1
Vraag
2
Reacties
roland_karen

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Waar vind ik speciale tekens zoals {} voor het invoeren van mijn Wifi wachtwoord

Bij het installeren van de nieuwe media box moet er contact worden gemaakt met het wifi netwerk bij ons thuis.

Nu bestaat echter ons wifi wachtwoord uit tekens die ik niet kan vinden via de bediening. Het gaat hierbij om tekens als {}. Het gekke is dat de meeste vreemde tekens wel te vinden zijn echter deze niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
roland_karen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Resetten van het wachtwoord leek niet te werken. Stappen voor het wijzigingen gevolgd maar blijkbaar geen effect om een ander wachtwoord te verkrijgen. Andere wifi-spot (van powerline acces-point) gaf een te zwak signaal. Uiteindelijk opgelost door een extra powerline aan te schaffen om zo een directe internetverbinding te creeeren.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ga op het toetsenbord naar 123, links voor het toetsenbordje en druk OK, daar vind je speciale tekens.

Alleen accolades staan daar niet bij.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Tegenwoordig moeten speciale tekens in wachtwoorden, om deze 'sterker' te maken. Maar voor wifi kan u beter een langer wachtwoord kiezen, dan zulke 'vreemde' tekens er in zetten. Het zou me namelijk niets verbazen, dat er apparaten zijn die deze tekens niet accepteren.

roland_karen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

En precies die heb ik nodig.

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

er zit Een kaartje bij de modem aan de zijkant die je er uit kan trekken met daarop het wachtwoord er staat wifi wachtwoord  

roland_karen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik weet mijn wachtwoord. Echter het bevat speciale tekens, in het bijzonder { en }. Deze tekens kan ik niet invoeren als wifi wachtwoord op de next.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Begrijp ik dat je Mediabox Next niet via een UTP-kabel met de modem is aangesloten maar via wifi? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar als accolades niet te vinden zijn op de Mediabox Next, is het dan niet mogelijk om via de modem het wifi-wachtwoord te veranderen, zodat er geen 'onbekende' tekens in voorkomen? 

roland_karen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het lijkt er inderdaad op dat ik die kant op moet. Ik vind het echter wel vreemd dat bijna alle speciale tekens beschikbaar zijn, behalve dus de accolades. Bij veel andere apparaten heb ik dat probleem niet gehad.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Zelf ik heb ik geen ervaring met de Mediabox Next via wifi verbinden met de modem, omdat ik zoveel mogelijk gebruik wil maken van (Cat.6) netwerkverbindingen. Maar ik ben er een van: als het niet linksom kan dan maar rechtsom.
Laat in elk geval even weten of het lukt. 

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes
ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

Google Gboard 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@ziggpiet Alleen jammer dat de Play Store en Google Gboard niet te installeren is op de Next en niet te gebruiken is  in de instellingen van de Next.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @roland_karen , welkom op onze Community.
Fijn om te lezen dat je een topic hebt aangemaakt zodat onze Community leden je hiermee mogen helpen.
Is het inmiddels gelukt met het verbinden van je mediabox? 

Mocht je nog aanvullende vragen hebben, laat het onze Community leden weten in een reactie 🙂 

roland_karen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Resetten van het wachtwoord leek niet te werken. Stappen voor het wijzigingen gevolgd maar blijkbaar geen effect om een ander wachtwoord te verkrijgen. Andere wifi-spot (van powerline acces-point) gaf een te zwak signaal. Uiteindelijk opgelost door een extra powerline aan te schaffen om zo een directe internetverbinding te creeeren.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super dat je er op die manier toch uit bent gekomen en het gewenste resultaat hebt bereikt, @roland_karen. Dankjewel voor je terugkoppeling hier.

 

Ik wens je veel plezier van je internetverbinding! 

Thijsvu

Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Je kan ook verbinden met behulp van WPS.

Als je WPS op de MediaBox selecteert en dan op je modem de WPS knop 10-15 seconden ingedrukt houd gaat het WiFi lampje knipperen.

Daarna zal de MediaBox moeten verbinden en hoef je het wachtwoord helemaal niet meer in te vullen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic