1
Vraag
2
Reacties
Kasparov

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Volume geluid regelen met afstandbediening van M next box via de Yamaha.

Mijn Samsung tv ,en de Yahama reciever krijg ik wel gekoppeld om aan te zetten, maar het volume regelen op de Yahama met de M. next afstandbediening lukt niet.

Wat gaat er fout.?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Kasparov Als je de Next met een HDMI kabel en optische kabel hebt aangesloten, dan moet je op de Yamaha wel de juiste ingang kiezen voor het geluid via de HDMI of de optische kabel.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Yamaha versterker kunnen koppelen in de Instellingen Beeld en Geluid en kies Versterker.

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
  • Dat heb ik gedaan, maar bij aanzetten werkt alles behalve het geluid dat dus niet geregeld kan worden. Het gaat wel goed als eerst de Yahama aan zet op radio en daarna de tv start dan kan ik het geluid via Yahama (en dus b.v. ruimtelijk) regelen.
  • Kan de oorzaak zijn dat ik de Yahama vanaf de Medianext box heb aangesloten met een hdmi kabel en ook met een optische kabel.? Vanaf de Yahama is de tv aangesloten met een hdmi kabel op arc.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Kasparov Als je de Next met een HDMI kabel en optische kabel hebt aangesloten, dan moet je op de Yamaha wel de juiste ingang kiezen voor het geluid via de HDMI of de optische kabel.

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Dank voor je snelle reactie. De Yamaha is een RX-S602 Dus de vraag nu is hoe kies ik de juiste ingang voor hdmi of optisch. Of is het misschien beter als ik de optische kabel er af haal, en dan alleen de hdmi kabel laad zitten.

Ja, ik hoor je denken wat een amateur, dat is ook zo.

Ik hoop dat je me de juiste tip kan geven.

Ik gebruikte hiervoor een Logitech Harmony 665 maar die vertoonde keuren, en die wordt niet meer gemaakt.

Dus ik probeer nu de Ziggo medianext box  in te richten voor gebruik, dat lukt aardig maar alleen het geluid wil niet erg lukken

Het gaat wel als ik de Yamaha op radio weergave aanzet, en dan over schakel naar tv kijken dan kan ik wel het geluid van tv regelen met de Mediabox afstandbediening.

 

Heel verhaal, waarvan ik hoop dat je mij de gouden tip kan geven

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Met de linker draaiknop INPUT kun je kiezen tussen de ingangen, hoe dat met de afstandsbedieningen werkt, geen idee, dat zal in de gebruiksaanwijzingen staan, vermoed ik.

 

Bert_0-1656847326933.png

 

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ga uit uitzoeken en uitproberen. 

Enig idee of het verwijderen van de optische kabel succes vol zal zijn. Ik kan dat natuurlijk zelf uitproberen.

Dank zover.

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb de optische kabel verwijderd. Maakt niets uit.

 

 

Moet nu de Yahama eerst aanzetten op b.v. netwerk muziek, en daarna de tv aanzetten om dan het volume van de uitzending op de yahama te kunnen regelen.Beetje omslachtig, maar ik doe het er mee.

Alle drie de apparaten zijn nu aangesloten met Hdmi kabels.

Van Mediabox next naar Yahama met een Hdmi kabel en van deze met Hdmi ARC naar de Samsung TV.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic