1
Vraag
2
Reacties
CaptainD

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Waarom is RTL Gemist niet meer beschikbaar via de Humax?

Ik snap het even niet. Via iTV op de Humax zit onder TV gemist geen enkel RTL programma. Via de GO app gaat dat wel. Maar niet als je probeert dat te Chromecasten.

Het zal wel weer aan het contract Ziggo-RTL liggen waarom dit verschil in behandeling. Nu heb ik een dikke monitor aan mijn PC hangen, dus ik kan wel 'gemist’ naar RTL kijken. Maar ik vind het niet congruent. Het zou niet uit moeten maken hoe en waarmee je kijkt met hetzelfde abonnement.

 

Dirk

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @CaptainD, goedemiddag!

Je ziet niets over het hoofd. Via TV Gemist op de Humax is RTL Gemist niet beschikbaar. RTL is sinds 3 april 2018 gestopt met het aanbieden van hun On Demand service binnen de TV Gemist omgeving op de Mediabox. @Willem-A heeft het hier dus helemaal bij het rechte eind. 

Via Ziggo Replay TV heb je wel de mogelijkheid om alle programma's van RTL tot 7 dagen na uitzending gratis terug te kijken. Dit is dus ook de reden waarom je via Ziggo Go deze mogelijkheid wel ziet. Echter, Replay TV kan wegens rechten niet worden gestreamd.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
CaptainD wrote:

Het zou niet uit moeten maken hoe en waarmee je kijkt met hetzelfde abonnement.

Er zijn juristen die er anders over denken. Als u een DVD koopt of huurt mag u die ook niet zomaar ergens afspelen, thuis wel, maar in een openbare gelegenheid zult u toch toestemming moeten hebben en ervoor betalen. 

CaptainD
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Sorry hoor. Maar in ALLE situaties zit ik in hetzelfde huis. Alleen met een ander apparaat. Juridisch is daar helemaal NIETS tegenin te brengen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Volgens mij is het RTL zelf die hier de hand in heeft gehad. Eerder kon je ook deze zenders gewoon terugkijken via I-TV op de Humax. Later is dat gewijzigd en ik begreep toen dat RTL daar schuldig aan zou zijn.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @CaptainD, goedemiddag!

Je ziet niets over het hoofd. Via TV Gemist op de Humax is RTL Gemist niet beschikbaar. RTL is sinds 3 april 2018 gestopt met het aanbieden van hun On Demand service binnen de TV Gemist omgeving op de Mediabox. @Willem-A heeft het hier dus helemaal bij het rechte eind. 

Via Ziggo Replay TV heb je wel de mogelijkheid om alle programma's van RTL tot 7 dagen na uitzending gratis terug te kijken. Dit is dus ook de reden waarom je via Ziggo Go deze mogelijkheid wel ziet. Echter, Replay TV kan wegens rechten niet worden gestreamd.

CaptainD
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

OK @Cecilia Ziggo , dank voor je antwoord. Hoe krijg ik ‘Ziggo Repley TV’ op, of via, mijn Humax? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Geen dank @CaptainD! Ziggo Replay TV is alleen beschikbaar op de Mediabox XL of de Mediabox Next. Via de Humax is het dus niet mogelijk om Replay TV te gebruiken. 

CaptainD
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Cecilia Ziggo  Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden. Het is me de meerprijs daarvan gewoon niet waard. Dan kan ik net zo goed naar T-Mobile verhuizen. Is nog goedkoper ook met 2 mobieltjes.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic