Al eerder vermeld Mini valt af en toe uit en gaat daarna weer aan , ik dacht dat dat nieuw was
maar merk nu dat dit toch regelmatig voorkomt , bij de Next helemaal geen last hiervan .
Grtjs Al
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vreemde actie van de mini.
Is er een foutmelding?
Valt hij helemaal uit?
Of alleen het beeld en blijft het lampje branden?
Gaat ook het lampje uit?
Hoe is die op de stroom aangesloten?
Heeft de mini verbinding via wifi of via een netwerkkabel?
Graag meer informatie om een mogelijke oorzaak te vinden.
Wat staat er bij Instellingen --->systeem --> Stand by tijd en opstart tijd. De standby zou ik op 24 uur zetten, als hij op 4 uur staat gaat hij bij niet aanraken van de AB uit. De opstart tijd is mijn advies om hem op "snel" te zetten.
Hoi Bert ,
Hij valt heel kort helemaal uit , geen beeld meer .
Mini aangesloten met bijgeleverde USB stekker.
T.V zit met coaxkabel en draait verder op WiFi .
grtjs. Al
@BEERTJE "Mini aangesloten met bijgeleverde USB stekker."
Waar zit die USB stekker in?
In de bijgeleverde stroomadapter of in de TV?
USB STEKKER zit in de stroom adapter.
Haal de coax kabel eens uit je TV, als je toch geen TV niet kijkt via de coax kabel.
Kijk wat er dan gebeurd.
Geen oplossing?
Vreemde actie van de mini, lees ik verder nergens over de mini.
Mogelijke oplossingen bij vreemde acties.
Als 1e de Next mini 30 seconden van de stroom.
Geen oplossing, dan de fabrieksinstellingen.
Geen oplossing, laat het hier weten.
Dat klopt helaas niet helemaal, hier heb ik de mini ook op 24 uur staan, als mede dat op de LG Oled ook alle vormen van timers zijn uitgeschakeld toch valt de tv na een aantal uren spontaan uit.
De rode aan/uit knop is geactiveerd om in een keer alles in en uit te schakelen, bij het weer opstarten na enige tijd verschijnt er bij de LG een kunstwerk via de witte knop op de AB kun je de tv weer wakker maken.
Hoi Bert ,
ik was van plan om de coaxkabel er uit te trekken en dan daarvoor een UTB KABEL door te voeren , volgend info .ziggo
is dat de beste oplossing .
grtjs.Al
Blijft de next mini dan wit of blauw?
@BEERTJE inderdaad gek dat die uitvalt zoals @Bert ook benoemt. Fijn dat @PeterH2020 je hier ook te hulp schiet en @bemuze1 ook aanhaakt want dat is niet fijn dat die bij jou ook uitvalt.
Deze uitval van beeld, op welke momenten komt dat voorbij? Wat krijg je dan precies te zien?
Zijn er andere apparaten aangesloten via HDMI die bijvoorbeeld ook CEC ondersteunen?
Eventueel merk en type TV bijvoegen, wie weet is het toch iets van de TV?
Als je het met de Mediabox Next niet had, dan gaat het ook zeker lukken dit met de Next Mini goed te krijgen 😊
Hoi Jos ,
wat krijg je precies te zien , als ie uitvalt enkele seconden niets .
Aan gesloten met HMDI op een PHILIPS Ambilight .met de mini.
Met de next op een lg tv heb ik geen last .
Maar zo als ik al zei ik ga de coaxkabel vervangen door een UTB kabel , en dan kijken naar het
resultaat .
grtjs
Echt dus even zwart beeld, helder. Is dit alleen bij opstarten of ook willekeurig tijdens het kijken? Kun je het eens testen of het met de andere HDMI kabel van de Next wel goed gaat?
@Groenhu dank voor het meedenken 😊 Zo te lezen is het nog niet duidelijk of bij BEERTJE dit probleem ook voorkomt en de Next Mini van wit naar blauw gaat. Heb je daar ook naar kunnen kijken, @BEERTJE?
Misschien bij Beeld en geluid --- > de resolutie vast zetten op wat het hoogst haalbaar is .
Mini kan gaan zoeken, waardoor je ook even zwart beeld hebt.
Dat wordt toch niet onthouden door mediabox vaak komt die na enige tijd weer op automatisch te staan
Daar heb ik op alle 3 de boxen geen last van @MR_CHIP . Werkt perfect!
Goedemorgen @BEERTJE
Ben je er al aan toe gekomen om de kabel te vervangen voor een UTP kabel?
Ik was benieuwd hoe het sindsdien gaat 🙂 Mocht dit voor jou hebben geholpen, laat het dan weten in dit topic.
Mogelijk help je andere leden ook met deze oplossing.
Hoi Jamila ,
staat op mijn Bucketlist 🤓
grtjs.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.