1
Vraag
2
Reacties
juanj

Level 9
  • 456Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Vragen iz CI+

Hi Ziggo,

 

ik heb enkele vragen

 

Ik heb op dit moment 2 tv's 1 HD tv LED van Samsung uit 2009, met CI+ niet interactief (40")

1x LED van Samsung uit UE22H5600AWKTV-LED uit 2015 met CI+ met interactief. (22" )

 

de TV uit 2009 begint kuren te vertonen

Nu ben ik aan het kijken naar UHD tv met vergelijkbaar formaat (43")

Ik heb de 43LS03A van Samsung gevonden, welke compatibel zou zijn met Ziggo (Coolblue)

 

Nu heb ik de volgende vragen

- 1 ik wil geen kastje, en weer CI+, kan ik een van de 2 Ci+ kaarten gebruiken in de tv, en dat het ook werkt?

ik wil niet maandelijks 2 EUR moeten betalen voor een CI+ kaartje

- 2 ik ben de mediabox die ik ooit gehad heb van Ziggo (Humax uit vermoedelijk nog 2006 of 2007) kwijt, misplaatst met een keer opruimen, moet je dergelijke apparaten altijd overleggen retour sturen, ook als ze eigenlijk afgeschreven zijn.

- 3 is de  bv LS05TCU compatible met Ziggo CI+

 

Mvgr,

 

Juan

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Jazeker @juanj

 

Op deze pagina kun je controleren of de TV voldoet aan de eisen en over welke software deze moet beschikken 🙂

Bekijk in context

36 Reacties 36
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een huur apparaat zou retour moeten, ik heb de indruk dat dit voor de Humaxen niet meer nodig is dat is aan een moderator om dit te bevestigen of ontkennen. Zie hier

 

Een CI module en smartcard kan in principe zonder problemen in een nieuwe TV. 

Zolang de smart card maar actief is en de TV met de CI module overweg kan.

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 456Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Dankje  ik hoop dat een mod dit kan bevestigen

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 456Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

@Ziggo 

 

klopt bovenstaande?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vanwege de feestdagen zal je even geduld moeten hebben. Gezien het jaartal 2006 of 2007 dat is nog voor de fusie's ga ik er vanuit dat dit geen bruikleen apparaat is. 

 

Ps de LS05TCU is blijkbaar nog zo nieuw dat deze onbekend geeft. Ik zou dat model om meerdere redenen niet kiezen. 

Screenshot_20211229-200032_Chrome.jpg

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ceciliazou je hier ook het verlossende antwoord kunnen geven wat de Humax betreft.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @juanj 🙂 

Zo te lezen is er nog al wat verwarring rondom je abonnement dus ik hoop dat ik voor wat opheldering kan zorgen. Allereerst over de Humax en je eigen smart cards. 

Er staan onder jouw abonnement 2 smart cards actief die je in het verleden zelf hebt gekocht. Deze kun je blijven gebruiken tot je je abonnement opzegt of de smart cards defect zijn, beide blijven jouw eigendom. Daarnaast heb je een Humax digitale ontvanger van ons in bruikleen gekregen op 13 mei 2020, deze willen we wel graag retour op het moment dat je je abonnement opzegt. De Humax uit 2006 of 2007. is naar verwachting ook zelf gekocht en hoeft niet retour. Je kunt via je Mijn Ziggo account de serienummers checken 🙂 

Wat betreft de tv die je op het oog had. Ik zie dat RoWi. deze al heeft gecontroleerd via onze website. Ik zou eventueel navraag voor je kunnen doen of deze ook daadwerkelijk niet geschikt is of simpelweg nog niet is toegevoegd maar zo te lezen heeft @RoWi. ook een mening over dit model die je misschien kan helpen om een goede keuze te maken. 

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 456Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Hi @Mariska , ik kan mij niet herinneren dat ik recentelijk een ontvanger van jullie heb gekregen.

er staat alleen 1 Humax in Mijn Ziggo, ik heb geen enkele ontvanger meer in mijn bezit, aangezien ik altijd gebruik gemaakt heb van CI+ kaartjes.

