Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
hallo,ik heb even een vraag, ik moet bij eenkennis van mijde tv installeren.
hij heeftvan jullie een mediabox next ontvangen.
moet ik hier ook een coax kabel opaansluiten of gaat het ook met alleen een utp-kabel
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi de gewone next dient met Coax en UTP aangesloten te worden (voorkeur).
Eventueel kan wifi ook.
Live tv kijken is over de coax en terugkijken en on demand over de netwerk kabel of de wifi.
Mocht je de Next Mini ontvangen hebben dan is het alleen via een netwerk kabel of de wifi. (ook voorkeur voor de netwerk kabel)
Dag @pimdegier
Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.
Als je live TV wil kijken dan moet er inderdaad een coaxkabel in de Mediabox Next zitten.
Hoi de gewone next dient met Coax en UTP aangesloten te worden (voorkeur).
Eventueel kan wifi ook.
Live tv kijken is over de coax en terugkijken en on demand over de netwerk kabel of de wifi.
Mocht je de Next Mini ontvangen hebben dan is het alleen via een netwerk kabel of de wifi. (ook voorkeur voor de netwerk kabel)
bdeankt voor je info
bedankt voor je info
Yo all,
Op dit gebruikt mijn Mediabox Next alleen een COAX-kabel. Alles werkt perfect.
Is 't de moeite waard die COAX-kabel te vervangen voor een UTP-kabel, of kan ik die COAX-kabel er gewoon uittrekken en m'n WiFi (sterk signaal) ervoor gebruiken? De Mediabox Next en mijn intenet-modem staan in verschillende ruimtes, dus er moet absoluut een funtionele meerwaarde zijn die COAX-kabel in de hoek te gooien, want dat ding is nu keurig weg gewerkt, vandaar.
Alvast bedankt voor je reactie.
Groet,
Luc
@Luc Richter Lees de reacties in dit topic, nspoor geeft je antwoord.
Wat is de TOEGEVOEGDE waarde van de UTP-kabel (desnoods een internetverbinding via WiFi)? Met alleen COAX doet ie 't toch ook (althans, bij mij?)?
Met alleen coax kan je alleen live tv kijken.
Met ethernet of Wifi kan je ook opnames, replay tv of de apps bekijken.
Voorkeur is nog steeds ethernet boven Wifi.
Beste NSpoor,
Bedankt voor je reply.
Vind ik vreemd, want ’t werkt allemaal goed, zelfs met alleen een COAX-kabel aangesloten,
Ah, mét dat ik dit stukje schrijf bedenk ik me dat ’t zou kunnen dat m’n Next-doosje in m’n Wifi-netwerk hangt. Is dat dan de reden dat ’t allemaal (opnames, replay tv en apps) gewoon werkt, of heb ik een ‘high end’ COAX-kabel? Volgens de monteur (met UPC-pet) die ‘m 10 jaar geleden en zwart heeft aangelegd, zou ’t een van de betere kabels zijn…) Dus, kletst ie maar een beetje, of heb ik inderdaad een ander type COAX-kabel?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groet,
Luc Richter
@Luc Richter schreef:Beste NSpoor,
Ah, mét dat ik dit stukje schrijf bedenk ik me dat ’t zou kunnen dat m’n Next-doosje in m’n Wifi-netwerk hangt. Is dat dan de reden dat ’t allemaal (opnames, replay tv en apps) gewoon werkt,
Dat is wel zeker, opnames, replay tv en apps werken alleen via het internet.
Dankjewel voor je reactie; case closed.
Luc
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...