FamVervloet

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Volumeregeling TV nieuwe Ziggo afstandsbediening werkt niet correct

Hallo,

ik heb een nieuwe Ziggo afstandsbediening gekoppeld. Nu werkt de volumeregeling van de afstandsbediening niet correct.

ik heb met klantenservice alles geprobeerd, maar kom niet verder.

Mijn oude afstandsbediening werkte op dat gebied perfect, dus het kan niet aan de instellingen van mijn Tv liggen. 
Bij mijn vorige TV werkte doe ook prima, het is dus nu de nieuwe afstandsbediening waar het niet correct werkt.

Het probleem is dat de volumeregeling van de afstandsbediening niet het volume van de TV regelt, maar het volume uit het menu van de Mefiabox.

661956BE-D258-4969-824D-E4B612610CDD.jpeg

 deze afstandsbediening heb ik

C1C2640C-94ED-4D58-8F46-69F8ADBF9945.jpeg

 in het opstart menu van de Samsung TV werkt de volumeregeling op de TV wel (zie foto)

072B48DB-1EB3-407A-88C1-E7FB806B7E6E.jpeg

 Zo ziet het eruit als de mediabox aan staat en ik een zender zit te bekijken… dan zie je dus ook de menubalk in beeld waarmee ik het basis volume van de mediabox aanpas ipv het volume van de TV

Bij Netflix doet hij het ook gewoon.

Wie kan me helpen zodat de nieuwe ook gewoon functioneert net als de oude?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Danitsja @FamVervloet ,

Ik zal mijn best doen.

Dit is een afstandsbediening voor Fupc boxen, dus geen Humax.

Je oude afstandsbediening, was dat de onderstaande?:

 
 

Visser__2-1680099798437.png

Zo ja, deze is exact hetzelfde als degene met Ziggo logo.

 

Ik verwacht als je deze stappen volgt dat het wel zou moeten lukken:

Visser__3-1680100083503.png

 

Laat maar weten!

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Wat gebeurt er als je de TV knop, links boven, indrukt en daarna de volume knop?

FamVervloet
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Bert,

dankjewel voor je snelle reactie 👍🏻

Als ik via Ziggo TV zit te kijken en ik druk dan op knopje TV linksboven, schakel ik Ziggo uit en zit ik in TV modus. Op dat moment doet de volumeregeling van mijn nieuwe afstandsbediening het wel. In TV-modus doet hij het kennelijk prima, maar in Ziggo-modus niet qua volumeregeling.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dat is precies zoals deze afstandsbedieningen werken.

FamVervloet
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Bert, 

Dat is niet helemaal waar, want de oude UPC afstandsbediening is 100% identiek en daar werkt de volumeregeling wél ook in de Ziggo-modus, zowel op mijn oude TV, als mijn nieuwe TV. Ik kan me herinneren dat die het tien eerst ook niet deed, maar na helpdesk hulp wel. Nu kom ik helaas niet verder via helpdesk. Het is toch raar dat je met een Ziggo afstandsbediening het volume niet kunt regelen in de Ziggo-modus?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hoe de oude UPC afstandsbedieningen werkten, geen idee.

In oud-Ziggo hebben deze standaard afstandsbedieningen altijd zo gewerkt.

 

Hopelijk komt er iemand hier langs die de gouden tip heeft.

FamVervloet
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Thnx, ik heb een simpele mefiabox en basis TV abonnement en alles wat ik op internet lees mbt koppelen refereert naar uitgebreidere instel-menu’s mbt volume etc. 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemiddag @FamVervloet, ik kom me er even tussen mengen! Ik zie dat dit een oude afstandsbediening is, wat voor mediabox heb je erbij een humax of een cisco? Wellicht wordt het tijd voor een vervanging van de mediabox? In deze tijd hebben we betere en nieuwere modellen waarvan je de afstandsbediening ook met de tv en de mediabox kunt koppelen. Zou je in je Community account de postcode en het huisnummer willen invullen? Zo kunnen wij jouw gegevens erbij pakken. 

Ik zet ze even op een rijtje voor je:
- Mediabox Next
- Mediabox Next mini

Maar wellicht hebben @Teun of @Verwijderd account  een tip om de afstandsbediening goed gekoppeld te krijgen aan de tv? 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Danitsja @FamVervloet ,

Ik zal mijn best doen.

Dit is een afstandsbediening voor Fupc boxen, dus geen Humax.

Je oude afstandsbediening, was dat de onderstaande?:

 
 

Visser__2-1680099798437.png

Zo ja, deze is exact hetzelfde als degene met Ziggo logo.

 

Ik verwacht als je deze stappen volgt dat het wel zou moeten lukken:

Visser__3-1680100083503.png

 

Laat maar weten!

FamVervloet
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Danitsja,

ik kom volgens een collega van je niet in aanmerking voor een nieuwe mediabox, omdat ik enkel een TV abonnement heb. Ik heb nog een oude basis UPC mediabox.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Ah check, dat klopt! Dit kon ik niet zien omdat ik nog geen gegevens van je heb @FamVervloet. Maar ik zie dat @Verwijderd account  een poging waagt en ik heb alle vertrouwen in @Verwijderd account. Dus als je de stappen wilt uitvoeren en ons wilt laten weten als het gelukt is of niet, dan helpen wij je daarna graag verder. 

FamVervloet
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Gelukt!! Super bedankt 👍🏻💪🏻😃

FamVervloet
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is gelukt 😃 Ook aangegeven als oplossing

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Wiehoeeeee! Ja wat moeten we ook zonder @Verwijderd account, bedankt voor je oplossing! Fijn dat het is opgelost, nu kun je weer ongestoord televisie kijken @FamVervloet. Geniet van je dag en maak er wat moois van. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Graag gedaan @Danitsja en @FamVervloet 😉

Caatje123!

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De geluidsknop van mijn afstandsbediening werkt niet, van zenders wisselen en alle andere knoppen werken wel, teruggezet naar fabrieksinstellingen en een update geïnstalleerd maar doet het nog steeds niet, opnieuw opstarten helpt ook niet en tevens nieuwe batterijen erin maar de geluidsknop werkt nog steeds niet?!

De afstandsbediening hoort bij de Next mini.

Caatje123!

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Oef......de afstandsbediening opnieuw gekoppeld aan de tv! Het werkt gelukkig weer...

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ah super @Caatje123!  hartstikke fijn dat het weer werkt 🙂 Bedankt voor de terugkoppeling!

Uitgelicht topic