Sinds ik geluid moet regelen via afstandsbediening van next mini moet ik deze 2x zo hard zetten als dat ik het via afstandsbediening van Sony TV deed behalve Ziggo Sport , die geeft wel de oude geluidssterkte.
Ziggo heeft hier geen oplossing voor
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ziggo Sport heeft alleen mpeg Audio en geen Dolby Audio, vaak is Dolby Digital/AC3 wat zachter in weergave op een stereo TV. Dit zou een reden kunnen zijn dat het op Ziggo Sport harder in volume is dan op ander kanalen.
Speel eens met de audio instellingen op de Next in het menu, instellingen, beeld en geluid, Dolby Audio - Altijd aan/Volg signaal/Multichannel PCM/uitgeschakeld.
Heb Dolby Digital/PCM uitgeschakeld en volumes zijn nu normaal net als voor next mini
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het Volume is niet geheel optimaal dat kan kloppen, is wat lager, ook hier met de Mini.
Maar het werkt wel en meestal komen er in afzienbare tijd Ziggo Moderators langs die dit door kunnen zetten naar de juiste afdeling.
Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo community profiel, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Ziggo Sport heeft alleen mpeg Audio en geen Dolby Audio, vaak is Dolby Digital/AC3 wat zachter in weergave op een stereo TV. Dit zou een reden kunnen zijn dat het op Ziggo Sport harder in volume is dan op ander kanalen.
Speel eens met de audio instellingen op de Next in het menu, instellingen, beeld en geluid, Dolby Audio - Altijd aan/Volg signaal/Multichannel PCM/uitgeschakeld.
Heb Dolby Digital/PCM uitgeschakeld en volumes zijn nu normaal net als voor next mini
Karel bedankt voor juiste oplossing
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.