1
Vraag
2
Reacties
Wil Ceron

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vragen na overgang van Humax naar Next

Ik ben erg tevreden over ziggo, maar de NEXT box die zo gepromoot word en die ik op hun aanraden aangeschaft heb vind ik geen verbetering meer een verslechtering ten opzichte van mijn oude Humax.

Onderstaande vragen heb ik geprobeerd op internet te vinden en ook heb ik Ziggo gebeld. Het resultaat is dat ik op alle vragen geen antwoord heb gekregen. Het ging niet of men wist het niet.

1 - Vroeger met de Humax, kon ik de TV aanzetten zonder de TV te moeten aanzetten. Ook van radio programma wisselen was mogelijk door het (digitale) zender nummer in te typen. Hoe kan ik dat nu doen zonder de TV te moeten aanzetten?

2 - Er kan een Kijklijst worden aangemaakt met programma's, die er ook weer uit te halen zijn. Wat kan ik daar mee?

3 - Het grote overzicht heeft kleinere letters dan vroeger met mijn Humax. Hoe kan ik die letters vergroten, en dan bedoel ik niet het overzicht per TV zender dat je via Instellingen kunt aanpassen. Dat is inderdaad met grote letters, maar dan moet je per zender elk scherm appart gaan bekijken!

4 - Van een programma kun je de info opvragen. Die tekst stond vroeger met zwarte tekst in een lichtgrijs veld. Hoe kan ik dat aanpassen? (Hier zou een update over komen. Moet ik dat dan zelf in de gaten houden of wordt dat automatisch gedaan?)

5 - Bij de Humax kon ik Reminders die Dagelijks/Wekelijks op een vaste dag/tijd kwamen (zoals het nieuws en dergelijke) in één keer aanzetten. Daarna bleven die gewoon staan. Hoe kan ik dat nu doen?

6 - Met de Humax kon ik een overzicht van ALLE Reminders opvragen. Hoe moet ik dat nu doen?

7 - Een zender schakelde vroeger automatisch over naar een Reminder. Nu komt er een waarschuwing in de rechterbovenhoek en als je dan toevallig in de keuken bent, zie je het niet en mis je het eerste stuk van het nieuws of dergelijke.

8 - Met de Humax kon ik een zestal zoekwoorden bewaren. Hoe kan ik dat nu doen?

9 - Aangezien ik aan mijn handen ben geopereerd kan ik niet zo snel typen. Als ik nu een TV zender nummer met drie cijfers in moet typen kom ik tijd tekort en schakelt de TV al bij de eerste twee (van de drie) cijfels over. Kan ik daar een vertraging opzetten, want het lijkt me ik niet de enige ben met dergelijke problemen en dat mensen met bijvoorbeeld reuma of dergelijke hier toch ook wel last van zullen hebben.

10 - Er zijn (o.a. erotische) programma's die met behulp van een code beveiligd zijn (Heel goed om kinderen te beschermen!). Hoe kan ik die code eraf halen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63288Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16719Likes
1 - Vroeger met de Humax, kon ik de TV aanzetten zonder de TV te moeten aanzetten. Ook van radio programma wisselen was mogelijk door het (digitale) zender nummer in te typen. Hoe kan ik dat nu doen zonder de TV te moeten aanzetten?

2 - Er kan een Kijklijst worden aangemaakt met programma's, die er ook weer uit te halen zijn. Wat kan ik daar mee?

3 - Het grote overzicht heeft kleinere letters dan vroeger met mijn Humax. Hoe kan ik die letters vergroten, en dan bedoel ik niet het overzicht per TV zender dat je via Instellingen kunt aanpassen. Dat is inderdaad met grote letters, maar dan moet je per zender elk scherm appart gaan bekijken!

4 - Van een programma kun je de info opvragen. Die tekst stond vroeger met zwarte tekst in een lichtgrijs veld. Hoe kan ik dat aanpassen? (Hier zou een update over komen. Moet ik dat dan zelf in de gaten houden of wordt dat automatisch gedaan?)

5 - Bij de Humax kon ik Reminders die Dagelijks/Wekelijks op een vaste dag/tijd kwamen (zoals het nieuws en dergelijke) in één keer aanzetten. Daarna bleven die gewoon staan. Hoe kan ik dat nu doen?

