ttman
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Volume op NPO stuk zachter dan andere

De mediabox speelt geluid via de tv (Samsung Crystal UHD 50AU7100) en nu is het volume van de zenders Npo1, Npo2 en Npo3 een stuk zachter dan alle andere zenders. Als deze 3 op volume 35 staan, dan moet ik bij alle andere zenders het volume terug zetten naar 25 anders is het veel te luid. Bij de andere tv aangesloten op de oude humax box is dat niet zo. Ik probeer er nu achter te komen of het aan de tv ligt of aan de instelling van de mediabox 

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49572Posts
  • 3051Oplossingen
  • 11095Likes

@ttman Hoe staan je Dolby instellingen in de Mediabox XL?

Bekijk in context

ttman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dolby stond op AAN. Ik heb het uitgezet om te horen of er verschil was. En dat was er. Alle zenders hebben nu weer een gelijk volume 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Willem-A1
Expert
Expert
  • 938Posts
  • 39Oplossingen
  • 475Likes

De geluidssterkte van veel zenders loopt nogal eens uiteen. Je geeft aan dat eerder niet te hebben gemerkt, maar ik wel al zeer lang met Humax modellen, waarvan jij er ook een noemt, en weet bijna niet beter als dat dit speelt. Aan je Tv ligt het niet, en eigenlijk ook niet aan je mediabox XL. Vaak kun je daar helaas niet zoveel mee, omdat het ook niet altijd evenveel afwijkt van elkaar. Per programma kan er ook een volumeverschil zijn, en bij de reclame is dat vaak behoorlijk goed waarneembaar. Destijds zijn zenders daarvoor op de vingers getikt, omdat men dat deed om juist de reclames opvallender te maken. Dat is toen aangepast, maar inmiddels gaat het weer alle kanten op. Er komen vast nog meer reacties, maar ik denk dat je ermee moet leren leven. 

Groet,
Willem

Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49572Posts
  • 3051Oplossingen
  • 11095Likes

@ttman Hoe staan je Dolby instellingen in de Mediabox XL?

Bekijk in context

Willem-A1
Expert
Expert
  • 938Posts
  • 39Oplossingen
  • 475Likes

Kan dat zoveel schelen @Bert ? En bv. RTL 4 heeft toch net als NPO 1 Dolby Digital 5.1 geluid? Kun je me even vertellen waarom je dit dus vraagt?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49572Posts
  • 3051Oplossingen
  • 11095Likes

@Willem-A1 Omdat er meer vreemde problemen waren als een Mediabox XL op Dolby stond en het de gok wel waard was.🙂

Willem-A1
Expert
Expert
  • 938Posts
  • 39Oplossingen
  • 475Likes

Dank @Bert , maar oei... niet echt wat ik wilde horen ... 

ttman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dolby stond op AAN. Ik heb het uitgezet om te horen of er verschil was. En dat was er. Alle zenders hebben nu weer een gelijk volume 

Bekijk in context

Willem-A1
Expert
Expert
  • 938Posts
  • 39Oplossingen
  • 475Likes

"Dolby stond op AAN. Ik heb het uitgezet om te horen of er verschil was. En dat was er. Alle zenders hebben nu weer een gelijk volume".  

Mooi, of toch niet? Want dat betekent dat je met de XL niet eens echt kan genieten van Dolby Digital geluid... Ik gebruik hem nog niet zoveel, maar hij blijft hier toch echt op Dolby Digital staan. Ik heb er niets voor niets een mooie receiver en luidsprekers aan gekoppeld. Hier heb je met de Humax ook nauwelijks last van. Ik snap nu dus wat je bedoelde @ttman maar ik hou er wel een dubbel gevoel aan over.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49572Posts
  • 3051Oplossingen
  • 11095Likes

@Willem-A1 Hier staat de Dolby ook altijd op aan en dat kan natuurlijk prima als je apparatuur Dolby kan laten horen.

De TV die TS heeft geen Dolby en dan kan je met Dolby aan vreemde issues horen.

Willem-A1
Expert
Expert
  • 938Posts
  • 39Oplossingen
  • 475Likes

Oké @Bert , duidelijk. Maar men zal blijven houden dat er volumeverschillen aanwezig kunnen zijn tussen bepaalde zenders of programma's. Dat speelt al zeer lang. Maar als dat niet al teveel is, is het wel plezieriger Tv kijken. 

ttman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ttman_0-1634820186041.png

Uitgelicht topic