1
Vraag
2
Reageer en help mee
ABC1

Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Voordelen Next t.o.v. Ci+ Module?

wat zijn eigenlijk de voordelen van een media box next ten opzichte van alle voorafgaande boxen en modules? scheelt het ook in energiekosten? en wat kun je niet met een ciplus module, wat is daar het nadeel van? alvast bedankt

14 Reacties 14
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Ik denk dat je hier al heel wat antwoorden zult vinden:
Mediabox Next - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

Extra CI+ Module | Televisie | Ziggo

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Het nadeel van geen Ziggo media box is, dat u dan geen toegang hebt tot de extra's die zo'n box hebben ( opnemen in de cloud e.d. ).

Het grote voordeel van een CI+ is, dat u af bent van alle beperkingen ( b.v. verplichte mediabox instellingen ), dat u uw tv zo kan instellen zoals u wilt, dat de tv de zenders zo ontvangt zoals ze uitgezonden worden ( zonder dat een mediabox daar qua beeld en/of geluid wat aan veranderd ) en dat alleen uw tv dat aanpast.


Ps 1, ik ben sinds enkele maanden overgestapt naar een CI+ module en dat bevalt prima.
Ps 2. E.e.a. kan overigens wel verschillen in welke Ziggo regio u woont. In fUPC ( voormalig UPC ) zijn minder optie voor CI+ dan in fZiggo.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

@Pasi 1 seconde te laat 😉

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig als je gebruik maakt van een CI+ Module. En stroomverbruik is veel minder dan met een Mediabox. Maar goed, zo heeft een ieder zijn eigen voorkeur. Bij mij komt er geen Mediabox in huis, al zou ik er gratis gebruik van kunnen maken. Opnemen, On Demand enz.... daar heb ik zelf geen behoefte aan. 

ABC1
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

oh ja want je gebruikt natuurlijk alleen de tv stroom idd!  🙂

ABC1
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ja het nadeel van de ciplus dat je niet kan opnemen, pauzeren en terugkijken bedoel je toch? maar ja ik dacht dat die ciplus module geen 4k beeldkwaliteit had, dat je daar dan juist weer de mediabox xl of next voor nodig had, of klopt dat niet?

ABC1
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

heel erg bedankt ik ga het gelijk lezen

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@ABC1  schreef:

ja het nadeel van de ciplus dat je niet kan opnemen, pauzeren en terugkijken bedoel je toch? maar ja ik dacht dat die ciplus module geen 4k beeldkwaliteit had, dat je daar dan juist weer de mediabox xl of next voor nodig had, of klopt dat niet?


Nee. Sinds 28 jan. is met een CI+ ook 4K te zien ( o.a. op kanaal 400 en per 4 feb ook op 999 ).

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@ABC1 Let op! https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv

 

Wat heb ik nodig om in 4K-beeldkwaliteit te kijken?

Om 4K bij Ziggo te kijken, heb je een 4K-tv (ook wel UHD-tv of ULTRA HD-tv) en een 4K-geschikte ontvanger zoals de Mediabox Next of een CI+ Module nodig.

 
 
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor de duidelijkheid een CI module heeft niks met UHD van doen. Ik heb een 1.2 module deze decodeert de uhd kanalen ook prima. De CI module wordt vaak ten onrechte een ontvanger genoemd. De TV dat is de ontvanger de CI module samen met een smartcard ontgrendeld de versleutelde kanalen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

replay-tv is ook alleen mogelijk met een mediabox xl of next

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat klopt niet Replay werkt prima via de Ziggo Go app. Daar is geen Mediabox voor nodig.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@RoWi. 

dat klopt maar daar heb je wel een android tv (smart tv die draait op android tv) of apple tv met de ziggo go tv app voor nodig

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@anoniemforum  schreef:

@RoWi. 

dat klopt maar daar heb je wel een android tv (smart tv die draait op android tv) of apple tv met de ziggo go tv app voor nodig

 


Een tablet of smartphone en een chromecast werkt ook prima. 

Of de basic edition Firestick, die ik daarvoor heb aangeschaft.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic