1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Emile WG

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

WTA tennis verdwenen bij Ziggo Sport

Het vrouwen WTA toptennis lijkt definitief bij Ziggo Sport verdwenen te zijn. Op de officiële WTA site wordt Ziggo niet meer genoemd als uitzendkanaal. Het is dus ook maar de vraag of van het toernooi in Rosmalen straks in juni de vrouwenparttijen te zien zullen zijn. Al met al is Ziggo bij lange na niet hét tenniskanaal van Nederland.  Ziggo heeft klaarblijkelijk geen geld over voor kwalitatief hoogstaande WTA toernooien, maar wel voor uitsluitend ATP mannentoernooien, zelfs al doen daar relatief veel minder geklasseerde spelers aan mee. Het is een keus, maar wel eentje waarbij de WTA liefhebber volledig in de steek wordt gelaten. Schrale troost is, dat Ziggo nog wel Wimbledon uitzendt.....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1901Likes

@Emile WG dankje voor je bericht en ik snap de interesse. Het zit als volgt.

Het gaat om hetzelfde rechtenpakket dat ESPN voorheen had. Ziggo Sport gaat echter niet alle WTA tennistoernooien live uitzenden. Dit komt omdat sommige ATP (tennistoernooien voor mannen) en WTA toernooien gelijktijdig plaatsvinden. Ziggo Sport maakt op deze momenten de keuze welk toernooi het meest interessant is. In praktijk betekent dit dat Ziggo Sport bij WTA tennis keuzes moet maken en dat kleinere toernooien niet live uitgezonden worden.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24850Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8112Likes

@Emile WG 

Ik zie dat je een dubbel topic met hetzelfde hebt aangemaakt zie hier WTA tennis verdwenen bij Ziggo Sport 

en dan ook deze erbij, zal vragen of ze deze even willen samenvoegen. Volgens mij is de WTA Tennis naar Viaplay gegaan, zeker weten doe ik het niet, ik ga dit even voorleggen aan een ziggo medewerker.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1901Likes

@Emile WG dankje voor je bericht en ik snap de interesse. Het zit als volgt.

Het gaat om hetzelfde rechtenpakket dat ESPN voorheen had. Ziggo Sport gaat echter niet alle WTA tennistoernooien live uitzenden. Dit komt omdat sommige ATP (tennistoernooien voor mannen) en WTA toernooien gelijktijdig plaatsvinden. Ziggo Sport maakt op deze momenten de keuze welk toernooi het meest interessant is. In praktijk betekent dit dat Ziggo Sport bij WTA tennis keuzes moet maken en dat kleinere toernooien niet live uitgezonden worden.

Pineapple

Level 16
  • 2032Posts
  • 192Oplossingen
  • 837Likes

Wat fijn om te weten. Bedankt voor je toelichting @Jacob 

Emile WG
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Dank voor de reactie, maar de keus die nu gemaakt wordt is, om helemaal geen WTA toernooi meer uit te zenden. Ook de grotere WTA toernooien niet. Ziggo wordt op de officiële WTA site ook niet meer genoemd als uitzendgerechtigde. Er is Nederland nu dus  geen enkele WTA uitzendgerechtigde meer. Wat dus inhoudt dat straks in juni ook vanuit Rosmalen het vrouwentoernooi niet door Ziggo zal worden uitgezonden. Het is een aanfluiting dat Ziggo zich 'hét tenniskanaal van Nederland' noemt terwijl de vele liefhebbers van het vrouwen toptennis het nakijken hebben.

Template

Level 17
  • 2864Posts
  • 66Oplossingen
  • 941Likes

@Jacob Ziggo Sport heeft naast de lineaire kanalen ook nog, Ziggo Sport App en kanaal 13&14 heeft Ziggo ook nog. Er wordt vaker uitgeweken naar kanaal 13 en Ziggo Sport kanaal 14 is ook niet altijd gelijk aan Ziggo Sport Select, dan zijn er dus meerdere mogelijkheden. 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

https://www.wtatennis.com/broadcast

Er lijkt inderdaad geen officiële distributeur voor Nederland te zijn.  Nu weet ik niet hoe goed die pagina wordt bijgehouden.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24850Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8112Likes

@RoWi. even navraag gedaan en de website https://www.wtatennis.com/broadcast is up to date en ook Discovery+ zend bijna alle Tenniswedstrijden uit. Mijn buurvrouw is Tennis Fan.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Dave  schreef:

@RoWi. even navraag gedaan en de website https://www.wtatennis.com/broadcast is up to date en ook Discovery+ zend bijna alle Tenniswedstrijden uit. Mijn buurvrouw is Tennis Fan.

