SusanneMaas
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Vooruitspoelen preview ontbreekt

Goedemiddag, sinds een aantal weken ontbreekt preview bij vooruitspoelen. Tot voor kort kon je wanneer je vooruitspoelde over het donker gekleurde oranje balkje, kreeg je een preview te zien en kon je beter richten wanneer ongeveer de reclame gedaan was. Dit lijkt nu weer niet te werken. Ik heb gezocht in de community en meerdere eerdere berichten uit 2019 hierover gevonden welke opgelost zouden zijn, maar het lijkt erop dat het probleem weer terug is.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SusanneMaas
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mijn mediabox heeft software versie 4.34, ik heb wel gevonden dat het aan de box moet liggen, want wanneer ik op de 2e box kijk (slaapkamer) dan werkt het preview wel. Ik heb fabrieksinstellingen teruggezet, en nu werkt het weer

Bekijk in context

8 Reacties 8
bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3855Posts
  • 108Oplossingen
  • 1960Likes

Bij vreemde acties zoals deze haal de Next zo'n 30 sec van de spanning.  Daarna zou het moeten werken. De functie werkt nog als vanouds. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2218Posts
  • 221Oplossingen
  • 476Likes

Hallo @SusanneMaas en welkom op de Community! Een preview functie is inderdaad handig! Zo weet je precies waar je aan toe bent. Zuur dat het niet werkt zoals je verwacht. Heeft de tip van @bloemen64 geholpen? Zo niet: ervaar je dit bij alle opnames? Wat heb je nog meer geprobeerd? Laat het ons weten, we zijn er voor je :-)!

SusanneMaas
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zoals geadviseerd door @bloemen64 heb ik de box gereset, hij functioneerde toen weer, maar gisteren heb ik iets opgenomen en vandaag willen terugkijken, toen werkte het weer niet, ook was nu de indicaties van pauzes niet meer zichtbaar. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2611Posts
  • 332Oplossingen
  • 485Likes

Heel apart dat het probleem toch zo blijft hangen, @SusanneMaas.

Wil je eens controleren of er misschien een update gedaan kan worden op de box? Zo niet, probeer dan de fabrieksinstellingen uit te voeren via Menu - Systeem. 
Controleer daarna of je het probleem bij nieuwe opnames nog steeds ervaart. Zet er bijvoorbeeld een aantal opnames in van verschillende zenders, zodat je het daarmee kunt testen 🙂

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3855Posts
  • 108Oplossingen
  • 1960Likes

Niet iedere zender laat de reclame indicatie zien. De RTL en SBS/Veronica groep wel. Als je daar de indicatie ziet dan werkt het. Op NPO zal je geen indicatie zien ook al is er reclame.

Vooruitspoelen met de pijltjes toetsen laat de indicatie niet zien. Alleen met de menu toetsen naar rechts en links zou je de preview en indicatie moeten zien.

Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee. Tenzij ze door Ziggo uitgezet zijn een paar software versies geleden.

SusanneMaas
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mijn mediabox heeft software versie 4.34, ik heb wel gevonden dat het aan de box moet liggen, want wanneer ik op de 2e box kijk (slaapkamer) dan werkt het preview wel. Ik heb fabrieksinstellingen teruggezet, en nu werkt het weer

Bekijk in context

SusanneMaas
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Niet te geloven, vandaag werkt de preview weer niet. Ik kan wel weer resetten of stroom eraf halen, maar kan dit niet iedere paar dagen blijven doen. Nog andere tips?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2504Posts
  • 213Oplossingen
  • 322Likes

Wat gek dat het op deze ene box niet stabiel werkt, @SusanneMaas. Hoe heb je de beide boxen verbonden met internet?

Uitgelicht topic