1
Vraag
2
Reacties
pimdegier

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vraag over mediabox next: Coaxkabel of alleen UTP-kabel?

hallo,ik heb even een vraag, ik moet bij eenkennis van mijde tv installeren.

hij heeftvan jullie een mediabox next ontvangen.

moet ik hier ook een coax kabel opaansluiten of gaat het ook met alleen een utp-kabel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Hoi de gewone next dient met Coax en UTP aangesloten te worden (voorkeur).

Eventueel kan wifi ook.  

 

Live tv kijken is over de coax en terugkijken en on demand over de netwerk kabel of de wifi.

 

Mocht je de Next Mini ontvangen hebben dan is het alleen via een netwerk kabel of de wifi. (ook voorkeur voor de netwerk kabel)

Bekijk in context

18 Reacties 18
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @pimdegier 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

Als je live TV wil kijken dan moet er inderdaad een coaxkabel in de Mediabox Next zitten.

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Hoi de gewone next dient met Coax en UTP aangesloten te worden (voorkeur).

Eventueel kan wifi ook.  

 

Live tv kijken is over de coax en terugkijken en on demand over de netwerk kabel of de wifi.

 

Mocht je de Next Mini ontvangen hebben dan is het alleen via een netwerk kabel of de wifi. (ook voorkeur voor de netwerk kabel)

pimdegier
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bdeankt voor je info

pimdegier
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bedankt voor je info

Luc Richter

Level 5
  • 65Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Yo all,

 

Op dit gebruikt mijn Mediabox Next alleen een COAX-kabel. Alles werkt perfect.

 

Is 't de moeite waard die COAX-kabel te vervangen voor een UTP-kabel, of kan ik die COAX-kabel er gewoon uittrekken en m'n WiFi (sterk signaal) ervoor gebruiken? De Mediabox Next en mijn intenet-modem staan in verschillende ruimtes, dus er moet absoluut een funtionele meerwaarde zijn die COAX-kabel in de hoek te gooien, want dat ding is nu keurig weg gewerkt, vandaar.

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Groet,

Luc

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Luc Richter Lees de reacties in dit topic, nspoor geeft je antwoord.

Luc Richter

Level 5
  • 65Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Wat is de TOEGEVOEGDE waarde van de UTP-kabel (desnoods een internetverbinding via WiFi)? Met alleen COAX doet ie 't toch ook (althans, bij mij?)?

 

nspoor

Level 15
  • 1242Posts
  • 52Oplossingen
  • 500Likes

Met alleen coax kan je alleen live tv kijken.

Met ethernet of Wifi kan je ook opnames, replay tv of de apps bekijken.

 

Voorkeur is nog steeds ethernet boven Wifi. 

Luc Richter

Level 5
  • 65Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Beste NSpoor,

 

Bedankt voor je reply.

 

Vind ik vreemd, want ’t werkt allemaal goed, zelfs met alleen een COAX-kabel aangesloten,
Ah, mét dat ik dit stukje schrijf bedenk ik me dat ’t zou kunnen dat m’n Next-doosje in m’n Wifi-netwerk hangt. Is dat dan de reden dat ’t allemaal (opnames, replay tv en apps) gewoon werkt, of heb ik een ‘high end’ COAX-kabel? Volgens de monteur (met UPC-pet) die ‘m 10 jaar geleden en zwart heeft aangelegd, zou ’t een van de betere kabels zijn…) Dus, kletst ie maar een beetje, of heb ik inderdaad een ander type COAX-kabel?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,

Luc Richter

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Luc Richter  schreef:

Beste NSpoor,

 


Ah, mét dat ik dit stukje schrijf bedenk ik me dat ’t zou kunnen dat m’n Next-doosje in m’n Wifi-netwerk hangt. Is dat dan de reden dat ’t allemaal (opnames, replay tv en apps) gewoon werkt, 


Dat is wel zeker, opnames, replay tv en apps werken alleen via het internet.

 

Luc Richter

Level 5
  • 65Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Dankjewel voor je reactie; case closed.

 

Luc

Charles K

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wil toch nog even reageren, mogelijk dat ik het niet helemaal begrijp. Heb draaien een NEXT die alleen via COAX is aangesloten. Ik heb niet het gevoel dat ik een functionaliteit mis, maar jou antwoord lezende zou ik dus geen opnames, replay tv en apps kunnen gebruiken omdat deze via internet werken. De rest is beschikbaar via de COAX. Alleen werkt alles en mis ik niets. Hoe kan dit? Draai de NEXT ook stilletjes op de afschtergrond met WIFI? dat zou verklaren dat ik deze functinaliteiten wel heb en kan gebruiken.

Ik wil namelijk mijn COAX vervangen voor Utp maar dat is geen optie in deze. Is het vervangen van de NEXT mogelijk door een NEXT Mini. Kunnen er twee NEXT mini's tegelijk actief zijn. Want als het vervangen van de COAX kan door een UTP kabel kan ik ook overige apparatuur aansluiten op een switch die alle rj45 uitgeruste apparaten voorziet van info zoals een internetradio.

Hoop dat je mij begrijpt waar ik naar toe wil.

 

Dank voor je tijd en wachtende op een verlossend antwoord.

 

Groet Charles

 

 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@Charles Ker zal een utp kabel in zitten of hij is met wifi verbonden. om de box te installeren heeft ie sowieso een internet-verbinding nodig. zonder internet, geen opnames/terugkijken. een next omwisselen naar een mini kan niet. ziggo is hiermee gestopt ivm de onnodig hoge kosten. de functionaliteiten zijn hetzelfde, dus wisselen tussen die 2 kan niet. de max van het aantal next (mini)'s is 3.

in jouw geval zul je dus één next met 2 next mini's kunnen hebben. de huur per extra mini is €4,- per maand

Charles K

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De NEXT werkt tot nu toe alleen via COAX waarbij we geen functionaliteiten missen en dus wel terug kunnen kijken. De UTP kabel heeft er alleen bij installatie in gezeten. Mijn vermoeden is dus dat WIFI op een of andere manier zorgt dat ik toch de functionaliteiten die anders alleen via UTP te zien zijn. Hoe kom ik hier achter? Bij diagnose staat UTP kabel aangevinkt. Ik snap het gewoon niet.

 

groetjes en dank voor het meedenken

 

 Charles
 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

bij diagnostiek in de instellingen zie je waarmee de box verbonden is, wifi of utp. gezien je kunt terugkijken, is hij met wifi verbonden als er geen utp in zit

Charles K

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad, dus is het of WIFI of bekabeld. Kan het er mee te maken hebben dat ik de inbouw COAX destijds vervangen heb doorveen ASTRA GUT 15 Digitaal, een inbouwdoos speciaal voor de horizon van Ziggo destijds. Wat ik begreep is dat deze ook retour geschikt en dus misschien wel de oorzaak dat ik ook terug kan kijken? Ik probeer het te begrijpen omdat ik het gevoel heb niets te missen. 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Dat een aop/wcd retourgeschikt is wil niet zeggen dat hij een internetverbinding geeft. Bij diagnostiek in de instellingen van de box zil je zoen dat hij met wifi is verbonden. Zonder internet, geen interactieve diensten.

Charles K

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uiteindelijk blijkt dat jullie het bij het rechte eind hebben. Wij kijken inderdaad via internet naar Netflix etc etc. En ik maar denken dat er alleen COAX  voor input zorgt. Sorry jullie hier mee lastig gevallen te hebben. Nu even het kabelmanagement in orde brengen zodat ook de UTP via een loze leiding naar de switch gaat lopen.

nogmaals dank.

 

groet Charles 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic