1
Vraag
2
Reacties
hangijswijt

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Waarom is de knop "TV" op de afstandsbediening van de mediabox next nog steeds alleen RF.

Toen ik de next box net had was de knop "TV" gewoon IR zodat de functie channel previous met de Harmony afstandsbediening kon worden bediend. In één van de updates is het IR signaal verdwenen, waarom is mij een raadsel.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Ik heb hierover al tig keer een berichtje geplaatst. Was ook mijn grote ergernis. Deze functie is verwijderd voor 3rd party AB's. Uiteindelijke reactie van Ziggo was dat zij niet verantwoordelijk zijn voor andere AB's dan de originele. Zoek maar eens op dit forum, is genoeg over geschreven. 

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@hangijswijt maar die knop heeft niks met de Harmony te maken die is om een televisie met de Ziggo afstandsbediening aan of uit te zetten.

 

Dat die knop op de afstandsbediening van de Next ook functioneerd of functioneerde als previous channel keuze is al zeer vreemd. Dat zal met de genoemde update zijn veranderd. Het gaat toch om 1 van de twee bovenste knoppen niet de terug naar live tv knop?

Handleiding Ziggo

 

De oorzaak is bijna zeker dat er een andere IR Code lijst is en Ziggo/ Liberty Global heeft die lijst blijkbaar nog steeds niet met Logitech gedeeld of Logitech heeft er niet om gevraagd. Al maken ze deze afstandsbedieningen niet meer betekend niet dat er helemaal niks meer gebeurd. Dan moeten ze daar wel verzoeken voor krijgen.

 

 

Nogmaals de Ziggo afstandsbediening van de Next staat hier volledig buiten, de Harmony modellen hebben een update nodig dus een nieuwe code set.

Dit is inderdaad zoals MaxH al schrijft een langer lopend probleem.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @hangijswijt 

Misschien heb ik je bericht verkeerd begrepen maar bij mij werkt op de Next-afstandsbediening de :ab_standby_tv:-knop gewoon met infrarood.

hangijswijt
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Wim,' bedankt voor je reactie. Kun je met een Logitech Harmony de functie "previous channel" bedienen?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@hangijswijt  ik doe m'n Mediabox Next, m'n TV en m'n receiver met de afstandsbediening van de Next en dat werkt prima. Alleen m'n Apple TV doe ik apart.
Ik heb geen ervaring met de Logitech Harmony. Sorry!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@hangijswijt even kijken of ik het goed begrijp.

Er is in de Next software iets gewijzigd wat invloed heeft op de Ziggo afstandsbediening en op uw Harmony afstandsbediening? 

Welke Harmony gaat het om als u Harmony gebruikt kan de afstandsbediening van Ziggo in de lade blijven.  De werking van de knoppen op de Ziggo afstandsbediening staat volledig los van uw Harmony.

Mogelijk moet u uw Harmony afstandsbediening opnieuw instellen.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@RoWi.Ik heb zelf een Harmony Elite. Het is niet een paar maanden pas weg of sinds de laatste software update. Ik ben het gevoel voor tijd een beetje kwijt. Ik heb de Next sinds 2019 maar het is zeker heel 2021 en later al zo. Hij bedoelt volgens mij de terug toets op de afstandsbediening. Hiermee kun je in menu's naar een vorig scherm en KON je tijdens TV kijken naar een vorige kanaal en weer terug. Dus wisselen tussen 2 kanalen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De knoppen op de Ziggo afstandsbediening hebben niks met de afstandsbediening van Logitech van doen.

 

Of ik lees iets verkeerd, @jansmarcel wat is er dan weg en waarop?

 

Het IR signaal wat de Ziggo afstandsbediening uitstuurd zal niet weg zijn, zo lees is de startpost. 

De ir van de Harmony ook niet, wat dan overblijft is dat de Next zelf de IR code uitgestuurd door de Harmony niet meer begrijpt dat kan enkel als de IR instructie lijst is veranderd, daarvoor zal een nieuwe lijst bij Logitech moeten worden opgehaald.

 

 

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@RoWi.  Het laatste is het geval wat je schrijft. Wat je schrijft het soort signaal zal niet veranderen alleen een code wijziging. Als deze niet met een andere fabrikant wordt gedeeld wordt het niet gerepareerd. Als vervolgens die fabrikant de afstandsbedieningen niet meer produceert en vervolgens evnetueel een lagere prio geeft aan support. Tja... dan heb je als klant een probleemp(je).

hangijswijt
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb een Harmony Companion. De knop "TV" op de AB van de next box bedient de functie "Channel previous". Deze knop was vroeger te programmeren op de Harmony AB. Sinds een update van ca. anderhalf jaar geleden werkt dit niet meer. De oorzaak is dat de next AB nu alleen een RF signaal verzendt waar het vroeger een IR signaal was. Als ziggo dit bij een volgende update herstelt ben ik tevreden.

hangijswijt
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De knop "TV" op de next AB stuurt geen IR signaal uit, alleen RF.

hangijswijt
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Of de next box kan alleen een RF signaal ontvangen

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Ik heb hierover al tig keer een berichtje geplaatst. Was ook mijn grote ergernis. Deze functie is verwijderd voor 3rd party AB's. Uiteindelijke reactie van Ziggo was dat zij niet verantwoordelijk zijn voor andere AB's dan de originele. Zoek maar eens op dit forum, is genoeg over geschreven. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@hangijswijt maar die knop heeft niks met de Harmony te maken die is om een televisie met de Ziggo afstandsbediening aan of uit te zetten.

 

Dat die knop op de afstandsbediening van de Next ook functioneerd of functioneerde als previous channel keuze is al zeer vreemd. Dat zal met de genoemde update zijn veranderd. Het gaat toch om 1 van de twee bovenste knoppen niet de terug naar live tv knop?

Handleiding Ziggo

 

De oorzaak is bijna zeker dat er een andere IR Code lijst is en Ziggo/ Liberty Global heeft die lijst blijkbaar nog steeds niet met Logitech gedeeld of Logitech heeft er niet om gevraagd. Al maken ze deze afstandsbedieningen niet meer betekend niet dat er helemaal niks meer gebeurd. Dan moeten ze daar wel verzoeken voor krijgen.

 

 

Nogmaals de Ziggo afstandsbediening van de Next staat hier volledig buiten, de Harmony modellen hebben een update nodig dus een nieuwe code set.

Dit is inderdaad zoals MaxH al schrijft een langer lopend probleem.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Aanvullend ik heb zelf de 665 nu moet ik dit na zoeken het zou mogelijk moeten zijn om op de afstandsbediening van de Next op de juiste vorig kanaal knop te drukken zodat een Harmony die code kan leren. Mogelijk ben ik in de war met een ander merk universele bedieningen. Zoals geschreven zou ik dat terug moeten zoeken, handiger is dat er vanuit Logitech een geupdate code lijst komt. De Next zelf kan zover ik weet met infrarood en bluetooth of iets vergelijkbaars overweg de Mini heeft geen infrarood ontvanger meer.

 

Gevonden: https://support.myharmony.com/nl-nl/teach-harmony-a-missing-command

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

In het begin kon de Next voor deze functie zowel met IR als RF overweg. Ik heb alles al geprobeerd. De Harmony stuurt nog steeds het Prev-Channel als IR uit. Het lampje knippert ook op de Next. Intern wordt dit dan niet verwerkt. Alleen het RF signaal wordt verwerkt. Er valt dus niets te leren voor de Harmony.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat had ik ook niet verwacht @MaxH 

Maar het gaat erom wat de Next doet met het signaal van de Harmony daar staat de afstandsbediening van de Next zelf volledig buiten.  

Gaat het nu puur en alleen om de vorige kanaal functie, want als ik jouw reactie lees zou de Next helemaal niet meer werken met een Logitech Harmony ongeacht het model. Dat lijkt niet het geval te zijn en dan moet die functie in te leren zijn maar ik vertrouw op wat een gebruiker ervaart en heeft geprobeerd. De bal ligt in ieder geval bij Logitech aan de ene kant en Ziggo/Liberty Global aan de andere kant.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Alleen die specifieke functie. Ik gebruik mijn Harmony Ultimate One i.c.m. de Next nog steeds met veel plezier. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zie inderdaad nu meer topics en reacties over dit onderwerp dus excuus voor het weer herhalen, verder blijf ik bij wat ik hiervoor schreef dit moet door de twee partijen worden opgepakt.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@RoWi.  Je hebt gelijk dat het vreemd is dat die knop dat doet. In het verleden was het een andere knop volgens mij. Maar wat de TS zegt... Die knop is niet aan te leren bij de Harmony. Ik heb het eerder vandaag nog geprobeerd. Of die knop geen IR uitzend waardoor die niet aan te leren is?? En of ze dit met een software update kunnen aanpassen naar RF? In de AB? Wel de functie van de knop of in ieder geval hoe de Next ermee om gaat, maar is de software in de AB slim genoeg dit aan te passen als die al aanwezig is in de vorm van programmeerbaar zoals bv met de harmony.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@jansmarcel via de handleiding van Ziggo vind ik het niet echt terug we hebben het toch over de omcirkelde knop of knop vier met de tekst tv?

Screenshot_20220918-120059~2.png

Het is logischer als knop acht naar de previous channel gaat.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic