HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo,
ik heb een nieuwe Ziggo afstandsbediening gekoppeld. Nu werkt de volumeregeling van de afstandsbediening niet correct.
ik heb met klantenservice alles geprobeerd, maar kom niet verder.
Mijn oude afstandsbediening werkte op dat gebied perfect, dus het kan niet aan de instellingen van mijn Tv liggen.
Bij mijn vorige TV werkte doe ook prima, het is dus nu de nieuwe afstandsbediening waar het niet correct werkt.
Het probleem is dat de volumeregeling van de afstandsbediening niet het volume van de TV regelt, maar het volume uit het menu van de Mefiabox.
deze afstandsbediening heb ik
in het opstart menu van de Samsung TV werkt de volumeregeling op de TV wel (zie foto)
Zo ziet het eruit als de mediabox aan staat en ik een zender zit te bekijken… dan zie je dus ook de menubalk in beeld waarmee ik het basis volume van de mediabox aanpas ipv het volume van de TV
Bij Netflix doet hij het ook gewoon.
Wie kan me helpen zodat de nieuwe ook gewoon functioneert net als de oude?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Danitsja @FamVervloet ,
Ik zal mijn best doen.
Dit is een afstandsbediening voor Fupc boxen, dus geen Humax.
Je oude afstandsbediening, was dat de onderstaande?:
Zo ja, deze is exact hetzelfde als degene met Ziggo logo.
Ik verwacht als je deze stappen volgt dat het wel zou moeten lukken:
Laat maar weten!
Wat gebeurt er als je de TV knop, links boven, indrukt en daarna de volume knop?
Hi Bert,
dankjewel voor je snelle reactie 👍🏻
Als ik via Ziggo TV zit te kijken en ik druk dan op knopje TV linksboven, schakel ik Ziggo uit en zit ik in TV modus. Op dat moment doet de volumeregeling van mijn nieuwe afstandsbediening het wel. In TV-modus doet hij het kennelijk prima, maar in Ziggo-modus niet qua volumeregeling.
Dat is precies zoals deze afstandsbedieningen werken.
Hi Bert,
Dat is niet helemaal waar, want de oude UPC afstandsbediening is 100% identiek en daar werkt de volumeregeling wél ook in de Ziggo-modus, zowel op mijn oude TV, als mijn nieuwe TV. Ik kan me herinneren dat die het tien eerst ook niet deed, maar na helpdesk hulp wel. Nu kom ik helaas niet verder via helpdesk. Het is toch raar dat je met een Ziggo afstandsbediening het volume niet kunt regelen in de Ziggo-modus?
Hoe de oude UPC afstandsbedieningen werkten, geen idee.
In oud-Ziggo hebben deze standaard afstandsbedieningen altijd zo gewerkt.
Hopelijk komt er iemand hier langs die de gouden tip heeft.
Thnx, ik heb een simpele mefiabox en basis TV abonnement en alles wat ik op internet lees mbt koppelen refereert naar uitgebreidere instel-menu’s mbt volume etc.
Goedemiddag @FamVervloet, ik kom me er even tussen mengen! Ik zie dat dit een oude afstandsbediening is, wat voor mediabox heb je erbij een humax of een cisco? Wellicht wordt het tijd voor een vervanging van de mediabox? In deze tijd hebben we betere en nieuwere modellen waarvan je de afstandsbediening ook met de tv en de mediabox kunt koppelen. Zou je in je Community account de postcode en het huisnummer willen invullen? Zo kunnen wij jouw gegevens erbij pakken.
Ik zet ze even op een rijtje voor je:
- Mediabox Next
- Mediabox Next mini
Maar wellicht hebben @Teun of @Visser_ een tip om de afstandsbediening goed gekoppeld te krijgen aan de tv?
Hoi @Danitsja @FamVervloet ,
Ik zal mijn best doen.
Dit is een afstandsbediening voor Fupc boxen, dus geen Humax.
Je oude afstandsbediening, was dat de onderstaande?:
Zo ja, deze is exact hetzelfde als degene met Ziggo logo.
Ik verwacht als je deze stappen volgt dat het wel zou moeten lukken:
Laat maar weten!
Hi Danitsja,
ik kom volgens een collega van je niet in aanmerking voor een nieuwe mediabox, omdat ik enkel een TV abonnement heb. Ik heb nog een oude basis UPC mediabox.
Ah check, dat klopt! Dit kon ik niet zien omdat ik nog geen gegevens van je heb @FamVervloet. Maar ik zie dat @Visser_ een poging waagt en ik heb alle vertrouwen in @Visser_. Dus als je de stappen wilt uitvoeren en ons wilt laten weten als het gelukt is of niet, dan helpen wij je daarna graag verder.
Gelukt!! Super bedankt 👍🏻💪🏻😃
Is gelukt 😃 Ook aangegeven als oplossing
Wiehoeeeee! Ja wat moeten we ook zonder @Visser_, bedankt voor je oplossing! Fijn dat het is opgelost, nu kun je weer ongestoord televisie kijken @FamVervloet. Geniet van je dag en maak er wat moois van.
Graag gedaan @Danitsja en @FamVervloet 😉
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...