JHokke

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Volumeregeling Next box soms plots niet mogelijk

Hallo allemaal,

 

Sinds het gebruik van de mediabox next (februari 2022) heb ik af en toe problemen met de volume regeling. Mijn afstandbediening is gekoppeld aan mijn tv, en het werkt prima. Dan ga ik dvd kijken via een home cinema set (merk samsung), ik moet dan mijn next box uitzetten. Het gaat dan een aantal weken goed en dan ineens kan ik mijn tv niet meer harder of zachter zetten, ook het geluid uit werkt dan niet meer. Ik probeer dan van alles: opnieuw koppelen, tv uit, box uit, harde reset. Het is iedere keer verschillend wat er werkt. Afgelopen week werkte mijn volume niet, ik heb toen mijn afstandbediening handmatig gekoppeld en het werkte weer. Zojuist werkte de volume weer niet, opnieuw koppelen werkte niet. Harde reset werkte niet. Met de afstandbediening van mijn tv uiteindelijk naar youtube gegaan, zonder gebruik van de next box en ik kan de volume weer aanpassen. Vervolgens de next box aangezet en het functioneert weer allemaal. Wat kan dit toch zijn? Ik ken nog iemand met de next box en heeft nooit problemen. Op dit forum kom ik tegen dat het misschien aan de afstandbediening kan liggen, zou dat bij mij ook kunnen zijn? Ik heb ook de batterijen er al eens een paar uur eruit gehad, dit geeft geen resultaat. Ik hoop dat iemand een oplossing weet. De ene periode gaat een aantal weken goed, en daarna is het maar een paar dagen. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @JHokke,

Opmerkelijk probleem! Irritant dat de afstandsbediening niet altijd reageert op de volumeknoppen!

Het lijkt mij een goed plan om te testen of er een probleem in de afstandsbediening zit. Ik stuur daarom kosteloos een nieuwe naar je toe. Deel je je bevindingen als je deze nieuwe afstandsbediening in gebruik hebt genomen? 

Bekijk in context

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Jos, nee de laatste week geen probleem meer gehad. Ik weet echt niet wat het nu iedere keer is.  Ik heb het idee dat er ergens een bug in get systeem zit tussen mijn tv de next box en mijn home cinema set. Maar waar geen idee....

Bekijk in context

Uitgelicht
JHokke
topicstarter
Level 5
  • 41Reacties
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Erik,

 

Inmiddels de afstandsbediening sinds 1 augustus in gebruik en geen klachten meer gehad. Het ziet er naar uit dat hef in de afstandsbediening zat. Super blij met deze oplossing. Dank je wel!

11 Reacties 11
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

@Paul zou jij deze persoon misschien verder kunnen helpen? Zoals bijvoorbeeld met een nieuwe afstandsbediening ik dacht tag je even in het bericht. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @JHokke,

Opmerkelijk probleem! Irritant dat de afstandsbediening niet altijd reageert op de volumeknoppen!

Het lijkt mij een goed plan om te testen of er een probleem in de afstandsbediening zit. Ik stuur daarom kosteloos een nieuwe naar je toe. Deel je je bevindingen als je deze nieuwe afstandsbediening in gebruik hebt genomen? 

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Erik,

 

Top, ik wacht het af. Zodra ik de afstand binnenheb neem ik hem in gebruik. Het kan wel even duren voordat ik een reactie geef, soms gaat het namelijk een aantal weken goed en dan ineens twee ik in een week niet. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal begrijpelijk en geen probleem 🙂 We horen later graag!

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Erik,

 

Inmiddels de afstandsbediening sinds 1 augustus in gebruik en geen klachten meer gehad. Het ziet er naar uit dat hef in de afstandsbediening zat. Super blij met deze oplossing. Dank je wel!

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Jammer maar helaas. Sinds 1 augustus de nieuwe afstandbediening in gebruik eigenlijk geen klachten meer gehad, tot vandaag. Van de een op het andere moment kan ik niets doen met het geluid. Volume werkt niet, en ook de knop voor geluid uit en aanzetten doet het niet. Inmiddels alles van de stroom af gehaald en gewacht tot alles weer opgestart was. Toen had ik helemaal geen geluid, hij stond nu op de tv ontvanger ingesteld, dit aangepast en nu functioneert het geluid weer. Wat kan dit toch zijn?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Wat vreemd dat je er opnieuw tegenaan loopt @JHokke. Heb je de koppeling opnieuw moeten maken voordat het weer werkte? Loopt het geluid via je tv of via je home cinema set? 

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Vincent, op het moment dat het probleem zich voordoet is er niets wet werkt om het op te lossen. Alleen de stekker uit het stopcontact halen. Even wachten en dan opnieuw opstarten.  Op het moment van aanzetten moet ik een kleine aanpassing doen op mijn tv (het geluid komt in eerste instantie via de receiver binnen, dit moet ik dan aanpassen naar de tv luidspreker) en alles werkt weer. Normaal loopt het geluid via mijn tv. Nu werkt alles weer, ik weet alleen niet voor hoelang. Ik heb er van de week aan gedacht dat het misschien aan mijn tv ligt, deze is 7 jaar oud, maar voor de rest werkt alles goed dus dus lijkt mij erg vreemd.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@JHokke dat is inderdaad wel even een aantal handelingen en goed dat het nu dan terug is.
Heb je dit in de afgelopen periode nog gehad? 

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Jos, nee de laatste week geen probleem meer gehad. Ik weet echt niet wat het nu iedere keer is.  Ik heb het idee dat er ergens een bug in get systeem zit tussen mijn tv de next box en mijn home cinema set. Maar waar geen idee....

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

Goed te horen dat dit niet meer geweest is. Wat dit is is voor mij ook een raadsel. Mocht het opnieuw voorkomen dan zien we graag een update. 

Uitgelicht topic