1
Vraag
2
Reacties
juanj

Level 9
  • 455Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Vragen iz CI+

Hi Ziggo,

 

ik heb enkele vragen

 

Ik heb op dit moment 2 tv's 1 HD tv LED van Samsung uit 2009, met CI+ niet interactief (40")

1x LED van Samsung uit UE22H5600AWKTV-LED uit 2015 met CI+ met interactief. (22" )

 

de TV uit 2009 begint kuren te vertonen

Nu ben ik aan het kijken naar UHD tv met vergelijkbaar formaat (43")

Ik heb de 43LS03A van Samsung gevonden, welke compatibel zou zijn met Ziggo (Coolblue)

 

Nu heb ik de volgende vragen

- 1 ik wil geen kastje, en weer CI+, kan ik een van de 2 Ci+ kaarten gebruiken in de tv, en dat het ook werkt?

ik wil niet maandelijks 2 EUR moeten betalen voor een CI+ kaartje

- 2 ik ben de mediabox die ik ooit gehad heb van Ziggo (Humax uit vermoedelijk nog 2006 of 2007) kwijt, misplaatst met een keer opruimen, moet je dergelijke apparaten altijd overleggen retour sturen, ook als ze eigenlijk afgeschreven zijn.

- 3 is de  bv LS05TCU compatible met Ziggo CI+

 

Mvgr,

 

Juan

 

36 Reacties 36
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@juanj  schreef:

Hoezo kan dat niet? Ik heb al 16 jaar hetzelfde abbo


De Humax 5300C is zover ik het vind en Tweakers klopt sinds 2012 op de markt. Als de Humax in Mijn Ziggo staat en gelet op de reacties vanuit Ziggo, is het bijna zeker een bruikleen apparaat, in fZiggo gebied is zover ik weet pas na de fusie met UPC (2015 afgerond) sprake van bruikleen. Daarom kan het bijna niet.

Het kan uiteraard om een ander model Humax, ik zie nergens een modelnummer, gaan als deze sinds 2006/2007 al in gebruik is kan het enkel een eigen apparaat zijn.

 

Of de Humax wel of niet terug moet is niet zo spannend, de daarbij horende Smartcard loopt kans te worden gede-activeerd, daar ging het mij om.

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 455Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Dit staat er in Mijn Ziggo

Schermafbeelding 2022-01-04 om 20.58.56.png

Dit staat er in Mijn Ziggo app

IMG_230279E8A2F2-1.jpeg

Beetje tegenstrijdig

 

Mijn Ziggo website ziet 3 smartcards, en Mijn Ziggo app, ziet 2 smartcards, en 1 "mediabox"

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@juanj de mediabox is nagenoeg zeker de vermiste Humax, één van de 3 serienummers zal bij de Humax horen niet bij de CI module.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Die smartcard die met 100 begint hoort bij de bruikleen humax. Die onderste twee zijn je eigen smartcards, de twee onderste serienrs zijn fantasienummers.

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 455Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Hi @RoWi. 

 

na wat zoeken heb ik toch wat vragen

 

in de led tv 2009 zit CI+1.2 module of ouder, weet je zeker dat dat zou moeten werken?

in de led tv 2015 zit CI+1.3 module, die zou volgens mij iig moeten werken

 

Kan ik de CI+1.2 module in de led tv van 2015 gebruiken, zodat ik de CI+1.3 module in de Frame 4K TV kan gebruiken.

 

En las ook nog wat installatie tips, om CI+ zonder problemen aan de praat te krijgen.

Las iets over dat je de tv eerst zonder CI+ moet installeren, en dan later de CI+ module in de TV doen.

 

Weet iemand wat de juiste route van installatie is, dan houd ik daar rekening mee.

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 455Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

@Erik P 

 

Zou de CI+ 1.3 module uit 2015 (@Smit) moeten werken op de LS03A? (laatste software update uit 2018 van de CI+ module)

Ik wil maandag alles gaan bestellen, hopelijk kunnen jullie dit nog snel nagaan voor het weekend is.

 

De andere is een CI+1.1 module van Neotion, ik ga ervanuit dat die niet werkt

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Begrijpelijke vraag @juanj. De tv die je noemt komt echter niet voor op de pagina waarop je dit kunt checken. Dit betekent helaas dat we niet (kunnen) garanderen dat die module werkt in de LS03A. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik was vandaag druk, ik kan helaas ook niet veel garanderen in mijn Sansung uit 2018 werkt een 1.2 ci module goed. De 1.1 zal lastiger worden, ik was in de veronderstelling dat dit backward compatible is, maar daar ben ik niet zeker meer van gebaseerd op andere topics. Een tv uit 2021 zal mogelijk minimaal 1.3 module's accepteren. 

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 455Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

@Erik P 

 

Dat is een verkort modelnr, het betreft QE43LS03AAUXXN

 

Gaat deze werken met mijn CI+ 1.3 @smit module uit 2015?

 

En hoe kan ik de module evt. updaten (software)?

Ik heb ooit iets gelezen dat je naar kanaal 13 of 998 moet gaan... maar hoe dan verder?

Als ik de software probeer bij te werken (als ik afgestemd ben op kanaal 13 of 998), krijg ik de melding," Het is niet mogelijk de CI+ module vanuit het menu te upgraden.”.

Dus was is de precieze instructie voor het bijwerken van de software van de CI+ module?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@juanj  schreef:

@Erik P 

 

Dat is een verkort modelnr, het betreft QE43LS03AAUXXN

 

gaat deze werken met mijn Ci1.3 module uit 2015?


Volgens de test wel. Het beste kan je zelf je postcode, huisnummer invoeren. Dan merk kiezen en modelnummer invoeren.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/ci-modules

 

Een 1.3 lijkt mij mogelijk, we zijn net pas bij 1.4

 

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 455Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Hi @RoWi. 

 

Dankje, ik hoop dat ik met de Ci+ 1.3 module uit de voeten kan.

Desnoods met een software update van de CI+ module

Beetje jammer als ik weer zo'n ding opnieuw moet kopen.

En huren is ook geen optie, want na 2 jaar heb je dat ding eigenlijk al volledig betaald.

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 455Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

@RoWi. 

Dankje

Ik hoop Ziggo dit kan bevestigen... want met de postcode check voldoe ik aan alles, alleen kan ik niet vinden of je minimaal een bepaalde CI+ Versie moeten hebben

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Jazeker @juanj

 

Op deze pagina kun je controleren of de TV voldoet aan de eisen en over welke software deze moet beschikken 🙂

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 455Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

@Jamyla 

 

Vandaag komt de TV binnen en volgens jullie lijst werkt deze.

Ik graag bevestigd hebben, dat de CI+1.3 module uit 2015 zonder problemen zou moeten werken.

 

De link die jij geeft was al bekend.

 

Het gaat om deze

 

Schermafbeelding 2022-01-18 om 12.37.49.pngSchermafbeelding 2022-01-18 om 12.37.38.png

 

Software versie/update laatste is van 2018

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@juanj

Een module 1.3 is de meest recente versie. Dat betekent dus dat die gewoon voor je TV geschikt is 🙂

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 455Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

@Jamyla 

Is de firmware/ software update uit 2018 de meest recente versie?

 

als ik op kanaal 13 of 977 ga staan gebeurt er niets, geen melding voor een update of zo

de tv (2015 model) is op dat moment met internet verbonden 

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 455Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Zonder problemen werkend gekregen.😎

 

Iedereen bedankt voor de tips!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic