EricDasa

Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vragen over Media Next box: Aan/uit schakelaar & 'verder kijken'

Goedemiddag,

Sinds een paar weken heb ik een Mediabox Next. Het is vreemd maar er zit geen aan/uit schakelaar aan de achterkant van de box. Is dit misschien een ander model? Wat zijn de voor- en nadelen als deze schakelaar er niet op zit? Tot nu toe heb ik geen problemen, maar ik vraag het voor de toekomst als ik hem ooit uit en aan zou moeten zetten. Ik kan de stekker uit het stopcontact halen, maar ik weet niet of dat mag.

Verder heb ik nog een vraag: na het indrukken van de Home-toets zie ik in het overzicht op het scherm een aantal titels met de vermelding "Verder kijken". Dit zijn geen programma's die ik heb opgenomen. Kan ik deze programma's verwijderen?

Avast bedankt voor de reacties.

Groeten,

Eric

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Expert
Expert
  • 11686Posts
  • 2239Oplossingen
  • 4052Likes

De "verder kijken programma's'' kun je verwijderen via de knop met de 3 puntjes (9) op de afstandsbediening.

next ab.png

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb
Expert
Expert
  • 11686Posts
  • 2239Oplossingen
  • 4052Likes

Er zijn 2 versies van de next, een humax en een arris, de stekker kan er gewoon uit. Aangeraden wordt het niet omdat updates worden binnengehaald als de next uit staat.

Ziggo levert Mediabox Next 2.0 aan beperkt aantal klanten | Totaal TV

Het lijkt erop gezien een aantal meldingen op dit forum dat meer klanten deze box ontvangen.

Verder kijken programma's zijn programma's die je niet helemaal hebt afgekeken, die kun je rustig verwijderen. 

EricDasa
topicstarter
Stamgast
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Steef voor de zeer snelle reactie.

Ik ben ook niet van plan de stekker eruit te halen als alles goed functioneert maar ik las ergens dat het weleens voorkomt dat de schakelaar uitgezet moet worden om een harde reset uit te voeren. Dus als ik ik een dergelijke situatie kom dan moet ik de stekker eruit halen?

De "verder kijken programma's" zijn niet programma's die ik eerder heb opgenomen. Het zijn wel progr. die ik via tv replay heb aangeklikt om te bekijken. Misschien heb ik ze niet helemaal afgekeken. Als laatste: wilt u a.u.b. even stap voor stap aangeven hoe ik deze kan verwijderen? Want ik zie geen mogelijkheid hiervoor als ik op zo'n programma klik.

Steefb
Expert
Expert
  • 11686Posts
  • 2239Oplossingen
  • 4052Likes

De "verder kijken programma's'' kun je verwijderen via de knop met de 3 puntjes (9) op de afstandsbediening.

next ab.png

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56451Posts
  • 3714Oplossingen
  • 13526Likes

"Is dit misschien een ander model?"

Jawel, dit is een Next van Humax.

"Wat zijn de voor- en nadelen als deze schakelaar er niet op zit?" 

Geen enkel verschil of je een knop uitzet of een stekker eruit haalt om de Next een keer volledig op te laten starten.

Verder kijken geeft ook programma's weer die met replay bekeken zijn.

Je kunt er zelf niets aan wijzigen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo