1
Vraag
2
Reacties
MasterWayZ

Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Vraag over maximum aantal producten (Digitale boxes en smartcards)

Goedenavond,

 

Momenteel heb ik 1 Mediabox Next, 2 Next Minis en 1 smartcard.

Deze smartcard is al oud genoeg dat er TV Home op staat 😉 (misschien lijstje erom heen doen?)

 

Ik vraag bij af, omdat iedereen die ik vraag bij de Zakelijke klantenservice een ander antwoord geeft; wat is het maximum precies? Het lieft doe ik de smartcard weg en dan nog 1 box erbij (Mediabox Next of Next Mini, maakt mij niet uit), maar de ene zegt dat dit kan, de andere niet (alsnog van de klantenservice, zal ik zelf niet verwachten).

 

Wat is het uiteindelijke limiet nou precies? En hoe zou ik dit dan het beste op kunnen lossen?

 

Ter info; het gaat hierom een abonnement wat van Ziggo Particulier omgezet was naar Ziggo Zakelijk een paar weken geleden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

Bij Ziggo consumenten mag je in oud-Ziggo gebied 5 digitale producten hebben.


Helaas slechts 3, die 5 is enkel voor bestaande klanten in oud ziggo gebied die voor alle fusies klant waren. Elke klant die na 2018/2019 klant is geworden ook in oud ziggo gebied mag slechts 3 activaties hebben.

 

Aangezien  het hier een nieuw abonnement/product betreft van particulier naar zakelijk gelden de huidige voorwaarden.

 

 

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Bij Ziggo consumenten mag je in oud-Ziggo gebied 5 digitale producten hebben.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@MasterWayZ  schreef:

.......Ter info; het gaat hierom een abonnement wat van Ziggo Particulier omgezet was naar Ziggo Zakelijk een paar weken geleden.


Dan zou u bij de zakelijke helpdesk informatie kunnen vragen als u het niet in de zakelijke voorwaarden kunt vinden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

Bij Ziggo consumenten mag je in oud-Ziggo gebied 5 digitale producten hebben.


Helaas slechts 3, die 5 is enkel voor bestaande klanten in oud ziggo gebied die voor alle fusies klant waren. Elke klant die na 2018/2019 klant is geworden ook in oud ziggo gebied mag slechts 3 activaties hebben.

 

Aangezien  het hier een nieuw abonnement/product betreft van particulier naar zakelijk gelden de huidige voorwaarden.

 

 

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Bedankt, dan heb ik nog geluk zeg maar dat ik vier heb, omdat ik deze al had toen ik nog het particulier pakket had (en deze is omgezet dus alles verder hetzelfde, was al klant sinds voor de fusie, heb hier nog een smartcard van 2010 ofzo liggen.)

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MasterWayZ  schreef:

Bedankt, dan heb ik nog geluk zeg maar dat ik vier heb, omdat ik deze al had toen ik nog het particulier pakket had (en deze is omgezet dus alles verder hetzelfde, was al klant sinds voor de fusie, heb hier nog een smartcard van 2010 ofzo liggen.)


Heb je hetzelfde klantnummer nog, ik ga er eigenlijk vanuit dat dit toch een nieuw product betreft waar dan vanzelf de meest recente voorwaarden voor gelden. 

 

En zoals gemeld zal er voor een zakelijke abonnement mogelijk andere voorwaarden gelden.

Zie het antwoord van @Steefb het hangt van je TV abonnement af, het zou dus moeten kunnen.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Klantnummer is hetzelfde 🙂

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Dan zijn het er toch 5? Er staat vier extra ontvangers. Dan lijkt het mijn hoofd ontvanger plus vier extra.


@Steefb wrote:

 

Extra digitale ontvangers | Ziggo Zakelijk

Steefb_0-1654115686115.png

 


 

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Nu is de vraag welke van de twee ik heb, zie de screenshot. Er staan twee verschillende pakketnamen.

Screenshot_20220601-225622_Firefox.jpg

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

antwoord een moderator op een vraag uit de expert hub

 

 

Ik heb dit nog even opgezocht: Je kunt inderdaad 5 digitale apparaten actief hebben staan maar het is abonnement afhankelijk hoe de samenstelling is dus als je een voorbeeld hebt waarbij het niet lukt, laat het dan gerust weten dan kijk ik even mee.

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Mijn abonnement, zie screenshot hierboven. Bij naam staat TV Standaard, maar erboven in dikke letters staat er TV Complete Extra.

Momenteel is de samenstelling:

1x Mediabox Next

2x Next Mini (waarvan één momenteel omgewisseld wordt met een andere omdat deze gedeeltelijk defect is)

1x Smartcard (die niet wordt gebruikt, maar dit is een koop kaart)

 

Als ik een Next Mini bestel, staat er dat ik al op mijn limit zit (zelfde voor de smartcards/modules).

Een extra Mediabox Next bestellen kan ik wel op klikken (heb dit alleen niet volledig gedaan omdat ik verder geen coax aansluitingen meer heb, anders moet ik 20 meter aan kabel leggen).

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Mariska jou antwoord van hierboven door mij suggereert dat je 5 producten kan hebben, zou jij TS verder kunnen helpen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

TV Compleet Next daar gaat het om. Dan zou je als Zakelijke  klant 5 activaties mogen hebben. Waar het voor particulieren nu 3 zijn. Enkele uitzonderingen waar het bestaande klanten betreft buiten beschouwing gelaten.

 

TV Standaard heeft bijna elke Ziggo klant, die naam werkt wel vaker verwarrend.

 

Ziggo kent momenteel 4 TV producten. Kabel TV, TV Start, Compleet en Max.

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ik zit nu op 4, maar klantenservice zegt dat ik geen extra mag! (geen Next Mini of Mediabox Next) dus wat moet ik nu doen?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je kan eht beste wachten tot een moderator hier reaggeert 

die komen meestal binnen 1-2 werkdagen langs, die hebben soms meer mogelijkheden

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik woon in voormalig UPC gebied.

Als ik inlog op "mijn Ziggo" kan ik kiezen voor 1 Mediabox Next,

plus twee keer CI+ module en twee Mini Next. Totaal dus vijf stuks.

 

Ik kan weer niet kiezen voor bijvoorbeeld Mediabox Next plus drie keer CI+ module

en 1 Mini Next extra, ook al kom ik dan ook uit of vijf stuks.

 

Waarom Ziggo hierin onderscheid maakt in de soorten, ontgaat me. 

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ik zal wachten op een moderator, want ik hoop dat ik voor doe vijf niet verplicht twee CI modules moet want ik heb geen coax aansluitingen in de buurt. Anders moet ik een kabel van 20 meter en 30 meter leggen. Maar het plafond zit al dicht.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@MasterWayZ Bij zakelijk is het uitgebreider dan bij consumenten.

Dit is het consumenten forum met Ziggo moderators voor de consumentenkant die niet overal in het Ziggo zakelijk systeem kunnen.

Ik zou zakelijk nog een keer bellen en ze op deze website wijzen: Extra digitale ontvangers | Ziggo Zakelijk

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 65Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Bedankt. 4 extra neem ik aan is 5 totaal?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic