Hallo allemaal,
Ben ik weer een keertje, nu maar met een nieuwe topic. Het volume op mijn next box werkt weer niet. In februari de nextbox gekregen, in het begin geen problemen. Later werkte ineens de volume knop niet meer. Hier na een aantal maanden melding van gemaakt en ik kreeg een nieuwe afstandbediening. Probleem opgelost, tenminste dat dacht ik. Na 5 weken deed echter de volumeknop het weer niet. Dit was afgelopen dinsdag. De stekker uit het stopcontact, even gewacht, opnieuw opgestart en het werkt weer. Nu is het zaterdagavond en weer functioneert de volumeknop niet. In de instellingen staat de volume bediening via je de tv, dat staat goed. Bij koppel de afstandbediening aan een ander apparaat krijg ik de foutmelding cs9993, mediabox is niet online. Internet in huis functioneert goed, wifi is goed. Via diagnostiek gekeken en overal groene vinkjes. Ik denk dat de oplossing weer is de stekker uit het stopcontact, maar ik geloof niet dat het bedoeling is dat dat iedere keer gedaan moet worden. Weet iemand een oplossing? Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe maakt de Next verbinding met het modem? Via wifi of via een netwerkkabel?
Via wifi. Bekabeld aansluiten niet mogelijk, modem staat namelijk in de meterkast
Even een update op mijn probleem. Gisteren en va morgen de foutcode cs9993. Nadat ik de stekker uit het stopcontact heb gehad was deze foutcode weg. Nu heb ik weer een nieuwe.... nu komt foutcode cs5600 tevoorschijn. Ik zou graag hulp willen jij dit op te lossen. Alvast bedankt.
CS9993 geeft aan dat de Next offline is.
Ik vermoed dat de wifi verbinding telkens uitvalt doordat de wifi de Next niet goed bereikt.
Heb je verder wel een goede verbinding met andere apparaten als je in de buurt van de Next bent?
Voor de rest werkt alles super. Mijn laptop en telefoon heeft nooit geen problemen.
Staat de Next tussen andere apparaten en staat de Next verder van het modem dan je laptop en telefoon?
De next staat gewoon in de tv kast. Hierboven staat de tv. De laptop heb ik in diezelfde woonkamer. Het is altijd zo'n beetje dezelfde afstand. De telefoon gebruik ik ook boven, zelfs daar goede wifi.
Hallo @JHokke
Wat super irritant dat je het volume niet kan regelen via de afstandsbediening.
Als ik het verhaal zo lees, zijn er meerdere dingen aan de hand. De koppeling tussen afstandsbediening, mediabox en tv gaat niet vlekkeloos en daarnaast werkt de internetverbinding niet goed op de box. Deze moeten we dan ook los benaderen.
Voor wat betreft de afstandsbediening ben ik benieuwd of je de koppeling wel in de Mediabox Next hebt staan. Wil je dit eens checken?
Werkt de sourceknop wel wanneer het volume niet werkt? Deze zit rechts onderin op de afstandsbediening.
Maak je ook nog gebruik van losse boxen? En zo ja, hoe zitten deze aangesloten?
Krijg je wel een melding op tv wanneer je het volume aanpast of zie je letterlijk niets gebeuren?
Voor wat betreft de foutcodes cs9993 en cs5600 lijkt dit te maken te hebben met een slechte internetverbinding.
Maak je ook gebruik van apps zoals Netflix, Videoland of Youtube? En hoe werken deze?
Heb je deze stappen al eens doorlopen op het moment dat je de foutcode kreeg en welke van de 3 opties kreeg je?
Staat de Energiestand op optie ECO ?
Dit kan problemen geven.
Trouwens de afstandsbediening is niet energie zuinig, maar dat heb opgelost met oplaadbare batterijen. Er zit een setje in de afstandsbediening en oplader. Zodra de melding verschijnt inzake de batterij dan laad ik de accu's weer op, staat de oplader op groen verwissel ik de accu's PAS OP NIET DIRECT DE ACCU'S/BATTERIJEN OPLADEN soms vergeet men dat opladen bezig is. 🔋 kunnen 🔥 veroorzaken bij te lang laden
Hallo Jiri,
De koppeling van de afstandsbediening staat erin. Dat staat naar mijn idee gewoon goed. Als ik problemen heb met de volume is dat het enigste wat niet werkt. De andere knoppen zijn gewoon te bedienen. Het is gewoon heel vreemd. Er zijn geen andere boxen die ik gebruik als de next box aanstaat. De foutcodes zijn jnmiddels opgelost door de stekker uit het stopcontact te halen.
De internetverbinding op de box doet het naar mijn idee gewoon goed. Via de diagnostiek van de next box krijg ik allemaal groene vinkjes. YouTube werkt prima.
Het enigste wat mij vanmiddag opviel is: bij iemand anders brandt op de modem een groen lampje, bij mij is deze wit/oranje. Deze modem staat bij de aansluiting die binnenkomt. Geen idee of dit ermee te maken kan hebben...
Met vriendelijke groet Jolanda Hokke.
Hallo, energiescan staat niet op eco, maar op snelle start. Met de batterijen is volgens mij niets aan de hand, de andere knoppen functioneren gewoon.
@JHokke Een groen lampje betekent dat het modem in bridge staat met een eigen router erachter voor de verbindingen.
Een wit lampje betekent dat je modem in router modus staat en zijn eigen router gebruikt voor de verbindingen.
Hallo Bert,
Ik heb er geen eigen router bij staan. Dit is de enigste die er staat. Hetzelfde als bij de persoon waar ik heb gekeken.
Dan brandt het witte lampje precies zoals het moet branden @JHokke
Ok. Ik dacht dat het lampje groen moet branden. Heb jij enig idee hie in het probleem volume op kan lossen? Ik kom dit topic meerdere keren tegen dys het is niet iets wat echt vreemd is. Zou een wifibooster een oplossing kunnen zijn?
Ik vermoed dat een SmartWifi pod de oplossing kan zijn, die huur je voor € 1,25 per maand bij Ziggo.
Hallo Madelon,
Ik denk niet dst dit dd oplossing is van mijn probleem. De wifi werkt perfect. Ik heb het idee dat er een orobleem zit tussen de next box, tv en home cinema set. Ik heb nu al 2 weken het home cinema set niet gebruikt en geen problemen gehad met de volume. Wat hef probleem is ben ik nog niet achter, dus als iemand anders wat weet?...
Het blijft hier een beetje stil @JHokke. Als het nu wel goed werkt, dan lijkt de home cinema set de stoorfactor. Had je die ook gekoppeld aan de afstandsbediening van de Next?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.