Vraag
Reacties
Oplossing
Vera Witjws
Level 2

Volumeknop afstandsbediening werkt niet

Ik heb reeds contact opgenomen met iemand via de chat van ziggo, maar ben hier naartoe verwezen. De volumeknop van de ziggo afstandsbediening doet het niet meer. We hebben ook al een nieuwe afstandsbediening gekregen maar hier hebben we hetzelfde probleem. Rechtsonderin het scherm wordt de volgende melding gegeven "tv luidspreker in menu is uitgeschakeld".  Ik heb een Heos soundbar (HEOSBARBKE2).

Graag hulp bij dit probleem.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

Probeer bij het koppelen van de Ziggo afstandsbediening in de Next eens Denon als merk en eventueel BKE2 als type.

Bekijk in context

15 Reacties 15
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@Vera Witjws Is de soundbar op de ARC (HDMI ) poort aangesloten? Heb je überhaupt wel geluid?

Is op de soundbar de juiste bron/ en ook dat audio via HDMI of (optisch  bij geen hdmi) is ingesteld/geselecteerd bv via hdm etc.??

Is ook CEC geselecteerd?? op tv. Vaak werken de nieuwe modellen tv's en audio apparatuur samen met de functie arc en cec hoewel twee verschillende functies.

Geef even aan hoe alles is ingesteld qua menu tv/next. 

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Even een aanvulling: zet apparatuur eens stroomloos nadat  als ea opnieuw wordt ingsteld.

0 Kudos
Vera Witjws
Level 2
Topicstarter

De soundbar is met een optische kabel aangesloten. 

Ik heb wel geluid. Alle knoppen op de ziggo afstandsbediening doen het wel behalve de volumeknop. 

Alle stekkers heb ik er een keer uitgetrokken en opnieuw erin gestoken. Dit heeft ook niet gewerkt. 
Daarnaast ook al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen.

0 Kudos
Vera Witjws
Level 2
Topicstarter

Als ik op de volumeknop klik van de ziggo afstandsbediening krijg ik de melding "TV-luidspreker is uitgeschakeld in menu.

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Is er een mogelijkheid om via hdmi aan te sluiten? 

Even om alles op een rijtje te krijgen. 

Hoe is de instelling ( next) "bepaal je volume" evt instelling "koppel je ab op andere apparaten"

Bij mijn broer die ook alleen optische mogelijkheden heeft inz soundbar heeft idem probleem. Vandaar mijn vraag is er een mogelijkheid voor hdmi aansluiting... 

0 Kudos
Vera Witjws
Level 2
Topicstarter

Het is ook mogelijk om een hdmi kabel aan te sluiten. Deze heb ik niet, dus die zal ik moeten kopen en proberen. 
Bij "bepaal je volume" is deze gekoppeld aan de Philips tv.

Heeft uw broer na het aansluiten van de hdmi kabel geen problemen meer gehad?

0 Kudos
Vera Witjws
Level 2
Topicstarter

Eerder heb ik aangegeven dat de melding "tv luidspreker in menu is uitgeschakeld". Als ik deze luidsprekers aanzet doet de volumeknop van de ziggo afstandsbediening het wel, maar dan bedient deze niet het geluid van de mediabox, maar het geluid van de tv zelf. 
Kunt u iets met deze informatie?

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Kies bij bepaal je volume dus de soundbar als de Heos wordt ondersteunt.

Bij koppeling ab kun je  deze evt instellen.

Als je hierna dan bv de OK toets indrukt bij de functie bepaal je volume  verspringt deze evt naar de soundbar. Dus even een paar keer de ok toets indrukken om verandering te zien.

PROBEER EERST DIT UIT bij de een werkt het, bij mijn broer inz zijn apparatuur niet...

Verder adviseer ik id de hdmi kabel . Deze hoeft geen dure kabel te zijn als dit uitsluitend voor het geluid gaat . Bij de action ongeveer €5,00  

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Even mij tekst aangepast inz laatste reactie.

0 Kudos
Vera Witjws
Level 2
Topicstarter

HEOS staat er niet tussen bij audio apparaten. Dan dus een HDMI kabel proberen?

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

@Vera Witjws Heb je debox rechtstreeks op tv of soundbar aangesloten?

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken,

Echter voor die 5 euro zou ik de gok wagen En test div aansluit mogelijk heden. Aangezien je aangaf dat de merk soundbar niet in de lijst voorkomt>> 

Er zijn dan div aansluit mogelijkheden. Via de HDMI out (soundbar ) ook wel monitor genoemd naar de tv hdmi poort arc ( selecteer dan ook deze functie in het menu van de tv)  NEEM HIERVOOR EVT DE 4K fast ethernetkabel bijgeleverd bij de next!!

NB Bij veel merken werken bij de nieuwere modellen de ARC en CEC samen dus zet evt beide aan)

Nu evt de next aansluiten op 1 van de hdmi poorten "in"  en geef evt in een menu van de soundbar dat het geluid via HDMI moet voor die bron . ( lees bv de gebruiksaanwijzing hoe dat te doen)

Nu inz het menu van tv dat er een externe audiobron aanwezig is.  en dat geluid evt ook via hdmi moet gaan.

Als het goed is zal de audio hard en zacht commando eigenlijk via de tv gaan naar de soundbar .

Aangezien dat de ab gekoppeld is aan de tv zou het moet werken

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Toch nog even een aanvulling. is het een av soundbar gebruik dan bij voorkeur  in beide gevallen een 4k kabel!! Mocht de soundbar ook dan 4k ondersteunend is.

En even nakijken of 4k signaal/resolutie  uberhaupt dan wordt doorgegeven 

Anders moet de next op 4k tv aangesloten worden. op hdmi en tv  via arc hdmi naar hdmi poort soundbar.

0 Kudos
Teun
Level 17

@Vera Witjws 

en als je nou in de heos app bij de soundbar instelling volume instelt. in de app kun je dit doen bij het apparaat en dan ab instellen. vaak is het 4 x even kort volume hoog en laag indrukken.

Teun.

Karel.
Level 17

Probeer bij het koppelen van de Ziggo afstandsbediening in de Next eens Denon als merk en eventueel BKE2 als type.

Vera Witjws
Level 2
Topicstarter

Ontzettend bedankt voor deze tip Karel!

Dit heeft inderdaad gewerkt.