Ook woon ik al 15 jaar op hetzelfde adres, dus ook dan zou ik niet weten waarom ik een nieuwe ontvanger ontvangen zou hebben.

 

Iz die Samsung tv's waren wat voorbeelden.

Maar klopt het verhaal als de nieuwe TV, CI+ ondersteund dat ik een van CI+ kaartjes van mijzelf zonder problemen kan overzetten?

De interactieve kaart is van rond 2015, de normale CI+ is van 2009

 

Mvgr,

 

Juan

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat model heeft blijkbaar een  mechanisch draaibaar scherm, hoe meer techniek hoe meer er kapot kan vandaar niet mijn eerste keuze. Het is meer een hebbeding vandaar mijn aanvankelijke reactie. Uiteraard is de beslissing aan de topic starter.

 

Ps het andere genoemde model de QE43LS03AAUXXN is volgens de Ziggo check geschikt in fZiggo gebied ook voor interactief. 

 

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 456Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Ben benieuwd wat de straf is als je dat ding niet 'kan'. retourneren, of moet ik maar 20 jaar wachten met opzeggen van Ziggo (zal niet zo snel gebeuren)

 

Ik wil gewoon een Samsung 4k of 8k TV van rond de 40"  of 43" dus ben aan het kijken welke het beste is.

die uit 2009 heeft 1500 EUR gekost, en wil voor rond die prijs het beste met 40" /43"

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Waarschijnlijk heb je die Humax ontvanger in bruikleen inderdaad al langer @juanj. Rond mei 2020 heb je een Mediabox Next ontvangen, maar je verzocht de klantenservice om dat terug te draaien. Mocht apparatuur in bruikleen na opzegging onverhoopt niet terugkeren, dan kan er vervangingswaarde in rekening worden gebracht.  We houden rekening met de
restwaarde van de apparatuur, die is afhankelijk van de termijn dat een apparaat bij je in bruikleen is geweest.

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 456Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Hi @Erik P 

 

ik heb nooit een mediabox next ontvangen.

wel heb ik destijds een abonnement aangevraagd, en geannuleerd!

 

graag bevestiging dat ik NOOIT een Next ontvangen heb

 

mvgr

 

Juan

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Precies, daar heeft het mee te maken. Die aanvraag hebben we daarna geannuleerd ( je hebt de Mediabox Next niet ontvangen) en de situatie is daarna op 13 mei 2020 hersteld zoals het voor die aanvraag was. 

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 456Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

@Erik P 

Ok, wat nu betreft de Humax, die in Mijn Ziggo nog staat, die ben ik dus "kwijt" vermoedelijk.

Kan dat ding verwijderd worden of zo?

 

ik gebruik alleen CI+ kaartjes

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die Humax plus de smartcard valt onder het huidige abonnement. De Humax is dan iets minder belangrijk de smartcard wel. Als de Humax wordt verwijderd zal ook de daarbij horende smartcard worden verwijderd. Als je enkel een andere TV gaat aanschaffen zou ik het lekker zo laten.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@juanj Ik kan hem zeker voor je verwijderen maar ben het wel met @RoWi. eens. Als ik de Humax voor je opzeg dan verwachten wij een Humax en een smartcard retour. Is dit geen probleem? Dan zeg ik hem gelijk voor je op. 

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 456Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Hi @Lotte 

 

De smartcard zal ongetwijfeld in een van de CI+ kaartjes zitten.. De Humax word niet gebruikt (want deze is dus "kwijt") maar de smartcard nog wel

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@juanj  Dan adviseer ik je om het zo te laten als het staat. Dan weten we zeker dat alles goed blijft werken. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Al die ziggo- moderatoren die elkaar tegenspreken maakt het er niet duidelijker op. Die humax kan natuurlijk nooit uit 2006/2007 zijn. 2016/2017 zou wel kunnen.

juanj
Topicstarter
Level 9
  • 456Posts
  • 4Oplossingen
  • 98Likes

Hoezo kan dat niet? Ik heb al 16 jaar hetzelfde abbo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic