Goedenavond,
Ik heb de Mediabox next zo ingesteld dat met de afstandsbediening het volume van mijn receiver bediend moet worden i.p.v. de tv. Echter moet ik dat steeds instellen. Doe ik iets verkeerd met instellen?
Groeten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
In vermoed dat je één van de velen bent die ervaren dat bepaalde instellingen verloren gaan nadat de Next in standby is geweest. Ik denk dat het niet aan jou ligt. Je zou kunnen proberen om “verbruik in standby” instelling te wijzigen naar “normaal” of “hoog".
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In vermoed dat je één van de velen bent die ervaren dat bepaalde instellingen verloren gaan nadat de Next in standby is geweest. Ik denk dat het niet aan jou ligt. Je zou kunnen proberen om “verbruik in standby” instelling te wijzigen naar “normaal” of “hoog".
Ok bedankt. Staat standaard op eco. Zijn dus toch nadelen in het verbruik.
Ziggo moet deze bug natuurlijk oplossen. Maar als het wijzigen van je standby het probleem verhelpt dan ben je voorlopig even geholpen. Hij verbruikt dan wel meer stroom inderdaad.
Dankjewel dat je mijn antwoord als “beste” hebt beoordeeld. Toch ben ik nog nieuwsgierig of mijn workaround helpt? Er zijn namelijk veel mensen met dit probleem.
Goedemiddag @Robbert Langenberg,
Welkom op de Community 🙂
Ik heb je antwoord gemarkeerd als beste antwoord @Dolfff en ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van @Robbert Langenberg.
Aha op die fiets….
We wachten het af.
Goedemorgen. Ik heb exact hetzelfde probleem, echter helpt het standby-verbruik op hoog zetten ook niets. Iedere dag moet ik 2 of 3x de optie handmatig terug zetten. Is er ook een mogelijkheid mijn tv gewoon te ontkoppelen van de ab van de mediabox? Die mogelijkheid zie ik namelijk nergens.
Ik heb overigens een LG tv en een Onkyo audiosysteem
@kinemaster, Ga in je Next instellingen naar “beeld en geluid” en zet “Één knop voor aan en uitzetten” op Uit. Dit zou CEC moeten uitschakelen op je Next.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.