6 - Met de Humax kon ik een overzicht van ALLE Reminders opvragen. Hoe moet ik dat nu doen?

7 - Een zender schakelde vroeger automatisch over naar een Reminder. Nu komt er een waarschuwing in de rechterbovenhoek en als je dan toevallig in de keuken bent, zie je het niet en mis je het eerste stuk van het nieuws of dergelijke.

9 - Aangezien ik aan mijn handen ben geopereerd kan ik niet zo snel typen. Als ik nu een TV zender nummer met drie cijfers in moet typen kom ik tijd tekort en schakelt de TV al bij de eerste twee (van de drie) cijfels over. Kan ik daar een vertraging opzetten, want het lijkt me ik niet de enige ben met dergelijke problemen en dat mensen met bijvoorbeeld reuma of dergelijke hier toch ook wel last van zullen hebben.  

10 - Er zijn (o.a. erotische) programma's die met behulp van een code beveiligd zijn (Heel goed om kinderen te beschermen!). Hoe kan ik die code eraf halen?

1. Dit kan met de stembesturing b.v. radio 1 en radio omroep Brabant.

2. Verder niets, is voor het gemak.

3. Geen idee.

4. Dat kun je niet aanpassen.

5. Niet.

6. Niet.

7. Dit is nu zoals het is.

8. Niet.

9. Gebruik de stembesturing b.v. NPO1 of 1 van de andere TV zenders.

10. Niet.

Stembesturing met de Voice Afstandsbediening | Klantenservice | Ziggo 

Bekijk in context

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63288Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16719Likes

@Wil Ceron In de opnames zijn altijd de reclames door te spoelen.

Probeer dat nog maar een keer met een opname van RTL 4 of een andere commerciële TV zenders.

Ik vermoed dat je van replay gebruik hebt gemaakt vanuit de gids, daar zijn bij de commerciëlen de reclames niet door te spoelen.

• Zap naar het programma
  • Druk op de RODE opnameknop
  • Selecteer Neem deze aflevering op of Neem de hele serie op (hiermee worden de resterende afleveringen en toekomstige seizoenen automatisch ingepland)
  • Bevestig de keuze met Bert_0-1666968646370.gif

Via de TV gids

• Druk op de knop Bert_1-1666968646372.gif

• Selecteer een programma
  • Selecteer Neem deze aflevering op of Neem de hele serie op (hiermee worden de resterende afleveringen en toekomstige seizoenen van de serie automatisch opgenomen)
  • Druk op Bert_2-1666968646372.gif

Afspelen Druk op het huisje en ga naar Opnames met de pijltjes toetsen en druk op OK, daarv staan je opnames.

Of zeg, door de stembesturingsknop in te drukken: Opnames

Dan kom je in de lijst met Opnames.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63288Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16719Likes

1. Dit kan met de stembesturing b.v. radio 1 en radio omroep Brabant.

2. Verder niets, is voor het gemak.

3. Geen idee.

4. Dat kun je niet aanpassen.

5. Niet.

6. Niet.

7. Dit is nu zoals het is.

8. Niet.

9. Gebruik de stembesturing b.v. NPO1 of 1 van de andere TV zenders.

10. Niet.

Stembesturing met de Voice Afstandsbediening | Klantenservice | Ziggo 

Wil Ceron
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert,

Bedankt.

Vooral het antwoord op vraag 1 en 9. Ik wist wel dat voicecontrol mogelijk was maar wist niet dat het ook voor radiozenders gold. Het enig wat nodig is om de juiste naam te spreken en dan ook voluit. Alleen "Arrow" werkt niet, maar "Arrow Classick Rock" werkt dan wel.

Alles wat niet (meer) werk) en dan vooral punten 3, 5, 6 en 7, is voor mij reden genoeg om te concluderen dat ik de nieuwe NEXT box een flinke verslechtering vind. Ik neem aan dat het zomaar op de markt is gegooid zonder dat het gecontroleerd is. Als ik vroeger zo'n werk had afgeleverd was ik al lang op straat gezet.

