verder zijn dat geen argumenten waarom de M7 group/Canal+ hun app zou moeten aanbieden om beschikbaar te maken op de mediabox Next of Next-mini waar het hier over gaat.
@Garihd zeker wel dat Canal digitaal werkt buiten Europa. Ik heb er zelf vorige maand in de VS gebruik van gemaakt.
En inderdaad is het meer een opsomming om geen Ziggo te nemen. Het ging mij om je reactie dat het "vreemd" is.
De beeldkwaliteit van CD loopt wel iets achter op Ziggo. En Ziggo heeft inderdaad kanalen die CD niet heeft maar ook andersom die bij Ziggo achter een betaalmuur staan.
Maar soms is het niet "vreemd" om een back-up te hebben toch?
@A-B schreef:@Garihd zeker wel dat Canal digitaal werkt buiten Europa. Ik heb er zelf vorige maand in de VS gebruik van gemaakt.
Bijzonder de eigen website zegt toch iets anders en vanuit distributie licenties lijkt dat ook zeer onlogisch. Dan was dat zeker via een VPN?
Laat ik 'vreemd ' dan veranderen in 'zonde van het geld' , aan de andere kant zijn er genoeg NLziet klanten die ook een regulier TV abonnement hebben. Op zich is de reden als back-up een goede reden maar ook dan vanuit de kosten voor het online abonnement gerekend blijft € 150,00 per jaar veel geld als dit maar een beperkt aantal uren wordt gebruikt.
Uiteraard moet iedereen zelf weten hoe of wat.
Verder blijf ik erbij dat deze app bijna zeker niet op de boxen van Ziggo beschikbaar zal komen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.