1
Vraag
2
Reageer en help mee
Altijdgezeik

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Vooruitspoelen zender kan niet meer (SBS6 en Net 5)

Goedenavond ,

ik kan sinds vandaag geen sbs 6 meer doorspoelen, normaal wel.

Er staat letterlijk : op dit kanaal mag je niet vooruitspoelen (zie foto).

Is hier wat aan te doen? of heeft ziggo een contract met sbs 6 gesloten? 

alvast bedankt 

Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Uitgelicht
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 4892Reacties
  • 580Oplossingen
  • 1886Likes

Commerciële zenders zoals RTL, SBS en Veronica moeten advertentiemarkeringen op herhalingen/opnames hebben, zodat klanten kunnen zien waar in het programma de commercials zich bevinden en zodat wij ons houden aan onze contractuele verplichting om gebruikers niet toe te staan commercials vooruit te spoelen wanneer zij Replay gebruiken.

Veel replay/recording assets van commerciële zenders tonen niet langer ad-markers op de mediabox Next. Hierdoor werkt de functie momenteel niet.

Dit is bij ons bekend en daar wordt momenteel onderzoek naar gedaan. 

31 Reacties 31
Fem31

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ineens sinds vandaag hetzelfde probleem. Dezelfde tekst krijg ik in beeld.
Echt heel storend !!
Toevallig keek ik op SBS 9 en daarna op SBS 6, nog niet uitgeprobeerd op de andere zenders.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70124Posts
  • 4880Oplossingen
  • 19770Likes

Alle kanalen hebben sowieso een contract met Ziggo voor opnemen en/of replay en/of doorspoelen.

Eerder kon er op de commerciëlen niet doorgespoeld worden in hun programma's, zij bepalen hoe en wat met hun programma's.

Later kon er wel doorgespoeld worden in de programma's en niet in de reclames.

Er lijkt nu af en toe iets fout gaan, want bij sommige zenders kon je de afgelopen dagen alles doorspoelen en bij sommige helemaal niets meer met replay.

Ziggo kent de problemen en is ermee aan het werk, las ik in een ander topic.

Aadjoh

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook ik heb hier last van en niet alleen bij SBS. Ook b.v. Veronica en ook tijdens het programma zelf. Dus niet alleen tijdesn de reclame! Hoelang gaat dat nog duren?

Garihd

Level 12
  • 682Posts
  • 24Oplossingen
  • 339Likes

@Aadjoh  schreef:

Ook ik heb hier last van en niet alleen bij SBS. Ook b.v. Veronica en ook tijdens het programma zelf. Dus niet alleen tijdesn de reclame! Hoelang gaat dat nog duren?

Beiden zijn Talpa kanalen het kan en zal dus zeker met nieuwe afspraken te maken hebben.

Klein testje gedaan dit is niet alleen bij Ziggo het geval! Dus nagenoeg zeker geen technisch probleem, bij twee providers dezelfde melding kan geen toeval zijn.

Aadjoh

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Net 5 hetzelfde. Waarom wordt dit niet naar de kijker gecommuniceerd door Ziggo vraag ik me af....

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 4892Posts
  • 580Oplossingen
  • 1886Likes

Commerciële zenders zoals RTL, SBS en Veronica moeten advertentiemarkeringen op herhalingen/opnames hebben, zodat klanten kunnen zien waar in het programma de commercials zich bevinden en zodat wij ons houden aan onze contractuele verplichting om gebruikers niet toe te staan commercials vooruit te spoelen wanneer zij Replay gebruiken.

Veel replay/recording assets van commerciële zenders tonen niet langer ad-markers op de mediabox Next. Hierdoor werkt de functie momenteel niet.

Dit is bij ons bekend en daar wordt momenteel onderzoek naar gedaan. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70124Posts
  • 4880Oplossingen
  • 19770Likes

SBS6 lijkt weer in orde, doorspoelen in het programma en niet doorspoelen in de reclames lukte zojuist.

Angelo2

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Werkt bij ons nog steeds niet. Heenspoelen geeft de tekst die hier genoemd is. Dit is nieuw. De tekst die voorheen bij het spoelen van reclame verscheen was anders. Heel vervelend.

