Volgens nos.nl zijn de live streams van de NOS te zien op Ziggo kanaal 160. Ik heb Ziggo, maar geen kanaal 160. Hoe los ik dat op?
Opgelost! Ga naar oplossing.
In je profiel staat vermeld dat je een IRHD-5400C gebruikt, deze werkt met DVB-C. NOS Live is een abonnementsdienst en niet op DVB-C beschikbaar, alleen op de Mediabox XL, Next en Next Mini. Dit geldt overigens voor alle 'kanalen' van 150 t/m 160, die eigenlijk snelkoppelingen zijn om de betreffende apps op de Mediabox te starten. Zie ook het zenderoverzicht. Sinds oktober 2024 zijn geen interactieve diensten meer beschikbaar op DVB-C.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In je profiel staat vermeld dat je een IRHD-5400C gebruikt, deze werkt met DVB-C. NOS Live is een abonnementsdienst en niet op DVB-C beschikbaar, alleen op de Mediabox XL, Next en Next Mini. Dit geldt overigens voor alle 'kanalen' van 150 t/m 160, die eigenlijk snelkoppelingen zijn om de betreffende apps op de Mediabox te starten. Zie ook het zenderoverzicht. Sinds oktober 2024 zijn geen interactieve diensten meer beschikbaar op DVB-C.
Dit betreft de NOS Live app. Deze is beschikbaar op de Mediabox Next en de Next Mini.
Als je geen geschikte mediabox hebt dan kan dit ook via een PC, tablet of Smartfoon worden gekeken via deze website.
https://nos.nl/live Of de Android of Ios app. Terzijde NOS Live is geen abonnements dienst er is geen account of abonnement nodig.
Als je TV niet te oud is, kun je de NOS Live app op je TV installeren en van daar bekijken. Kijk bij de beschikbare apps op je TV.
@RoWi. schreef:
[...] Terzijde NOS Live is geen abonnements dienst er is geen account of abonnement nodig.
NOS Live staat als zodanig vermeld in het zenderoverzicht, maar je hebt gelijk.
@tobiastheebe schreef:
@RoWi. schreef:[...] Terzijde NOS Live is geen abonnements dienst er is geen account of abonnement nodig.
NOS Live staat als zodanig vermeld in het zenderoverzicht, maar je hebt gelijk.
Deels off topic waarschijnlijk is de term 'streamdienst' logischer.
@RoWi. schreef:
.Terzijde NOS Live is geen abonnements dienst er is geen account of abonnement nodig.
Dat klopt, maar je kunt wel een gratis account aanmaken, dan krijg je wat extra's, zoals "verder kijken waar je gebleven bent".
Goedemorgen @pebbe,
Ik haak even aan bij het topic wat je bent gestart. Ik zie dat er al een aantal users zijn geweest die je van een antwoord hebben voorzien. Kon je hier inmiddels wat mee? Heb je nog vragen, voel je vrij deze te stellen.
“Dat klopt, maar je kunt wel een gratis account aanmaken”
Bij NOS live kan je geen account aanmaken. Bij NPO start kan je wel een gratis of betaald abonnement aanmaken maar is daar ook niet verplicht. NOS is een omroep maar is geen NPO, die twee worden wel vaker met elkaar verward.
Terzijde: je kan NPO start beter op een smart TV, AndroidTV, GoogleTV of AppleTV kijken. Dan heb je alle NPO live kanalen tot je beschikking die in de NPO start app er bij de Ziggo Next mediaboxen uitgesloopt zijn en bij Ziggo gedeeltelijk achter een extra betaald TV pakket zitten.
Dan heb ik zo ook door elkaar gehaald.🙄
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.