Wietel 44

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Volume knop werkt niet meer op gekoppelde apparatuur

Sinds vandaag werkt mijn volume knop van de Mediabox next afstand bediening niet meer op de gekoppelde apparaten. Na opnieuw koppelen werkt alles prima maar alleen het geluid is niet meer regelbaar via de afstandbediening. Dit geldt voor zowel de TV als de receiver.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Wietel 44 - welkom op de Ziggo Community!

Wat gek dat hij plotseling de koppeling is verloren en je nu niet meer de volume kan regelen. Heb je geprobeerd hem opnieuw te koppelen met behulp van deze stappen? Je kunt hem ook even volledig resetten door de batterijen 60 minuten eruit te halen, dan heb je een frisse start en koppeling. Laat je weten of het is gelukt?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Wietel 44 - welkom op de Ziggo Community!

Wat gek dat hij plotseling de koppeling is verloren en je nu niet meer de volume kan regelen. Heb je geprobeerd hem opnieuw te koppelen met behulp van deze stappen? Je kunt hem ook even volledig resetten door de batterijen 60 minuten eruit te halen, dan heb je een frisse start en koppeling. Laat je weten of het is gelukt?

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Check ook even of de instelling die eronder staat: “bepaal je volume” nog goed staat. Er is een probleem bekend waar deze instelling spontaan wijzigt dus hou dat in de gaten.

En het koppelen gaat soms beter als je zelf het typenr invoert ipv de Next zelf te laten proberen.

 

Wietel 44
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @Wietel 44 - welkom op de Ziggo Community!

Wat gek dat hij plotseling de koppeling is verloren en je nu niet meer de volume kan regelen. Heb je geprobeerd hem opnieuw te koppelen met behulp van deze stappen? Je kunt hem ook even volledig resetten door de batterijen 60 minuten eruit te halen, dan heb je een frisse start en koppeling. Laat je weten of het is gelukt?

Hi Alex, bedankt voor je tip en probleem is hiermee opgelost !!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ontzettend fijn om te horen dat je weer het volume kunt regelen @Wietel 44. Hartstikke bedankt voor je terugkoppeling. Ik zal dit draadje nu dan ook sluiten. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons hier te vinden! 

Azzie

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi , sinds de laatste update werkt dit bij mij ook niet meer , versie 4.35 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Azzie  schreef:

Hoi , sinds de laatste update werkt dit bij mij ook niet meer , versie 4.35 

 


@Azzie Heb je deze stappen al geprobeerd die Alex van Ziggo hierboven geschreven heeft?

 

Alex schreef: Wat gek dat hij plotseling de koppeling is verloren en je nu niet meer de volume kan regelen. Heb je geprobeerd hem opnieuw te koppelen met behulp van deze stappen? Je kunt hem ook even volledig resetten door de batterijen 60 minuten eruit te halen, dan heb je een frisse start en koppeling. Laat je weten of het is gelukt?

Azzie

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Bert ,

Ik heb alles al geprobeerd maar het lukt niet , hij heeft het altijd perfect gedaan in deze opstelling.

alles staat in de kast MAAR als ik het deurtje van de kast openzet dan doet ie het wel.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Azzie! Hopelijk heb je een goed weekend gehad 🙂

Erg jammer dat je de volumeknop niet meer goed kunt bedienen sinds versie 4.35 op je mediabox en dat de aangedragen oplossing in dit topic niet heeft gewerkt voor je. Dit topic dateert inmiddels uit 2019. Ik adviseer je om bij aanhoudende problemen een eigen topic te starten. Deel daar alle relevante informatie, dan helpen we je daar verder!

Germab

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds een paar dagen ook het probleem dat volumeknop op afstandsbediening niet meer werkt. (Gelukkig nog wel op afstandsbediening van TV) . Heb al verschillende keren geprobeerd via beeld en geluid afstandsbediening opnieuw te koppelen.  Ik krijg dan steed aan rechter zijde wanneer ik test een “geluidsicoontje” te zien in een rood rondje met streep erdoor.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @Germab

Wat frappant dat je ineens geen geluid meer kunt regelen met de afstandsbediening van je mediabox. Je kunt deze stappen eens doorlopen. Hoe gaat het dan? 
Kun je anders eens de mediabox van de stroom halen en de coaxkabel loskoppelen voor 5 minuten. Daarna nogmaals de afstandsbediening koppelen. Werkt het dan wel weer met het geluid?

Jantje Beton

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Heel erg bedankt dat was het dus 🙂

2 dagen naar gezocht en nu doet hij het weer.

Uitgelicht topic