Weet iemand wat het betekent als het aan/uit lampje van de Mediabox Next rood brand ?
Ziggo gebeld, maar degene die ik aan de lijn had wist het ook niet, ook niet na navraag.
Alles werkt prima, TV internet doen het allemaal naar behoren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dan is de verbinding weg met het internet.
Werkt replay nog wel?
Bert, internet werkt goed en replay werkt ook gewoon.
Dan is het een vreemde actie van de Next.
Bij vreemde acties haal de Next 30 seconden van de stroom.
Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.
Geen resultaat, laat het hier weten, mogelijk kan dan een Next specialist dieper in de systemen kijken.
heb dit al een paar keer gezien, puur een visuele bug.
Wat betekend dit dan?
Mijn vraag is dan, is deze "wit" geweest ? Is deze vanaf begin af aan al rood?
Dan hebben ze denk ik de witte led veranderd voor een rode.
Wit ---> aan
Blauw --> stand by
Oranje ---> opstarten als hij volledig uit is geweest of uit Eco stand.
Denk dat wit bij jou dan dus rood is.
Het lampje van mijn next brandt sinds ongeveer een jaar rood. Verder heb ik al alles gedaan, zoals Bert al eerder schreef. Ongeveer 1,5 week geleden heeft iemand al eerder een topic hierover gestart.
Eerder in 2023-2024 hebben anderen ook over dit onderwerp geschreven.
Misschien ligt dit gegeven wat dieper in het systeem.
Het is vaak een rufurbished mediabox, die dus perongeluk een andere led heeft gekregen nadat hij terug gestuurd is bij een ex-klant.
Niks om je zorgen over te maken.
dat hij dus naar behoren werkt, alleen de led-kleur niet klopt. geen zorgen om maken en lekker blijven kijken 🙂
Bert, heb ik inderdaad allemaal gedaan.
Van stroom, terug naar fabrieksinstellingen.
Hij is pas rood sinds een paar maanden, eerst was het gewoon wit.
Ik was alleen benieuwd wat de oorzaak is.
ik blijf ook gewoon lekker kijken hoor.👌
Nou kijk ik net naar de Mediabox en zie dat het aan/uit lampje ineens weer wit is. Toevallig.
Het was de hele dag rood en ik stel hier mijn vraag en nog dezelfde avond is het wit geworden.
Het kan ook nog duiden op een IP conflict op je netwerk, gebruik je meerdere routers?
Vandaag 10-1-25 kleurt hij weer rood.
Precies, dat heb ik nu ook. Eerst brandde het lampje wit, vanaf het begin dat ik de next kreeg, (3 jaar geleden). Tot een ongeveer een jaar geleden knipperde het het witte lampje van wit naar rood. Toen werd het weer even wit om een dag erna weer rood te worden. Wat tot op heden nog steeds rood is.
Maar alles doet het normaal. Alleen dat lampje!
Als dit meerdere gebruikers is overkomen, is er misschien meer aan de hand?
Ik weet het niet.
@zanger en @Godelieve dank voor de melding! Ik heb het uitgezet om na te gaan wat de kleur rood nou precies inhoudt voor de mediabox. Rood is namelijk niet gebruikelijk met de kleuren die vertoond kunnen worden. Als we meer weten, laten we dat hier weten doormiddel van een reactie.
@zanger Zou jij je postcode en huisnummer in je profiel willen plaatsen door op het woordje profiel te klikken? Als we aanvullende informatie nodig hebben, kunnen we dat vanuit je account achterhalen. Al voor vast bedankt!
Laatste week geen rood meer gezien. Heb geen idee wat er veranderd is en of Ziggo misschien iets gevonden heeft.
Ik zal het maar houden op het af en toe onverklaarbare gedrag van elektronica.
Bij mij brandt het laptopje steeds rood. Alleen brandde het lampje op 14/1 jl tussen 20.15 - 20.45 uur even wit. Om daarna weer naar rood te gaan.
Afgelopen nacht zag ik om +- 15.30 uur het lampje wit branden tot tv stond niet aan. Misschien was men op de achtergrond bezig?
ik wacht het maar af en wacht op een reactie van Ryan.
Even nog een correctie, op mijn eerdere bericht, het was dus de nacht na het even branden van het witte lampje nl 14/1 op 15/1.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.