Ik ben erg tevreden over ziggo, maar de NEXT box die zo gepromoot word en die ik op hun aanraden aangeschaft heb vind ik geen verbetering meer een verslechtering ten opzichte van mijn oude Humax.
Onderstaande vragen heb ik geprobeerd op internet te vinden en ook heb ik Ziggo gebeld. Het resultaat is dat ik op alle vragen geen antwoord heb gekregen. Het ging niet of men wist het niet.
1 - Vroeger met de Humax, kon ik de TV aanzetten zonder de TV te moeten aanzetten. Ook van radio programma wisselen was mogelijk door het (digitale) zender nummer in te typen. Hoe kan ik dat nu doen zonder de TV te moeten aanzetten?
2 - Er kan een Kijklijst worden aangemaakt met programma's, die er ook weer uit te halen zijn. Wat kan ik daar mee?
3 - Het grote overzicht heeft kleinere letters dan vroeger met mijn Humax. Hoe kan ik die letters vergroten, en dan bedoel ik niet het overzicht per TV zender dat je via Instellingen kunt aanpassen. Dat is inderdaad met grote letters, maar dan moet je per zender elk scherm appart gaan bekijken!
4 - Van een programma kun je de info opvragen. Die tekst stond vroeger met zwarte tekst in een lichtgrijs veld. Hoe kan ik dat aanpassen? (Hier zou een update over komen. Moet ik dat dan zelf in de gaten houden of wordt dat automatisch gedaan?)
5 - Bij de Humax kon ik Reminders die Dagelijks/Wekelijks op een vaste dag/tijd kwamen (zoals het nieuws en dergelijke) in één keer aanzetten. Daarna bleven die gewoon staan. Hoe kan ik dat nu doen?
6 - Met de Humax kon ik een overzicht van ALLE Reminders opvragen. Hoe moet ik dat nu doen?
7 - Een zender schakelde vroeger automatisch over naar een Reminder. Nu komt er een waarschuwing in de rechterbovenhoek en als je dan toevallig in de keuken bent, zie je het niet en mis je het eerste stuk van het nieuws of dergelijke.
8 - Met de Humax kon ik een zestal zoekwoorden bewaren. Hoe kan ik dat nu doen?
9 - Aangezien ik aan mijn handen ben geopereerd kan ik niet zo snel typen. Als ik nu een TV zender nummer met drie cijfers in moet typen kom ik tijd tekort en schakelt de TV al bij de eerste twee (van de drie) cijfels over. Kan ik daar een vertraging opzetten, want het lijkt me ik niet de enige ben met dergelijke problemen en dat mensen met bijvoorbeeld reuma of dergelijke hier toch ook wel last van zullen hebben.
10 - Er zijn (o.a. erotische) programma's die met behulp van een code beveiligd zijn (Heel goed om kinderen te beschermen!). Hoe kan ik die code eraf halen?