Vraag
Reacties
Oplossing
Robbert Langenb
Level 2

Voorkeur bepaal je volume gaat verloren na stand-by

Goedenavond,

Ik heb de Mediabox next zo ingesteld dat met de afstandsbediening het volume van mijn receiver bediend moet worden i.p.v. de tv. Echter moet ik dat steeds instellen. Doe ik iets verkeerd met instellen?

Groeten. 

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dolfff
Level 1

In vermoed dat je één van de velen bent die ervaren dat bepaalde instellingen verloren gaan nadat de Next in standby is geweest. Ik denk dat het niet aan jou ligt. Je zou kunnen proberen om “verbruik in standby” instelling te wijzigen naar “normaal” of “hoog".

Bekijk in context

0 Kudos
8 Reacties 8
Dolfff
Level 1

In vermoed dat je één van de velen bent die ervaren dat bepaalde instellingen verloren gaan nadat de Next in standby is geweest. Ik denk dat het niet aan jou ligt. Je zou kunnen proberen om “verbruik in standby” instelling te wijzigen naar “normaal” of “hoog".

0 Kudos
Robbert Langenb
Level 2
Topicstarter

Ok bedankt. Staat  standaard op eco. Zijn dus toch nadelen in het verbruik. 

0 Kudos
Dolfff
Level 1

Ziggo moet deze bug natuurlijk oplossen. Maar als het wijzigen van je standby het probleem verhelpt dan ben je voorlopig even geholpen. Hij verbruikt dan wel meer stroom inderdaad.

0 Kudos
Dolfff
Level 1

Dankjewel dat je mijn antwoord als “beste” hebt beoordeeld. Toch ben ik nog nieuwsgierig of mijn workaround helpt? Er zijn namelijk veel mensen met dit probleem.

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Goedemiddag @Robbert Langenberg,

Welkom op de Community 🙂

Ik heb je antwoord gemarkeerd als beste antwoord @Dolfff en ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van @Robbert Langenberg.

0 Kudos
Dolfff
Level 1

Aha op die fiets….

We wachten het af.

Kastermaster
Level 1

Goedemorgen. Ik heb exact hetzelfde probleem, echter helpt het standby-verbruik op hoog zetten ook niets. Iedere dag moet ik 2 of 3x de optie handmatig terug zetten. Is er ook een mogelijkheid mijn tv gewoon te ontkoppelen van de ab van de mediabox? Die mogelijkheid zie ik namelijk nergens.

Ik heb overigens een LG tv en een Onkyo audiosysteem

0 Kudos
Dolfff
Level 1

@kinemaster, Ga in je Next instellingen naar “beeld en geluid” en zet “Één knop voor aan en uitzetten” op Uit. Dit zou CEC moeten uitschakelen op je Next.

0 Kudos