Nogmaals bedank Bert. 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63288Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16719Likes

@Wil Ceron "Ik neem aan dat het zomaar op de markt is gegooid zonder dat het gecontroleerd is. Als ik vroeger zo'n werk had afgeleverd was ik al lang op straat gezet."

Dat is een onjuiste aanname.

Deze box is minstens 2 jaar in een test geweest, waarvan 1 jaar door een groot aantal klanten door heel Nederland en ook door mij.

Tijdens deze test is je wens 7 niet vaak naar voren gekomen door gebruikers en werd door andere gebruikers weer afgeraden, omdat, als ze nog naar een programma zaten te kijken, de Next ineens overschakelt naar een andere zender.

Er zijn veel meer mogelijkheden om terug te kijken met replay en 400 zuivere uren om op te nemen en toen was / is om alles precies live te zien, geen grote wens meer.

Wil Ceron
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert,

Bedankt voor het anwoord.

Hier hoeft men het ook niet mee eens te zijn. Dat was mijn conclusie.

Ik vind dat het automatisch overschakelen beter is. Met de "retourknop" schakel je heel gemakkelijk terug. 

Ik weet niet hoe oud de testpersonen zijn maar ik neem aan die ik niet de enige ben op leeftijd die deze problemen hebben. En dan heb ik het, behalve punt 7, met name over de punten 4, 5, en 6.

Vooral punt 5; iedere dag dezelfde programma's als reminder instellen is gewoon idioot. Vroeger was dat één keer en verder was het altijd goed. Dit had volgens mij gemakkelijk bewaard kunnen blijven.   

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63288Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16719Likes

@Wil Ceron Ik vermoed dat punt 5 niet eens mogelijk is, op dit moment, alles zit in de cloud en niets meer op je eigen mediabox, zoals vroeger je eigen instellingen van opnamen en actieve functies van je mediabox.

In de cloud staan de opnames met een vinkje erbij dat jij die een jaar terug mag kijken, dus 1 opname voor iedereen die hem opgenomen heeft.

Reminders zijn berichten die aan een programma hangen en die naar voren komen als er een vinkje bij staat van je mediabox, ik vermoed dat de software vanuit de cloud, nog niet of geheel niet je mediabox kan bedienen en over kan laten schakelen naar een ander kanaal.

Wil Ceron
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert,

Dank je wel.

Van de laatste paragraaf begrijp ik niet veel. Dat zal aan de leeftijd liggen.

Van programma's "opnemen" snap ik ook nog steeds niet veel.

Ik heb dat één keer geprobeerd om van de reclame af te zijn en ben tot de ontdekking gekomen dat die reclame niet over was te slaan. Dus opnemen doe ik dan ook maar niet meer.

Nogmaals bedank en ik ben blij dat ik toch weer (een beetje) wijzer ben geworden.  

Ik zal deze kwestie als "opgelost" markeren, ondanks dat er eigenlijk niets is opgelost, maar daar kun jij niks aan doen.

Groetjes,

Wil Ceron

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63288Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16719Likes

@Wil Ceron In de opnames zijn altijd de reclames door te spoelen.

Probeer dat nog maar een keer met een opname van RTL 4 of een andere commerciële TV zenders.

Ik vermoed dat je van replay gebruik hebt gemaakt vanuit de gids, daar zijn bij de commerciëlen de reclames niet door te spoelen.

• Zap naar het programma
  • Selecteer Neem deze aflevering op of Neem de hele serie op (hiermee worden de resterende afleveringen en toekomstige seizoenen automatisch ingepland)
  • Bevestig de keuze met Bert_0-1666968646370.gif

Via de TV gids

• Druk op de knop Bert_1-1666968646372.gif

• Selecteer een programma
  • Selecteer Neem deze aflevering op of Neem de hele serie op (hiermee worden de resterende afleveringen en toekomstige seizoenen van de serie automatisch opgenomen)
  • Druk op Bert_2-1666968646372.gif

Afspelen Druk op het huisje en ga naar Opnames met de pijltjes toetsen en druk op OK, daarv staan je opnames.

Of zeg, door de stembesturingsknop in te drukken: Opnames

Dan kom je in de lijst met Opnames.

Wil Ceron
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert,

Dank je wel.

Daar kan ik wel iets mee.

Groetjes.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic