1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
wimwolfkamp

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waarom is de naam artiest niet meer zichtbaar op display bij Quantis radio (RDS)?

betreft Quantis QE317 radio. eerst werd de artiest naam en liedjes informatie doorgegeven. nu staat er alleen nog maar de naam van de zender in het display. er staat nu radiotext niet beschikbaar of zenderinformatie niet beschikbaar. heb ook al contact gehad met Ziggo via de chat kwam er op neer dat ze het niet konden oplossen. Nu hoop ik dat er hier iemand is die mij kan helpen. ik heb de aansluitingen gecontroleerd ,radio weer op fabrieksinstellingen gezet. de aop en kabels zijn door een Ziggo monteurs geplaats en aangesloten.

24 Reacties 24
Meldingen
Aan Uit
jenson

Level 11
  • 560Posts
  • 37Oplossingen
  • 210Likes

Zie hierboven, er is niets veranderd.

Nog wel RDS bij 11 zenders:

QMusic, Radio Veronica, Sublime, SLAM!, 100% NL, Sunlite Radio

Radio 1 (VRT), Radio 2 (VRT), Studio Brussel, Klara, MNM

Geen RDS, eerder wel:

NPO Radio (801..805)

806 Sky Radio, 807 Radio 538, 810 Radio 10, 811 Arrow Classic Rock, 814 classicnl, 837 Radio Continu

+

Bij FM via de ether is soms nog wel RDS aanwezig,

met in ieder geval de zendernaam en het genre.

Een snelle test:

NPO Radio 1 : Actualiteit

NPO Radio 2 : Popmuziek

NPO 3FM : Popmuziek

NPO Radio 4 : Klassieke muziek

Qmusic : Popmuziek

Sky Radio : Popmuziek

Radio 10 : Popmuziek

RADIONL : Popmuziek

RADIO538 : Popmuziek

Veronica : Popmuziek

Artiest en Titel zie ik niet, maar dat kan aan het toestel liggen.

@RoWi. ziet dat wel:

Ik weet zeker dat via de FM en DAB bij NPO2 nog steeds rds programma naam en titel en artiest wordt meegestuurd.

Pluto54

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad ,  en als ik de reacties zo lees ben ik niet de enige , maar ik wacht het maar af komt misschien wel goed .

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2138Posts
  • 198Oplossingen
  • 1482Likes

Hi all, ik heb dit nogmaals intern gecheckt en deze data wordt mee gestuurd door de radio providers. Het is dus niet iets wat wij kunnen wijzigen helaas. Een aantal omroepen sturen helaas niks (meer) mee. 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Ik heb het op de auto radio via de FM nog even in de gaten gehouden afgelopen week, op NPO radio 2 wordt de titel en artiest niet bij elke plaat getoond wat mij wel verbaasd. Van de uitzendingen word hoe dan ook de titel en presentator getoond. Er wordt dus hoe dan ook rds meegestuurd.

Wat er wel of niet via DVB-C wordt mee gestuurd dat weet ik niet het lijkt mij logisch dat het overal gelijk is.

1000002503.jpg

1000002504.jpg

Pasi

Level 19
  • 10563Posts
  • 508Oplossingen
  • 5837Likes

Als ik m.b.v. Foobar2000 via internet naar b.v. Radio 5 luister, dan komt daar wel RDS informatie mee.

RDS.jpg

Als de Quantis QE317 geheel geen RDS laat zien én volgens Ziggo is bij hun alles oké, dan is de Quantis misschien wel defect. Als u de Quantis bij Ziggo heeft gekocht, dan moet u daar garantie claimen ( misschien komt Ziggo dan wel in actie ).