Jasper1816

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vreemde kleuren tv Samsung QE49Q65RATXXH

Beste Ziggo Community,

 

Enkele maanden geleden heb ik de de Mediabos Next omgeruild voor de Next Mini. Die is mooi klein en kan ik echt mijn tv plakken. Eerst wel even kijken of hij goed werkt natuurlijk voor ik vanalles aan de hand ga halen. Nu krijg ik deze een vreemde storing op het beeld (zie foto's) ,  iets waar ik met de Mediabox Next nooit eerder problemen mee heb gehad. Krijg dit meestal bij HBO na het starten van een nieuwe aflevering. Om het op te lossen moet ik de mediabox afsluiten en na een paar minuten weer aanzetten.

Met Samsung ben ik al bezig om te kijken naar het probleem, maar het lijkt het niet aan te liggen. Ook met Ziggo ben ik al enige tijd bezig, maar ook daar kom ik niet verder mee.

Er is al een monteur langs geweest en heb al een nieuwe Next Mini ontvangen. Toch blijft het probleem zich voordoen. Nu wil ik geen nieuwe tv kopen als dit niet nodig is. 

 

Hdmi kabel is al vervangen, heb alle poorten geprobeerd, tv heb ik gereset, heb een beeldscherm test gedaan, democlips afgespeeld maar niks lijkt te helpen. 

 

Heeft iemand dit eerder gezien of meegemaakt. 

29 Reacties 29
wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heb je al een vervangend toestel? 

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee dat heb ik niet. Wil eerst kijken of ik het op kan lossen. Ga deze week de dingen proberen die men eerder heeft genoemd in de reacties. 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @Jasper1816, ben je er al uit? Is het inmiddels opgelost? 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik ben ook wel benieuwd 🙂

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb dit aangepast maar zonder succes 

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb verschillende films gekeken in zowel 4k uhd als hd, geen van beide geven de storing. Bij game of thrones in 4k uhd krijg ik wel weer hetzelfde probleem, maar bij House of the dragon in 4k uhd heb ik het probleem niet😅. Het kan toch niet aan de serie liggen? 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bijzonder dat het niet altijd speelt @Jasper1816. Misschien kun je met je HBO account eens op een andere TV van familie of vrienden checken of het daar ook speelt?

1872mm

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is hier ooit al een oplossing voor gevonden?

eens in de zoveel tijd komt dit probleem bij mij terug. het gaat elke keer weg door lang resetten van mijn next mini, maar waar komt het vandaan? 

ik heb een samsung TV

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @1872mm, welkom op onze Community. Fijn dat je dit topic hebt gevonden wanneer jij tegen dit probleem aanloopt.
 

Ik zie dat @Karel. een tijdje geleden goede vragen heeft gesteld om de oorzaak te achterhalen. Heb je deze stappen al eens uitgevoerd

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Super ruk dat jij hetzelfde probleem hebt als mij. Mij is het niet gelukt om een oplossing te vinden voor het probleem. Heb uiteindelijk een nieuwe tv gekocht, probleem opgelost. 

Uitgelicht topic