Tatjanaveen
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar zijn de radiozenders gebleven?

Vanmorgen de nieuwste update gedaan van mijn mediabox xl maar nu zijn alle radiozenders weg. Wie weet hoe ik die weer kan vinden? 

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 8158Reacties
  • 1434Oplossingen
  • 2307Likes

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

Zo luister je radio met een Mediabox Next en XL
Als je een Mediabox Next of XL hebt, luister je heel makkelijk radio via een app op je box. Zo doe je dat:

Zet je televisie en mediabox aan.

Druk op de knop HOME of MENU op de afstandsbediening van de mediabox.
Je ziet dan TV & Replay met de meest bekeken zenders. Rechts ervan staat de app Radio.
Druk op OK om naar het zenderoverzicht te gaan.
Selecteer het logo van de zender waar je naar wilt luisteren en klik op OK om te luisteren.

Afstandsbediening met stembesturing?

Heb je een afstandsbediening met stembesturing. Dan kun je de radio app nog makkelijker vinden. Dit werkt zo:

Houd de knop ingedrukt op de afstandsbediening. Onder in beeld verschijnt het spraakscherm.
Spreek rustig en duidelijk je boodschap in. Bijvoorbeeld ''Radio''. De radio app verschijnt automatisch in beeld. Dit kan natuurlijk ook met de radiozender waar je naar wilt gaan luisteren.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb
Expert
Expert
  • 8158Reacties
  • 1434Oplossingen
  • 2307Likes

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

Zo luister je radio met een Mediabox Next en XL
Als je een Mediabox Next of XL hebt, luister je heel makkelijk radio via een app op je box. Zo doe je dat:

Zet je televisie en mediabox aan.

Druk op de knop HOME of MENU op de afstandsbediening van de mediabox.
Je ziet dan TV & Replay met de meest bekeken zenders. Rechts ervan staat de app Radio.
Druk op OK om naar het zenderoverzicht te gaan.
Selecteer het logo van de zender waar je naar wilt luisteren en klik op OK om te luisteren.

Afstandsbediening met stembesturing?

Heb je een afstandsbediening met stembesturing. Dan kun je de radio app nog makkelijker vinden. Dit werkt zo:

Houd de knop ingedrukt op de afstandsbediening. Onder in beeld verschijnt het spraakscherm.
Spreek rustig en duidelijk je boodschap in. Bijvoorbeeld ''Radio''. De radio app verschijnt automatisch in beeld. Dit kan natuurlijk ook met de radiozender waar je naar wilt gaan luisteren.

Bekijk in context

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4520Reacties
  • 941Oplossingen
  • 1259Likes

Hi @Tatjanaveen
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Met de upgrade van de software op de Mediabox XL is ook het beluisteren van Digitale Radio in een nieuw jasje gestoken. Ik zie dat @Steefb snel te hulp is geschoten en je de juiste informatie heeft gegeven. Kun je inmiddels weer met veel plezier luisteren naar je favoriete radiozender(s)?  🙂

GerritM1
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

is er geen andere manier om radio te luisteren ZONDER eerst de TV aan te moeten zetten?

WillemIII
Liefhebber
  • 47Reacties
  • 5Oplossingen
  • 4Likes

Je kunt via stembesturing de zender opgeven bijvoorbeeld "radio twee" de tv hoeft niet aan te staan.

De mediabox moet dan wel rechtsreeks met je geluidsinstallatie verbonden zijn.

Jerry1
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

Ik heb de xl met optische kabel aangesloten op mijn soundbar en kan dus radio luisteren met tv uit.Met de nieuwe update moet je door meerdere menus en het logo van de zender aanklikken, daarna kan je dus pas de tv uitzetten.Wil je van zender wisselen, moet je weer de tv aanzetten en de andere zender aanklikken.Kan dit niet simpeler zoals in de oude situatie,gewoon zender nummer intoetsen of met de zendertoets zappen

Jerry1
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ter aanvulling op mijn bericht.Ik gebruik de oude afstandbediening.Heb wel de nieuwe met voice maar wil de voice mogelijkheid niet gebruiken.

HELMAVANDOORN
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor de upgrade kon ik radiozenders gewoon zoeken en veranderen via de mediabox . Nu moet ik de tv aanzetten, daar de radiozender opzoeken en als ik van zender wil veranderen moet de tv weer aan etc. Heel irritant en onlogisch, want ik wil de tv niet aanzetten als ik radio luister. Wordt hier een oplossing voor geboden? 

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1100Reacties
  • 125Oplossingen
  • 172Likes

Hi @Jerry1 en @HELMAVANDOORN! Zoals mijn collega Cecilia al aangaf is met de upgrade de radiobeleving ook in een ander jasje gestoken en @Steefb heeft al een bericht gedeeld met meer uitleg over het luisteren van radio op de Mediabox Next of Mediabox XL met nieuwe software. Eventueel kan ik gratis de afstandsbediening met voice control voor jullie bestellen zodat jullie met stembesturing kunnen wisselen van zender. Laat het weten mochten jullie hier interesse bij hebben 🙂

Jerry1
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb de tip in een ander bericht uitgeprobeerd en werkt prima.

Instellingen tv: beeld.  Beeld uit aanklikken en tvscherm gaat op zwart.Als je dan van zender wil wisselen,met ab van tv, scherm aanklikken en je hebt weer beeld.Nog steeds niet ideaal zoals de oude situatie, maar een redelijke oplossing.

Uitgelicht topic