1
Vraag
2
Reacties
DaveThijssen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vraag over EK in 4K

Het valt mij op dat het beeld op kanaal 999 veel donkerder is dan op kanaal 1 van NPO 1. Als ik zap naar 999 lijkt het iets helderder te beginnen, maar zodra mijn Philips oled tv herkent dat het een HDR signaal is wordt het beeld donkerder. Ik zag gister op sommige momenten ook wat flikkeringen in het beeld bij snelle camerabewegingen. Staat er ergens een instelling niet goed bij mij? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @DaveThijssen,

 

Het is een bekend probleem dat de 4K kwaliteit van het EK op kanaal 999 te wensen over laat. Het probleem ligt echter bij de aanbieder (NPO) en zij onderzoeken het probleem.

Wil je er mee over lezen? Klik dan hier

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Heb je eerst al eens gekeken of er soortgelijke klachten zijn voordat je een nieuw topic opent?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Zoals @Steefb  aangeeft, gebruik de zoekfunctie, die werkt beter als op oude platform en daar zie je verschillende 4K topic's

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Hier staat meer over kanaal 999 EK in 4K betreffende het slechte beeld: Zoeken 999 4K  - Ziggo Community

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @DaveThijssen,

 

Het is een bekend probleem dat de 4K kwaliteit van het EK op kanaal 999 te wensen over laat. Het probleem ligt echter bij de aanbieder (NPO) en zij onderzoeken het probleem.

Wil je er mee over lezen? Klik dan hier

DaveThijssen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel, hier kan ik wat mee 👍

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

Dit is wel heel makkelijk om de schuld bij de NPO te leggen vind je niet? Dat is nog helemaal niet zeker en het kan ook prima aan de Next liggen of aan de handshake tussen next en TV of aan de instellingen van de betreffende tv. Uiteraard kan het ook bij de NPO liggen, maar dat is absoluut nog niet zeker.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Fijn om te lezen @DaveThijssen.
Weet dus dat er absoluut vanuit ons als NPO druk onderzoek wordt gevoerd en we ermee bezig zijn. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic