Cindy14

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Volumeknop ziggo ab werkt niet bij soundbar

Ik heb een next mini en een soundbar. Alles werkt alleen als ik het volume afstem op mn audiosysteem ipv de tv doet de volumeknop van mijn ziggo ab t niet meer. Alles werkt en staat goed ingesteld en alle verbindingen/koppelingen zijn gelukt alleen het geluid van mn Samsung HW-T420 soundbar kan ik niet regelen, dus moet nu verplicht naar t geluid van mn tv luisteren en radio luisteren met mijn tv aan, wat ik liever niet heb. Heb ik mss toch iets verkeerd ingesteld ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cindy14
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

De monteur is geweest en ik moet t volume vd soundbar regelen met de ab die daarbij hoort. Het kan niet met de Ziggo ab wat betreft de next mini en ik moet ook met deze de tv aanhouden om naar de radio te luisteren, jammer maar helaas het zij zo.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Cindy14  topic is nu 2 weken oud en benieuwd of je er een beetje bent uitgekomen of niet.

 

Anders zou je de Sound Bar als die in bezit is van een Optische Audio aansluiting kan je beste verbinden met je Televisie, dan je televisie geluid instelling op Optische Audio uitgang zetten, dan heb je alles via de Sound Bar lopen. 

 

Bij mijn Sound Bar wel. Optische Audio kabels kan je bij de Media Markt, of via Bol.com of op Alle Kabels

Cindy14
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dat had ik al gedaan, maar dan werkt de volumeknop vd ziggo ab niet

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Cindy14  Goedemorgen.

Als je de Homeknop in drukt, dan ga je naar tabblad beeld en geluid vervolgens koppel een van je apparaten daar kan je de Sound Bar invoeren en hem eventueel koppelen, schrijf wel even Merk en code/letters op dan zou het eventueel moeten werken.

Cindy14
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dat had ik allemaal al gedaan, maar niks helpt, daarom probeer ik t hier

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik ga melden misschien kan een Ziggo Medewerker helpen.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Een mediabox Next Mini en heeft geen eigen optische uitgang. Je kan de Next Mini dus alleen via de HDMI kabel aansluiten. De TV dient dan inderdaad aan te staan op het moment dat je radio wilt luisteren. Wat je even kan doen is een optische kabel aansluiten tussen de TV (opitical out) richting de Soundbar (Samsung HW-T420) zoals @Dave! ook oppert. 

Check vervolgens of de Samsung Soundbar correct gekoppeld is met de Mediabox Next Mini afstandsbediening. Probeer bijv. eerst eens een andere type audio systeem te kiezen in het instellingen menu om daarna weer het juiste model (Samsung HW-T420) kiezen. Dit wil wel eens helpen bij het koppelen! 

 

Kijk dan of het lukt om alleen de soundbar te bedienen. Een andere optie is om het te proberen via het inschakelen van HDMI-CEC(Anynet+/) op de TV. 

Erg benieuwd naar jouw bevindingen @Cindy14

Cindy14
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nee, het werkt nog steeds niet helaas

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Cindy14 Dat is erg jammer. Je hebt de optie van @Dave! al geprobeerd en dit verhielp het probleem ook niet? 

Cindy14
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nee helaas, maar maandag komt een monteur van Ziggo ff kijken, mss kan hij mij helpen

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Cindy14 Super! Hou je ons op de hoogte? 

Cindy14
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Zekers

Cindy14
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

De monteur is geweest en ik moet t volume vd soundbar regelen met de ab die daarbij hoort. Het kan niet met de Ziggo ab wat betreft de next mini en ik moet ook met deze de tv aanhouden om naar de radio te luisteren, jammer maar helaas het zij zo.

GerardRijn

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Cindy, hoe zitten de kabels aangesloten heb je een 2e HDMI kabel van je TV HDMI/ARC aansluiting naar je soundbar “HDMI in” aansluiting lopen en op de soundbar je HDMI aanstaan?

Bij mij werkt het alles met de Next mini afstandsbediening, volume andere zender etc.

mvg

Gerard

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@GerardRijn  Klopt wat @Cindy14  aangeeft:

 

Klopt, de Next Mini heeft geen extra uitgang en kan je niet aan een versterker koppelen, dus de TV moet je aanlaten voor de Radio en alleen bij de Next zelf kan je via optische ingang een kabel naar je surround doen en je TV uitzetten, kan bij de Mini niet. Het is ook als 2e Box voor slaapkamer bedoel of als je echt radio wilt dan ben DAB+ of een Humax Quantis maar die worden niet meer door Ziggo geleverd.

Cindy14
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Helaas, maar de beeldkwaliteit is zoveel beter dan met n andere bv de humax, dus dat is t positieve

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Daar heb je gelijk in, heb hier ook de Mini bevalt me goed, geen klagen over 😊

Uitgelicht topic