Altijdgezeik
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hier nog niet. 

mdpeters124

Level 14
  • 1157Posts
  • 2Oplossingen
  • 691Likes

@Jamyla@Hendrik Jan Jouw redenatie gaat niet helemaal op. er zijn andere commerciele zenders die gewoon vooruitspoelen toestaan en geen commerciele breaks aangeven. Bij hun kun je gewoon alles doorspoelen

En bij de talpa zenders staat nu gewoon alles als "niet adverventie dus als "gewoon programma" dus uitgaan van de oude situatie zou je dan moeten kunnen versnellen of verspringen

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 814Posts
  • 95Oplossingen
  • 492Likes

Ik neem het even van @Jamyla over, al begrijp heel goed dat je haar wilt spreken @mdpeters124. Maar zoals Jamyla al aangaf: Commerciële zenders zoals RTL, SBS en Veronica moeten advertentiemarkeringen op herhalingen/opnames hebben, zodat klanten kunnen zien waar in het programma de commercials zich bevinden en zodat wij ons houden aan onze contractuele verplichting om gebruikers niet toe te staan commercials vooruit te spoelen wanneer zij Replay gebruiken.

Het kan voorkomen, dat het bij sommige commerciële zenders wel lukt. Zoals we al aangaven, het probleem is in onderzoek, er wordt aangewerkt. 

mdpeters124

Level 14
  • 1157Posts
  • 2Oplossingen
  • 691Likes

@danitjuh@Hendrik Janmisschien begrijp je niet wat ik bedoel. Er zijn genoeg commerciele zenders die helemaal geen commerciele breaks aangeven en daar kun je gewoon goed doorspoelen. Dus het ontbreken van die breaks is niet de basis oorzaak van dit probleem waarvan ziggo nu al weken lang vanaf weet

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70124Posts
  • 4880Oplossingen
  • 19770Likes

@mdpeters124 Dat is maar net wat en hoe de zenders dit willen in de onderhandelingen met Ziggo.

Als het Ziggo volle bakken geld kost om de reclames door te mogen spoelen met replay, dan wordt het een dilemma, gaan we de klanten laten doorspoelen met een flinke verhoging van de abonnementskosten of houden we de kosten in de hand en stijgen de abonnementen minder hard met het niet kunnen doorspoelen van de reclame met replay.

De commerciëlen, waar je normaal gesproken met replay de reclame niet mag doorspoelen, zijn de Nederlands gerichte Talpa en RTL zenders.

mdpeters124

Level 14
  • 1157Posts
  • 2Oplossingen
  • 691Likes

@Bert  ik reageerde op een moderator die claimde dat vooruitspoelen niet meer werkte omdat de zender (sbs) de reclame blok informatie niet had aangeleverd. En ik gaf daarom aan dat er genoeg commerciele zenders zijn die dat nooit doen en waar het vooruitspoelen wel werkt.

Peter Woothuis

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Haal die "pulp" kanalen gewoon uit het pakket dan gaan ze wel anders piepen. 🙂

John Ede

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ook wij hebben nog steeds het probleem dat er niet gespoeld kan worden bij het terugkijken, zowel de uitzending als de reclame! Ziggo kent dit probleem dus blijkbaar, wanneer wordt dit dan opgelost?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 3799Posts
  • 515Oplossingen
  • 1223Likes

Het probleem staat dan ook opnieuw open, @John Ede. Het oplosteam is het probleem nu verder aan het onderzoeken en aan het kijken naar hoe dit opgelost kan worden. Dit neemt een hele hoop tijd in beslag en ik durf dan ook niet te zeggen wanneer we hier een oplossing voor kunnen verwachten. 

Aadjoh

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik word er eerlijk gezegd een beetje flauw van. Volgens mij interesseert het Ziggo niet zoveel maar ik irriteer me er mateloos aan. (vooral nu er weer een verhoging qua abonnementsgeld is aangekondigd) Misschien moet ik dat aanbod van KPN toch overwegen...

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 552Posts
  • 37Oplossingen
  • 253Likes

Ik kan me voorstellen dat het zo op je overkomt @Aadjoh , maar ik verzeker je dat het ons zeker interesseert. Dat is ook gelijk de reden dat het incident gemeld staat en in onderzoek is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic