Vraag
Reacties
Oplossing
Smile Egmond
Level 1

Volume melding in beeld na koppelen Sonos

Ik heb mijn sonos gekoppeld aan mijn tv met een mediabox xl, nu als ik de volume hoger of lager zet komt de melding "uw tv is ingesteld op het gebruik van externe luidsprekers, pas het volume rechtstreeks op de aangesloten luidsprekers aan" deze melding komt midden in het beeld en blijft een aantal seconden in beeld wat best storend is. Als ik de volume regel in de sonos app heb ik hier geen last van. weet iemand of dit anders in te stellen is?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sjaqie
Level 11
Smile Egmond
Misschien een oplossing, hoe vreemd het ook lijkt, maar sluit op de 3,5 mm ingang op je TV eens een oortelefoon aan.
Kijk dan eens bij als je het volume harder of zachter zet met de AB van je mediabox of je deze melding dan nog krijgt.
Misschien krijg je wel links in beeld een nummer en een afbeelding van een hoofdtelefoon te zien.
Als deze oplossing werkt voor je kan je een oude 3,5 ergens vanaf knippen en laten zitten.
🙂 mag over deze "oplossing"

Bekijk in context

8 Reacties 8
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi,

Dit is een melding van je TV, dus is het belangrijk om te weten welke tv je precies hebt :slight_smile:
Wat is het typenummer van je TV?

De reden dat het via de Sonos app wel goed gaat is dat je daarmee het volume van de Sonos boxen instelt, met de afstandsbediening van de Mediabox XL en die van de TV bedien je het geluid van de TV en dus niet van de Sonos.

Groet,
Evert
Smile Egmond
Level 1
Topicstarter
Evert,

Bedankt voor je reactie, wij hebben een samsung EU40H5000AW.
zie nu ook dat er een foto toe gevoegd kan worden, ik heb de foto van de melding toe gevoegd.
Gr Ronald
0 Kudos
Sjaqie
Level 11
Smile Egmond
Misschien een oplossing, hoe vreemd het ook lijkt, maar sluit op de 3,5 mm ingang op je TV eens een oortelefoon aan.
Kijk dan eens bij als je het volume harder of zachter zet met de AB van je mediabox of je deze melding dan nog krijgt.
Misschien krijg je wel links in beeld een nummer en een afbeelding van een hoofdtelefoon te zien.
Als deze oplossing werkt voor je kan je een oude 3,5 ergens vanaf knippen en laten zitten.
Willem-A
Level 1
In feite komt het er natuurlijk simpelweg op neer dat je niet meer het Tv volume moet regelen, maar dat van de Sonos. Zoals je Tv aangeeft heb je daar ook voor gekozen. Werk je niet op die manier?
0 Kudos
Smile Egmond
Level 1
Topicstarter
Hee Sjaqie,
Jou oplossing heeft geholpen, bedankt
0 Kudos
Smile Egmond
Level 1
Topicstarter
Sjaqie wrote:
Smile Egmond

Hee Sjaqie,
Jou oplossing heeft geholpen, bedankt
0 Kudos
Sjaqie
Level 11
Smile Egmond
Graag gedaan, veel plezier met je Sonos
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Leuke oplossing. Top!