Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Conforto
Level 10

WTA en ATP rechten 2020

Ik zag zojuist een reclame in de rust van Leicester-Liverpool waarin Ziggo de programmering voor 2020 laat zien. Tot mijn grote verbazing zag ik hier ook ATP en WTA tussen staan. Ik kan hier online echt helemaal niets over vinden. Het zou een mooie coup zijn als Ziggo deze rechten van Fox heeft weten over te nemen, lijkt me toch een mooie reden om het wat grootser aan te kondigen dan in een grote-Jack-van-Gelder-show reclame toch?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik vermoed dat Fox de eerste rechten heeft en Ziggo hierna de keuze heeft.

https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/714370/fox-sports-verlengt-atp-world-tour-tot-met-2020

FOX Sports heeft de overeenkomst met betrekking tot de uitzendrechten van de ATP World Tour verlengd tot en met 2020.

https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/712725/ook-toptennis-van-wta-zien-bij-fox-sports

De volledige WTA Tour is tussen 2017 en 2021 live en exclusief te zien bij FOX Sports.

0 Kudos
Conforto
Level 10
Topicstarter

Als die deals niet veranderd zijn maakt Ziggo dus valse reclame, ik vraag het even na op Twitter.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ziggo zal een sub licentie hebben en dan mogen ze ook uitzenden, maar als 2e keus wat Fox niet uitzend aan wedstrijden en aparte overeenkomsten voor b.v. Rosmalen.

0 Kudos
Anne H
Community Developer
Community Developer

Hallo @Conforto top dat je hier scherp op bent! Mijn collega van Twitter kwam even langslopen en heeft me op dit topic gewezen 😉 

Voor iedereen die dit topic meeleest plaats ik hier het antwoord die je op Twitter van mijn collega hebt gehad: “We hebben afgelopen jaar behoorlijk wat toernooien uitgezonden op de tour. We garanderen alleen niet dat we alles gaan uitzenden, we hebben ook niet altijd de eerste keus dit hangt van het toernooi af. Het advies onze website in de gaten te houden. Sportief 2020 toegewenst.”

0 Kudos
Conforto
Level 10
Topicstarter

"Behoorlijk wat toernooien" wat een lachertje. Ze zenden Rosmalen, Rotterdam en Wimbledon uit en verder wat? Ik stel voor dat Ziggo dit uit z'n reclame haalt als ze geen enkele garantie kunnen bieden over de toernooien die ze uitzenden. 

0 Kudos