Toch staat Eurosport/Warner Bros. Discovery niet in het lijstje wat ook vreemd is.

Template

Level 17
  • 2864Posts
  • 66Oplossingen
  • 941Likes

@RoWi. wrote:

@Dave  schreef:

Toch staat Eurosport/Warner Bros. Discovery niet in het lijstje wat ook vreemd is.

Ook al is Eurosport van Warner-Discovery, het hoeft niet op Eurosport. Indien ze ervoor kiezen om alleen Discovery+ te gebruiken 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Template Het maakt verder niet uit waar het wordt uitgezonden er lijkt voor Nederland geen officiële distributeur te zijn.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24850Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8112Likes

@RoWi. 

Ze heeft ook abonnement op Discovery+ en daar worden ook wedstrijden uitgezonden, even verkeerd getypt.

Discovery+ heeft bijna alle wedstrijden maar je moet een abonnement hebben.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Dave Dat is mij bekend alle Discovery en Eurosport content is in 1 app te zien. 

Dat doet er verder niet toe, het is gewoon raar dat er voor Nederland geen distributeur bekend is.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24850Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8112Likes

Op die manier @RoWi. 😉

Valderrama

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Discovery+ zendt alleen de vier Grand Slams uit (en heel af en toe een klein toernooitje) en die vallen onder de ITF en niet onder de WTA. Dus waar het volledige WTA tennis dan is gebleven, weet ik ook niet. Best vreemd wel... Misschien is het via Tennis Channel te zien?

t10eke

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Discovery/Eurosport heeft inderdaad alleen de Grand Slam toernooien. Vroeger zonden ze nog wel eens kleinere WTA toernooien uit (Linz, Luxemburg), maar die bestaan niet meer. Dus geen WTA meer bij hen. En Ziggo Sport heeft inderdaad qua vrouwentennis alleen nog maar de BJK cup. Vroeger had ik ESPN voor WTA tennis, maar die zijn al jaren geleden gestopt. Tegenwoordig biedt Ziggo me wel eens per mail een combi abonnement op ZiggoSport & ESPN aan. Daarin beweren ze dat ik bij ESPN wel WTA tennis kan kijken. Dus toch maar weer eens bij ESPN nagevraagd. Die hebben het niet en zijn ook niet van plan rechten aan te komen. Ze waren 'not amused' dat Ziggo naar hen verwijst hiervoor! Maar goed, toen ESPN destijds stopte heb ik een abonnement rechtstreeks op de streamingdienst van de WTA genomen (https://wtatv.com/). Jaarabonnement niet zo duur (zeker t.o.v. ESPN abo). En je kunt ook wedstrijden terugkijken. Ze hebben helaas geen app, dus kan niet naar TV streamen vanaf tablet. Maar op laptop gaat het prima, ook van daar naar Chromecast. Heb trouwens ook abonnement rechtstreeks bij ATP (https://www.tennistv.com/). Dan heb je net iets minder dan bij Tennis Channel, maar ook geen last van geoblocking. Terwijl je bij Tennis Channel veel niet kan kijken in Nederland.

pittsoul

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

So in summary, the only way is to have a wta subscription to watch live wta tennis? is this correct?

t10eke

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, voor zover mij bekend kun je alleen WTA tennis zien met aan abonnement op WTA TV. Het bijkomende voordeel hiervan (en van rechtstreeks abonnement bij ATP TV) is dat je bij de 1000 toernooien en bij de meeste 500 toernooien (soms zelfs bij een 250 toernooi) wedstrijden van meerdere banen kunt zien. Dus je hebt de keuze. De afgelopen weken heb ik van Indian Wells en Miami dus elke WTA wedstrijd die ik wilde zien rechtstreeks of later (voor de nachtwedstrijden) kunnen (terug)kijken. En van de ATP heb ik ook de wedstrijden gezien die Ziggo Sport niet uitzond. Kortom, ik vind het het geld zeker waard!

Emile WG
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Yes, to watch WTA tennis in the Netherlands you need a WTA subscription.

Emile WG
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Duidelijk, dank je wel. Kan je met een WTA abonnement ook streamen naar de tv, of zit je vast aan het kijken op een computer/laptop/tablet/smartphone?