Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
AB34
Level 4

Waarom gaat de TV spontaan aan op willekeurige momenten?

Next optisch naar versterker. Audio kanaal opgezocht. Audio van TV uit. TV via Next uitgeschakeld.

Versterler aan. Dit gaat goed, besparing van 45 Watt (TV uit).

vraag: waarom gaat de TV spontaan aan op willekeurige momenten?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@AB34  schreef:

Next optisch naar versterker. Audio kanaal opgezocht. Audio van TV uit. TV via Next uitgeschakeld.

Zou aan de CEC kunnen liggen , zoek even op waar dat zit in de TV en schakel het uit .

Bekijk in context

0 Kudos
6 Reacties 6
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@AB34  schreef:

Zou aan de CEC kunnen liggen , zoek even op waar dat zit in de TV en schakel het uit .

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hi @AB34 we heben je niet meer gehoord en zijn natuurlijk super benieuwd of de tip van @Ronihd je heeft geholpen! 

0 Kudos
AB34
Level 4
Topicstarter

Ik ga morgen zoeken wáár ik de CEC kan aan/uit -zetten op mijn Samsung TV'.

Eerst proberen via de AB van Mediabox next.

Dan (evt) met oude AB van de TV.

0 Kudos
AB34
Level 4
Topicstarter

Toevoeging

Geluid via TV én de versterker geeft een onaangenaam echo-effect. Vandaar het ongewenst inschakelen van de Samsung TV.

De kwaliteit van het geluid via de versterker is véél beter, meer bas en betere hoge tonen.

Het geluid van de TV hoef ik niet uit te schakelen met de AB van de next, het gaat uit indien ik de TV uitschakel via de AB van de next.

opm. (misschien beter via nieuwe topic?) De kwaliteit van het beeld wordt steeds beter: HD-ready>HD>4k>HDR?enz.

Is dit ook het geval met het geluid? AM>FM>FMSTEREO>16bit44,1kHz>24bit ... enz. ???

Tot nu toe ben ik redelijk tevreden met het geluid uit mijn next, maar het zou stukken beter kunnen.

Kan er niet een beetje bandbreedte ingeruimd worden voor het geluid, t.o.v. de bandbreedte voor het beeld moet dat zeker kunnen!

0 Kudos
AB34
Level 4
Topicstarter

@Ronihd 

Dat is de oplossing !

CEC uitschakelen van de TV met de AB van de Samsung TV.

Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Helemaal super dat het met de tip van @Ronihd is gelukt! Dankjewel voor je terugkoppeling, @AB34 🙂

0 Kudos