Jasper1816

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vreemde kleuren tv Samsung QE49Q65RATXXH

Beste Ziggo Community,

 

Enkele maanden geleden heb ik de de Mediabos Next omgeruild voor de Next Mini. Die is mooi klein en kan ik echt mijn tv plakken. Eerst wel even kijken of hij goed werkt natuurlijk voor ik vanalles aan de hand ga halen. Nu krijg ik deze een vreemde storing op het beeld (zie foto's) ,  iets waar ik met de Mediabox Next nooit eerder problemen mee heb gehad. Krijg dit meestal bij HBO na het starten van een nieuwe aflevering. Om het op te lossen moet ik de mediabox afsluiten en na een paar minuten weer aanzetten.

Met Samsung ben ik al bezig om te kijken naar het probleem, maar het lijkt het niet aan te liggen. Ook met Ziggo ben ik al enige tijd bezig, maar ook daar kom ik niet verder mee.

Er is al een monteur langs geweest en heb al een nieuwe Next Mini ontvangen. Toch blijft het probleem zich voordoen. Nu wil ik geen nieuwe tv kopen als dit niet nodig is. 

 

Hdmi kabel is al vervangen, heb alle poorten geprobeerd, tv heb ik gereset, heb een beeldscherm test gedaan, democlips afgespeeld maar niks lijkt te helpen. 

 

Heeft iemand dit eerder gezien of meegemaakt. 

29 Reacties 29
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Geef eens aan welke tv je hebt, merk en type, kan een instelling zijn.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Kun het zijn dat je de instelling van de gebruikte HDMI poort op UHD color moet aanzetten of uitzetten. Heb zelf geen samsung maar het is maar een idee.

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung QE49Q65RATXXH

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga een kijken

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Jasper1816 "Krijg dit meestal bij HBO na het starten van een nieuwe aflevering."

 

Er zit geen HBO app op de Next en de Next mini en in Movies en Series is alles van HBO weg.

Gebruik je voor HBO mogelijk de app van je TV?

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat klopt ja

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik begrijp dat je dus de HBO max App gebruik op je samsung TV?
1. Heb je de app al eens gedeinstalleerd op de samsung TV, opnieuw installeren?
2. HBO Max App gestart met afgekoppelde Next Mini? 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Als je dus terug gaat van de interne HBO app naar de op HDMI aangesloten Next worden de kleuren dus verstoord. Lijkt dus op dat moment de kleurinstellingen van de HDMI ingang dan niet goed gezet worden. 

 

Controleer of het probleem optreed nadat je een film op 4K UHD HDR hebt gekeken en ook een keer als je een film hebt gekeken als je HD film heb gekeken.

 

Gebruik je de HDMI kabel die je bij de Next gekregen hebt. Staat de HDMI-resolutie van de Next op Automatisch, 4K, 1080p, etc.. Probeer daar dan eens een andere resolutie.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Jasper1816,

Ik snap wel dat je hier snel een oplossing voor wilt, dit is erg storend met het TV kijken. Ik zie dat @charleyr en @Karel. nog wat aanvullende vragen hebben gesteld, kun je daar antwoord op geven?

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dit heb ik gedaan, zonder succes 

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga het proberen met een 4k film en een hd film. Ik gebruik de hdmi kabel die bij de next is gelever. Met de hdmi resolutie heb ik al meerdere dingen geprobeerd, geen verschil. 

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan hier niks is veranderen

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Kijk eens of het verschil geeft, als je AnyNet / HDMI CEC op je tv wijzig.
Settings General External Device Manager Anynet+ (HDMI-CEC)

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

Beetje offtopic,


Je weet dat het geen Nederlands model tv is. (Die eindigt op LXXN).

Voor de werking zou het niks moeten uitmaken.

 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Volgens mij is er iets stuk op het moederbord van jouw televisie. 

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Daar heb je gelijk in, weet ik ook pas 2 weken😅

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Dan is de enige oplossing een reparatie van je televisie of een vervanging. 😉

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

@Jasper1816 
Als je dat al 2 weken weet, waarom is dit topic dan nog niet gesloten?
Zo laat je veel forumleden voor noppes allerlei oplossingen laten aandragen, terwijl de oorzaak toch al bekend is?

Jasper1816
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn excuus. Zie dat ik een reactie niet goed heb geplaatst. Weet nu 2 weken dat de tv geen Nederlands model is. 

 

 

Uitgelicht topic