1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jazzy66

Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Voor potentiele nieuwe abonnees die een Mediabox Next overwegen

Hallo, ben sinds vandaag met de Next bezig. Voor mensen die erover nadenken misschien een Next te bestellen ( met duurder abonnement ), hieronder allerlei voor - en nadelen.

 

+++ Snelle levering, goed verpakt.

+++ Beeldkwaliteit is een stuk beter dan met de Humax. Zal ook wel aan de nieuwe bekabeling liggen.

+++ Meer zenders beschikbaar.

+++ Heel makkelijk te installeren ( ben zelf medium qua kennis )

+++ Afstandsbediening is makkelijk en overzichtelijk.

+++ Home - menu is erg overzichtelijk, je kunt alles vinden.

+++ Favoriete TV - zenders erg makkelijk in te stellen. ( ik heb nog niet gevonden hoe je de  Radiozenders in favorieten zet )

+++ Koppeling met 10 jaar oude versterker was binnen 30 seconden geregeld.

++++ Opnemen en Replay is supermakkelijk, zelfs met bijv. engelse ondertiteling.

+++ Voicecontrol werkt perfect. Ben je TV aan het kijken, zeg "Studio Brussel" en hij schakelt direct om.

 

--- Geen Coax - uitgang om naar bijv. DVD - recorder door te lussen.

--- Geen ouderwetse scartuitgang voor bijv. DVD - recorder. ( er bestaat wel een adapter hiervoor. )

--- Radiozenders kunnen niet in favorieten worden gezet (??)

-------- Het "Power" - lampje op voorkant Next is erg irritant, af en toe blijft hij aan het knipperen. Denk dat ik hem afplak.

----- Het aanbod bij dit duurdere abonnement van films en series vind ik behoorlijk tegenvallen.

---- Geen makkelijke overschakeling van TV naar Radio.

 

Misschien een idee voor opvolger van Next: op de afstandsbediening een stuk of 4 toetsen zetten die je zelf kunt programmeren.  Dit voor bijv. snelle overschakeling TV naar Radio, of directe toegang favoriete radiozender.

5 Reacties 5
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hi @Jazzy66 
Wat fijn dat je je bevindingen met iedereen wil delen. Zeker goed om voor de - punten aandacht te vragen en zo te zien heb je toch ook nog veel + punten, dat is ook wel belangrijk natuurlijk. Ziggo medewerkers lezen alle topics en dus ook deze en zullen de - punten meenemen in hun lijstje en wie weet komt daar ook nog een + voor terug, misschien wel sneller dan je denkt?! 😉  

Een aantal - punten heb ik al wel eens vaker gezien, misschien helpt het om Ziggo tot aanpassing te overwegen. In ieder geval wel veel plezier met de Next en hoop dat je er uiteindelijk toch wel blij mee bent. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

(+++ Beeldkwaliteit is een stuk beter dan met de Humax. Zal ook wel aan de nieuwe bekabeling liggen.)

 

had je een oude humax met alleen scart of een zonder smartcard ? in het eerste geval is het beeldkwaliteit sd 

in het tweede geval zijn niet alle zenders beschikbaar in HD

 

tegenwoordig is de next ook leverbaar bij tv compleet dan heb je geen movies en series

 

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@anoniemforum Je zegt ''tegenwoordig is de next ook leverbaar bij tv compleet dan heb je geen movies en series''.

 

Maar in TV Complete zit wel degelijk Movies & Series;

 

Pineapple_0-1636457465048.png

Of bedoel je wat anders? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

sorry vergissing 

dacht movies en series xl

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mooi overzichtje.

 

+++ Meer zenders beschikbaar.

Dat zit hem in het TV Max abonnement, ik had met mijn Humax dezelfde hoeveelheid kanalen omdat ik dit had uitgebreid met Movies en Series XL.

+++ Beeldkwaliteit is een stuk beter dan met de Humax. Zal ook wel aan de nieuwe bekabeling liggen.

De hardware zal inderdaad iets anders zijn, ik heb zelf geen Next echter, kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel schrijven dat het een samenwerking van meerdere factoren zal zijn. De Next krijgt hetzelfde signaal binnen als de Humax ontvangers daar zit het verschil niet direct in.

 

---- Geen makkelijke overschakeling van TV naar Radio.

 

Ik zal pas voor een Next kiezen als deze voor TV Start beschikbaar komt en we weer gewoon de radio kanalen kunnen kiezen.

 

 

 

 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic