Vraag
Reacties
Oplossing
BEERTJE
Level 4

Voor- en nadelen bij omruilen Next voor een Mini

Wat is het voordeel of nadeel als ik een next omruil voor een mini ?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Je hebt geen coax meer nodig bij de mini.

Maar ziggo wisselt de next niet voor de mini.

Verschil tussen Mediabox Next of Mediabox Next Min... - Ziggo Community

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

helaas is het omruilen van een next naar next mini en andersom niet mogelijk,

wat is de reden dat je een next mini wilt ?

0 Kudos
Steefb
Level 20

Je hebt geen coax meer nodig bij de mini.

Maar ziggo wisselt de next niet voor de mini.

Verschil tussen Mediabox Next of Mediabox Next Min... - Ziggo Community

0 Kudos
Ga naar reactie
Pineapple
Level 16

De Mediabox Next wordt niet omgeruild voor een Mediabox Next Mini, en ook niet ondersom. Het beleid wordt en is door Ziggo bepaald. Waar ik zelf helemaal achtersta. 

0 Kudos
CPV
Level 7

Even wel antwoorden op je vraag:

Voordeel: hij is veel kleiner, je kunt hem achter de TV hangen en verbruikt minder stroom.

Mogelijk nadeel: hij werkt alleen via internet, dus een UTP kabel of wifi.

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

Uit persoonlijke ervaring: De mini was bij ons minder stabiel, liep soms vast, was soms heel heel traag, ging spontaan aan of uit etc.

Met de Next nooit last van... Het lijkt, ik zeg lijkt, dat de mini een mindere kwaliteit kent/ minder krachtig is. Mini was een extra aansluiting, huur, en is al weer een tijdje terug omdat het totaal niet beviel. Nu hebben we het anders opgelost 👍en dat bevalt wel prima.

De "normale" Next bevalt wel goed, dus daar geen klachten over.

0 Kudos
bemuze1
Level 4

De Next mini word mede gebruikt als er alleen een UTP aansluiting aanwezig is in de woning, zoals in mijn geval maar dat terzijde dat de mini traag is of vastloopt of andere kuren zou vertonen betwijfel ik.

Gebruik de mini nu sinds medio juli en werkt als de tierelier snel stabiel enz. maar ook tv kijken via de iPhone tablet of laptop werkt zonder enige vertraging.

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

@bemuze1 

Mogelijk dat het aan het exemplaar heeft gelegen, maar het was echt geen fijne ervaring. Daarom ook retour gezonden, zonde van de 4 euro per maand. Helaas kan ik het niet vergelijken, heb er maar eentje gehad.

Toch is dit mijn ervaring met het apparaat. Helaas trekt u mijn ervaring in twijfel, dat is uiterst jammer en helpt de TS en het topic niet echt vooruit.

0 Kudos