1
Vraag
2
Reacties
Azzie

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Volumeknop werkt niet meer met gekoppelde apparatuur

Hoi , 

sinds de update 4.35 werkt de volumeregeling niet meer met mijn denon versterker .

Wat ik al heb geprobeerd : 

alles opnieuw proberen te koppelen 

de next terug naar fabrieksinstellingen gezet 

de next een volledige reset gegeven 

bij de laatste 2 stappen blijft de denon in het geheugen staan die wist de next dus niet .

alles staat bij mij in een kast maar als ik het deurtje openzet en naar de denon richt kan ik wel de volume bedienen .

Ik weet niet meer wat ik nog meer kan proberen .

gr azzie

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Azzie! Goed dat je een eigen topic bent gestart hier naar aanleiding van de problemen die je ervaart met het bedienen van de volume via extern gekoppelde apparatuur sinds update 4.35 op je Mediabox Next. Ik heb je verzocht een eigen topic aan te maken om de informatie centraal en actueel te houden (het topic waarin je  eerder in reageerde was van 2019).

 

Je hebt zelf al veel getest en uitgesloten en dat waardeer ik ten zeerste. Jammer dat er nog geen oplossing is voor je probleem. Ik heb intern even navraag gedaan voor je en het blijkt dat het bedienen van je receiver via een infrarood (IR) signaal gaat. Dat betekent dat je inderdaad het kastdeurtje open moet hebben want anders komt het signaal niet door. Alleen het in- en uitschakelen kan soms nog via HDMI-CEC gaan. Het andere signaal wat je misschien ook wel eens hebt gelezen is het radiofrequente (RF) signaal. Dat signaal is echter alleen van toepassing bij het bedienen van de mediabox met de afstandsbediening. 

 

Ik ben dus bang dat hetgeen je beschrijft als probleem 'as designed' is. Dit staat dus los van de 4.35 firmware update op je Mediabox Next.

Bekijk in context

16 Reacties 16
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je heb de vraag ook al in een ander topic gesteld

graag vraag ik je om in dit https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Volume-knop-werkt-niet-meer-op-gekoppelde-apparatuur/m-p/8741... topic verder te gaan zo houden we het community overzichtelijk 

Azzie
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Er werd mij gevraagd om een nieuw topic te beginnen door een mod vandaar deze topic 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

prima dan kunnen we jou in dit topic verder helpen

 

heb je ook al handmatig geprobeerd te koppelen ?

 

dat kun je doen door waneer er woord gevraagd of het werkt op nee te klikken doe je dat 2 of 3 keer dan komt er een tekstvak waar je het serienummer kunt invoeren

 

Azzie
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ja dat heb ik ook al gedaan .

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk type denon versterker heb je?

Azzie
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Avr-x2500h

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je zowel de next als de versterker 30 seconde van het stroom halen

 

als het dan nog steeds niet is opgelost dan is het wachten op een moderator

Azzie
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ga ík vanavond proberen 

Azzie
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Beide dik 1 min van stroom af gehad maar het werkt nog steeds niet 😔

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

binnen 2 a 3 werkdagen komt een moderator langs het topic 

 

ook als meerdere gebruikers van de next met firmware 4.35 last hebben van het zelfde probleem zou het handig zijn als ze dat in dit topic melden zodat een moderator het kan doorzetten naar de software afdeling van de next

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Azzie! Goed dat je een eigen topic bent gestart hier naar aanleiding van de problemen die je ervaart met het bedienen van de volume via extern gekoppelde apparatuur sinds update 4.35 op je Mediabox Next. Ik heb je verzocht een eigen topic aan te maken om de informatie centraal en actueel te houden (het topic waarin je  eerder in reageerde was van 2019).

 

Je hebt zelf al veel getest en uitgesloten en dat waardeer ik ten zeerste. Jammer dat er nog geen oplossing is voor je probleem. Ik heb intern even navraag gedaan voor je en het blijkt dat het bedienen van je receiver via een infrarood (IR) signaal gaat. Dat betekent dat je inderdaad het kastdeurtje open moet hebben want anders komt het signaal niet door. Alleen het in- en uitschakelen kan soms nog via HDMI-CEC gaan. Het andere signaal wat je misschien ook wel eens hebt gelezen is het radiofrequente (RF) signaal. Dat signaal is echter alleen van toepassing bij het bedienen van de mediabox met de afstandsbediening. 

 

Ik ben dus bang dat hetgeen je beschrijft als probleem 'as designed' is. Dit staat dus los van de 4.35 firmware update op je Mediabox Next.

Azzie
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi ,

dat dat via ir gaat kan mss wel kloppen echter heb ik de next al vanaf de test fase al in mijn bezit ( ben tester geweest ) en de volume bediening heeft altijd al gewerkt zonder maar ook iets te veranderen in de setup . Dat er dan gezegd word dat het “ as designed” is vind ik wel beetje raar 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Azzie,

Het volume van een receiver kun je enkel bedienen via infrarood, dat kan dus enkel als je apparatuur niet in een afgesloten kast staat. Je mag natuurlijk altijd je verzoek delen als suggestie.

Azzie
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Waarom heeft het dan al dik 3 jaar gewerkt ?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

De enige manier waarop dat gewerkt zou kunnen hebben als je de receiver via HDMI ARC hebt aangesloten. Dan stuurt de televisie de receiver aan. Dus het infrarood signaal voor harder of zachter wordt van de Next afstandsbediening naar je televisie gestuurd. De tv stuurt via HDMI ARC de receiver aan.  Als het bovenstaande het geval is, dan kun je in het menu onder Menu > tandwiel > Beeld en geluid, de optie "Bepaal je volume" aanpassen van de receiver naar de tv.

Azzie
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Na enkele keren alles gereset te hebben werkt het nu weer !

draadje mag gesloten worden .

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic