DavidvS72

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Volumeregeling werkt (kort) niet na aanzetten mediabox

Ik heb dit probleem al wat langer, maar deed zich onregelmatig voor. Nu de laatste 2 maanden steeds vaker:

 

Bij het aanzetten van de mediabox Next en tv (samsung) werkt tijdelijk (soms bijna 1 minuut) de volumeregeling niet. Schakelen naar andere programma's gaat wel. De

Mediabox en tv gaan tegelijk aan via de ziggo AB. 

 

Behoorlijk irritant als de kids overdag de volume op 20 hebben gezet en wij laat in de avond de tv aanzetten. 

 

Iemand een idee? Ik heb wat rond gekeken op het forum maar ik kwam geen vergelijkbare problemen tegen.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Soms wil het helpen bij vreemde problemen met de afstandsbediening om de batterijen er een nachtje uit te laten.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

De mediabox heeft zelf geen volumeregeling, je tv reageert misschien wat traag.

Heb je hetzelfde probleem als je de afstandsbediening van de tv gebruikt?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Soms wil het helpen bij vreemde problemen met de afstandsbediening om de batterijen er een nachtje uit te laten.

DavidvS72
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja klopt inderdaad. De AB doet het dan ook niet.

 

DavidvS72
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Thx, ga ik proberen

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @DavidvS72, ben je er uit gekomen met de tip van @Bert? We horen het heel graag! 

Patrick 61

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb hetzelfde probleem en zie dat er nog geen oplossing is aangedragen?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Patrick 61

Het is hier inderdaad stil gebleven. Heb je de tip van @Bert ook getest?

Patrick 61

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ga ik doen. Heb de batterijen er nu al een paar uur uitliggen, maar dat is misschien niet genoeg als ik de tv straks aanzet. Zal het sowieso komende nacht doen. Ik laat daarna wel weten of het geholpen heeft of niet. of het écht helpt zal vermoedelijk pas na een paar dagen duidelijk zijn, als het zich dan een paar dagen achter elkaar niet meer voordoet. 

Patrick 61

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Het lijkt erop dat de batterijen er een nacht uitlaten niet werkt. Had het gisteren weer. Maar ga de komende dagen nog wat experimenteren. Meld me over een paar dagen nog een keer.

Patrick 61

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Drie dagen later...Nee, batterijen een nacht eruit laten werkt niet.
Het probleem blijft: na aanzetten tv is (meestal) het volume zeker een halve minuut of zo niet regelbaar. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor het testen. Wil je ook nog eens checken of nieuwe batterijen wel helpen @Patrick61? Als ook dat niet werkt wil ik je graag een nieuwe afstandsbediening sturen. Laat het maar even weten hier. 

Patrick 61

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Oke, ik ga een paar dagen testen en kom erop terug.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Patrick 61 verbazend hoe snel een paar dagen weer om zijn. En hier zijn wij ook weer, we zijn heel benieuwd. Hoe staat het er voor? 

Patrick 61

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dag Jacob,
Bedankt voor de reminder. Ik heb de laatste dagen vaker 's avonds gedacht, als die afstandsbediening het weer niet goed doet: 'O ja, even melden dat-ie het ook met nieuwe batterijen én na een nacht de batterijen eruit halen nog steeds niet goed doet.'  Kortom: het probleem blijft, ook na toepassen van de tips.|
Een andere sturen die wél 100% werkt zou mooi zijn.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Patrick 61 helemaal helder. 

Dan gaan we je een verse, frisse, nieuwe sturen. Kosteloos. Die is onderweg. Meld je ons als je daarmee wel de vonken uit je Mediabox en TV kunt zappen? 

Patrick 61

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt.

Ik meld me zodra hij binnen is.

Patrick 61

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Jacob,

Heb de afstandsbediening nu enkele dagen in huis. In het begin schrok ik even, omdat ik meende dat hetzelfde probleem zich (één keer, meteen in het begin) nog steeds voordeed. Maar omdat het nu al een paar dagen goed gaat, begin ik te twijfelen: had ik de oude en de nieuwe door elkaar gehaald?
Dus ik ga er nu vanuit dat het is opgelost. Zo niet, dan meld ik me weer. Bedankt. 

Dibasta

Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Hallo,

Dit probleem heb ik denk ik al een jaar als het niet meer is.

Wanneer ik 's ochtends mijn tv met 1 afstb van mediabox next aanzet dan moet ik eerst paar minuten wachten om dan pas mijn volume te kunnen aanpassen terwijl er al geruime tijd beeld is, kan wel van zender wisselen, dus exact het zelfde probleem als topic starter! ook ik heb een Samsung tv.

Heb ook de aangedragen oplossingen geprobeerd, helaas.... ook dit mocht niet baten! hopelijk kan iets of iemand mij de oplossing schenken.

 

Vr. groet,

Peter.

Patrick 61

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

N.a.v. bovenstaande bijdrage zojuist nog een keer mijn nieuwe afstandsbediening getest. En verdorie, het probleem was weer (enigszins) terug: het duurde  zo'n 15 seconden voordat ik het volume kon aanpassen. Ik heb ook een Samsung tv (had ik nog niet gemeld). Zou het dan dááraan liggen?

Uitgelicht topic