betreft Quantis QE317 radio. eerst werd de artiest naam en liedjes informatie doorgegeven. nu staat er alleen nog maar de naam van de zender in het display. er staat nu radiotext niet beschikbaar of zenderinformatie niet beschikbaar. heb ook al contact gehad met Ziggo via de chat kwam er op neer dat ze het niet konden oplossen. Nu hoop ik dat er hier iemand is die mij kan helpen. ik heb de aansluitingen gecontroleerd ,radio weer op fabrieksinstellingen gezet. de aop en kabels zijn door een Ziggo monteurs geplaats en aangesloten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @imwolfkamp , ik heb een reactie ontvangen.
RDS wordt meegestuurd door de radio provider zelf. Deze data zit volledig ingebakken in de audiostream. Dit is niet iets wat we aan of uit kunnen zetten. Na wat onderzoek, blijk dat de diverse omroepen momenteel niets meesturen. Dat is de reden waarom je deze informatie niet (meer) te zien krijgt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi en welkom,
Heb je al geprobeerd om de Quantis een software update te geven?
ik kan op de site van Quantis geen software update vinden.
@wimwolfkamp schreef:betreft Quantis QE317 radio. eerst werd de artiest naam en liedjes informatie doorgegeven. nu staat er alleen nog maar de naam van de zender in het display. er staat nu radiotext niet beschikbaar of zenderinformatie niet beschikbaar. heb ook al contact gehad met Ziggo via de chat kwam er op neer dat ze het niet konden oplossen. Nu hoop ik dat er hier iemand is die mij kan helpen. ik heb de aansluitingen gecontroleerd ,radio weer op fabrieksinstellingen gezet. de aop en kabels zijn door een Ziggo monteurs geplaats en aangesloten.
Hallo,
Zover ik weet, verzorgt de betreffende zender de RDS informatie. Dus als die er niet meer is, met de melding "...niet beschikbaar..." dan zou ik verwachten dat de zender daarmee een probleem heeft.
op een zender kan ik het me nog voorstellen maar op alle zenders?
@wimwolfkamp schreef:op een zender kan ik het me nog voorstellen maar op alle zenders?
Alle zenders ? Ja, dat lijkt mij inderdaad geen ook zender probleem, daar hebt u helemaal gelijk in.
Maar wie, wat, waar zou dat kunnen veroorzaken voor alle zenders ! Ziggo geeft het signaal alleen maar door, dus misschien toch een fout/probleem in de Quantis ? Deze al eens 30 sec van de spanning af gehad en/of gereset ?
Anders kon dit nog een lastig probleem worden, want verder zal iedereen naar elkaar wijzen, terwijl niemand wat gaat doen...
Nog wel RDS met titels op de Vlaamse zenders.
844..848 : Radio 1 (VRT), Radio 2 (VRT), Studio Brussel, Klara, MNM
18:07 845 : DIRE STRAITS - Walk of life
En 821: 100% NL
En niet zoals eerder op 801..814:
NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO Radio 4, NPO Radio 5
Sky Radio, Radio 538, Q-Music, Radio Veronica, Radio 10, Arrow Classic Rock, Sublime, SLAM!, classicnl
837: Radio Continu
Hallo @wimwolfkamp , ik snap je verbazing wanneer je ineens deze informatie mist. Het is op dit moment bij mij niet bekend of dit niet meer wordt doorgegeven door deze zenders of dat dit wordt veroorzaakt doordat iets stuk zou zijn.
Speelt dit probleem nog steeds en sinds ongeveer welke datum speelt dit?
ik heb geen idee hoelang dat al is. kwam er pas achter toen ik de naam van een artiest wilde weten. alleen de zender naam staat in het display. dat is bij alle zenders het geval nergens meer de info van artiest en van het muzieknummer.
Hallo @wimwolfkamp , bedankt voor je geduld. Ik heb een aantal testen gedaan met deze Quantis QE317 de afgelopen dagen. Bij deze testen zag ik inderdaad op de genoemde zenders geen informatie over de artiest of het nummer. De geraadpleegde klanten maken allemaal geen gebruik van de RDS functie. Dus dat maakte het testen voor mij wat lastig.
Uiteindelijk heb ik dit uitgezet bij onze content afdeling waar gecontroleerd wordt of dit een issue is aan onze klant, of dit niet meer wordt doorgegeven door de omroepen of dat we dit niet meer ondersteunen (ik hou even alle opties open). Zodra ik hierover een reactie heb ontvangen, hoor je het gelijk van mij!
Mogelijk reageren er in de tussentijd nog wat andere klanten die ook deze Quantis QE317 digitale radio gebruiken en wel gebruik maken van de RDS functie.
ik wacht geduldig af. alvast bedankt
6 maart 2024
Zenders met RDS (Radio Data System), soms met de titel
808 QMusic .. Qmusic
809 Radio Veronica .. Kid Rock
812 Sublime .. L.T.D
813 SLAM! .. BOOST YOUR LIFE
821 100% NL .. Maksim & Emma
822 Sunlite Radio .. Justin Bieber
844 Radio 1 (VRT)
845 Radio 2 (VRT)
846 Studio Brussel
847 Klara
848 MNM
Geen RDS, eerder wel:
NPO Radio (801..805)
806 Sky Radio, 807 Radio 538, 810 Radio 10, 811 Arrow Classic Rock, 814 classicnl, 837 Radio Continu
Goedemorgen @imwolfkamp , ik heb een reactie ontvangen.
RDS wordt meegestuurd door de radio provider zelf. Deze data zit volledig ingebakken in de audiostream. Dit is niet iets wat we aan of uit kunnen zetten. Na wat onderzoek, blijk dat de diverse omroepen momenteel niets meesturen. Dat is de reden waarom je deze informatie niet (meer) te zien krijgt.
https://www.skv.nl/werkzaamheden-npo-zenders/
In dit topic bij SKV (Veendam) staat:
LET OP: de NPO is gestopt met de doorgifte van RDS*
Is dit alleen bij SKV?
Kan Ziggo informeren bij de NPO of dit overal geldt.
En is er nog wel RDS bij de NPO Radio zenders op FM?
Hier hetzelfde probleem maar op studio Brussel werkt het wel !
Studio Brussel werkt hier wel
Al wel een jaar ,in het begin was het wel goed
Hi @Pluto54, sorry voor de late reactie vanuit ons, daar is iets niet helemaal goed gegaan. Als ik je goed begrijp zie je de naam van de artiest en tracknummers niet (meer) in de display van je Quantis radio ontvanger, juist? Dit is enkel bij Studio Brussel het geval, daar werkt het wel gewoon goed?
@jenson schreef:https://www.skv.nl/werkzaamheden-npo-zenders/
In dit topic bij SKV (Veendam) staat:
LET OP: de NPO is gestopt met de doorgifte van RDS*
Is dit alleen bij SKV?
Kan Ziggo informeren bij de NPO of dit overal geldt.
En is er nog wel RDS bij de NPO Radio zenders op FM?
Ik weet zeker dat via de FM en DAB bij NPO2 nog steeds rds programma naam en titel en artiest wordt meegestuurd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.