Goedenavond,
Ik heb de Next Mini, deze is verbonden via een internerkabel voor televisie. Alleen sinds vanavond kan ik met zowel mijn Samsung afstandsbediening als met mijn Ziggo afstandsbediening het geluid niet meer beheren. Volume wil niet omlaag/omhoog maar ook niet uit. Ik heb de afstandsbediening van Ziggo al een paar keer opnieuw gekoppeld maar het probleem blijft. Ook heb heb ik de Next Mini afgekoppeld en na een paar minuten weer opnieuw gekoppeld maar dit werkt ook niet.. wat nu?
En een andere vraag, als ik de tv aan zet met de Ziggo afstandsbediening dan zie ik eerst het scherm van Samsung met Samsung tv en diverse dingen die zij aanbieden en na een tijd springt ie pas over op het Ziggo tv-scherm maar soms moet ik de tv opnieuw uit/aan doen omdat ie anders blijft hangen op het Samsung scherm. Kan ik het Samsung scherm ook uitschakelen? Of iets omzetten dat ie meteen naar Ziggo springt?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@amber0302 schreef:
Ik heb de Next Mini, deze is verbonden via een internerkabel voor televisie. Alleen sinds vanavond kan ik met zowel mijn Samsung afstandsbediening als met mijn Ziggo afstandsbediening het geluid niet meer beheren. Volume wil niet omlaag/omhoog maar ook niet uit. Ik heb de afstandsbediening van Ziggo al een paar keer opnieuw gekoppeld maar het probleem blijft. Ook heb heb ik de Next Mini afgekoppeld en na een paar minuten weer opnieuw gekoppeld maar dit werkt ook niet.. wat nu?
Als de volumeregeling ook met de Samsung afstandsbediening niet werkt moet je het in de Samsung zoeken, De next heeft geen volumeregeling. De afstandsbediening van de next bedient alleen maar de Samsung.
En een andere vraag, als ik de tv aan zet met de Ziggo afstandsbediening dan zie ik eerst het scherm van Samsung met Samsung tv en diverse dingen die zij aanbieden en na een tijd springt ie pas over op het Ziggo tv-scherm maar soms moet ik de tv opnieuw uit/aan doen omdat ie anders blijft hangen op het Samsung scherm. Kan ik het Samsung scherm ook uitschakelen? Of iets omzetten dat ie meteen naar Ziggo springt?
Geef typenr door, misschien weet iemand een instelling, verwacht overigens dat het nu eenmaal zo werkt.
Het lijkt erop dat de laatst gekozen bron niet wordt ohthouden.
Ik heb een samsung uit 2018 en uit 2021 en bij beiden wordt standaard de bron gekozen waarmee de tv is uitgezet. Was HDMI 2 actief dan gaat de tv met die bron aan.
Mogelijk moet ook de smart hub worden uitgeschakeld los van eerder genoemde komt bij het aanzetten standaard de balk in beeld met de geinstalleerde apps. Afhankelijk van het model zou de methode uit deze link moeten helpen.
Wat het probleem met de volume betreft kan het nodig zijn de TV te updaten of de TV resetten gebaseerd op wat vragen op de Samsung Community.
Tv even 10 minuten stroomloos maken en daarna weer aansluiten. Hoop dat dit gaat werken voor je.
Wat u zou kunnen doen aangezien u, uw beide tv's al enige tijd in gebruik heeft, (echter weet ik niet hoe lang u al in bezit bent van het Ziggo kastje).
U zou de batterijen van beide afstandsbedieningen er uit kunnen halen en dan een uurtje wachten totdat u de batterijen er weer in doet(dat uw afstandsbedieningen niet meer electrisch geladen zijn.
Het tweede wat u kunt doen is de rechter batterij verplaatsen naar de linkerkant en de linker batterij in het rechter batterij ingang er in stoppen. Dit werkt vaak ook als oplossing.
Dan is er ook nog de optie om de batterijen te vervangen met nieuwe batterijen.
Wat u ook kunt doen nadat u uw Ziggo afstandsbediening opnieuw heeft gekoppeld, is om op de home knop(op de toets met het huisje) te drukken en dan gaat u in het menu van uw Next Mini naar het tandwiel icoontje.
Vervolgens gaat u naar het menu: Systeem. Daar ziet u dan een lijst staan met een van de volgende opties: Daarin staat de tekst: Een knop voor aan-en uitzetten: Deze optie zou u dan op aan moeten instellen. Mocht het zijn dat u nog steeds niet uw Samsung tv afstandsbediening niet volledig werkende krijgt, dan zou u op deze optie/instelling van uw Ziggo afstandsbediening kunnen terugvallen en hoeft u in ieder geval niet meer uw Samsung afstandsbediening te gebruiken(het is slechts een doekje voor het bloeden maar wellicht stelt de Ziggo afstandsbediening zich dan opnieuw in). Het is het proberen waard.
Goedemiddag ik heb deze oplossing gevonden op een Engelstalig klantenservice forum:
So, in order to fix the TV, you need the remote control works properly.
So Lets Begin!
1. Unplug the TV
2. Leave For Atleast 2mins (5-10mins if you can wait longer)
3. Plug The TV, wait if it will Show The Samsung Logo
4. If the Samsung Logo Appeared
5. Using the Remote Control
Press Mute,1,8,2,Power (4 Buttons)
Then It Will Boot A Samung Logo for Many Times
It will take you 5mins - 15mins to boot up your TV. If your TV finally Turns On, wait for a minute, if it shows Options after Boot, Press the Source Button and try some source to be played. Then after That. You Can Power Off The TV and Turn On Again. Boom!! Your TV is working.
Hallo, ik heb een nieuwe Panasonic TN-55W70AEZ tv maar krijg deze niet aangemeld op de afstandbediening van de Ziggo Next.
Inmiddels 1.5 uur de helpdesk van jullie aan de lijn gehad en deze hebben uiteindelijk een nieuwe afstandsbediening toe gestuurd maar ook dit mag niet helpen. Graag hoor ik hoe nu verder om met de Ziggo afstands bediening de volume te kunnen bedienen van mijn nieuwe tv. Het gaat om een nieuw model 2024/25 M.v.g. Stefan
Huisje---> tandwiel----> beeld en geluid---->
Bepaal je volume en ga daarin je nieuwe tv zoeken en koppelen.
Succes!
Goedemiddag @amber0302, welkom op de Ziggo Community! 🙂
Ik zie dat je er al aardig wat tips zijn geplaatst om je verder te helpen. Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.