Ik heb inmiddels 3 suks "Next Mini"in huis. Een gratis, bij het abonnement. Twee op huurbasis.
Het werkt prima. Nu heb ik 4 TV 's in huis, en wil de bekabeling opruimen. Dat betekent, dat ik een vierde
Next Mini wil bijhuren. Ik heb telefonisch contact gehad. Inmiddels drie medewerkers met verschillende lezingen. Wel en niet dus. Onduidelijkheid alom. Voor mij is deze vraag essentieel.
De ontvangst met internet zou minder zijn..... Ik gebruik nooit meer dan twee TV's tegelijk. Dus dat argument klopt in mijn geval niet. Graag duidelijkheid hierover. Ik ben met een verbouwing bezig. Deze vraag is dus erg belangrijk op dit moment. Telefonisch wordt ik niet wijzer. Klantenservice voorziet nauwelijks in schriftelijke vragen!!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Lang verhaal kort, het kan niet. Je mag naast je hoofdbox maximaal 2 andere huur mediaboxen en 2 CI+ modules.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@marcelmandos De coax bekabeling wordt bedoelt als in de kabels die opgeruimd gaan worden? Misschien interessant om er dan netwerkkabels voor in de plaats te trekken.
Wat betreft de 3 mini's. Ik weet niet of het er meer kunnen worden. Denk eerlijk gezegd van niet. Maar er is nog een andere mogelijkheid. Als de tv's smart TV's zijn en de ziggo go app zou er op kunnen worden geinstalleerd. Dan kan ook zo gekeken worden. Of dit eventueel via een chromecast te doen. Dan is wel goed wifi signaal nodig maar dan is nog wel te doen.
Lang verhaal kort, het kan niet. Je mag naast je hoofdbox maximaal 2 andere huur mediaboxen en 2 CI+ modules.
Je kunt maximaal 1 hoofdbox en 2 extra boxen afnemen.
De ontvangst maakt verder niet uit, de kwaliteit wordt echt niet minder bij meer boxen.
Enige beperking zou je internet snelheid van je abonnement kunnen zijn.
Aangezien de Mini vanaf Internet Start 100/30 beschikbaar is valt het bandbreedte verhaal deels af,
Een verbinding via Wifi dat kan een bottleneck opleveren. Kijkt men via 3 Mini's tegelijk een UHD stream dan kan er iets minder bandbreedte overblijven.
dat alle 3 de medewerkers niet kunnen vertellen dat 3 mediaboxen/ci+ modules de max is is wel vreemd. het antwoord is dus nee. mogelijke oplossingen:
1. android tv waarop je ziggo go kunt installeren
2. chromecast waarop je de ziggo go app installeert
3. een kennis, zoon/dochter etc die ziggo klant is er eentje laten huren en deze in je eigen huis installeren (omslachtig, maar werkt wel)
@Gio2903 schreef:
3. een kennis, zoon/dochter etc die ziggo klant is er eentje laten huren en deze in je eigen huis installeren (omslachtig, maar werkt wel)
Ik ben bang dat een Mediabox Mini alleen werkt als deze onderdeel is van uw eigen abonnement. Anders zou u een op Marktplaats gekochte Mini óók kunnen laten werken.
@Gio2903 schreef:
Kan werken, maar is niet gegarandeerd en volgens de algemene voorwaarden verboden.
.
@Gio2903 schreef:dat alle 3 de medewerkers niet kunnen vertellen dat 3 mediaboxen/ci+ modules de max is is wel vreemd. het antwoord is dus nee.
Klantenservice ziet waarschijnlijk in het bestelsysteem dat iets niet kan en geeft dan een eigen invulling aan waarom dat is. Veel medewerkers van de klantenservice hebben maar weinig echte kennis, als iets buiten het script valt geven ze er maar een draai aan.
Hier een voorbeeld uit een artikel van de volkskrant van 23-07-2023
''Krappe arbeidsmarkt in Nederland geeft callcenters in Suriname vleugels.
Recent nog telefonisch contact gehad met de klantenservice van Albert Heijn, Ziggo of Zalando? Wellicht had u dan iemand aan de lijn in het verre Paramaribo. Callcenters vormen de snelst groeiende sector binnen de Surinaamse economie.
Geen opleidingseisen
Teleperformance stelt geen opleidingseisen aan nieuwe werknemers. Dat is aantrekkelijk in een land waar bijna 40 procent van de jongeren zonder diploma van school gaat. Hierdoor is in Suriname een situatie ontstaan waarbij bedrijven vaak vergeefs naar gekwalificeerd personeel zoeken, terwijl er veel werkloze jongeren rondlopen. Zij kunnen bij Teleperformance aan de slag als hun Nederlandse spreek- en schrijfvaardigheid voldoende is en ze met computers overweg kunnen.''
@Steefb schreef:
Klantenservice ziet waarschijnlijk in het bestelsysteem dat iets niet kan en geeft dan een eigen invulling aan waarom dat is. Veel medewerkers van de klantenservice hebben maar weinig echte kennis, als iets buiten het script valt geven ze er maar een draai aan.
Dit is inderdaad een wonderlijke situatie. Het kan best zij dat een medewerker van de klantenservice niet alles weet en daar kan ik best inkomen, maar deze medewerker kan toch informeren bij een collega die het wèl weet?
ik heb bij mijn abbonement een extra next mini en die staat bij me moeder en werkt via haar ziggo internet verbinding , zo kan ze genieten van mijn tv max pakket
Let wel op wat je schrijft, cardsharing is dacht ik verboden.
Een van de medewerkers, vertelde me, dat meer dan drie boxen wel mogelijk was. Daarvoor zou ze me doorverbinden met de administratie. Wachttijd ca na 10 minuten. Toen heb ik het gesprek afgebroken.
Waar vind ik bij Klantenservice nou een antwoord, dat betrouwbaar is?
Ik vraag me af, waarom niet. legaal, meer dan drie boxen mogelijk zijn. Ik las ergens, dat het een puur commercieel verhaal is, van Ziggo.
Is de oplossing daar, door via familie of kennissen een vierde box, bij te rommelen??
@Wim C.nee, want die mini's staan nergens actief. als iemand die je kent m actief huurt, dan werkt hij 100% zeker, ook in iemand anders zijn/haar huis zolang die ook ziggo internet heeft
misschien niet de beste tip om te geven, maar ergens is het wel raar dat er een limiet van 3 is natuurlijk.
Limiet van drie zal meer zijn ivm de voorraad, en dat ze iedereen willen blijven voorzien. Vergeet niet dat er straks misschien wel miljoenen nodig zijn als we naar iptv overgaan en de miljoenen CI+ modulen werkloos worden en dus vervangen moeten worden.
@amvih schreef:Limiet van drie zal meer zijn ivm de voorraad,
Ik dat die limiet er meer op zit om te voorkomen dat sommige klanten deze dan maar bij allerlei familie, vrienden en bekenden rondstrooit, zoals nu ook al (in beperkte mate) gebeurt.
Die miljoenen is lichtelijk overdreven. De Ziggo Go app is de meer voor de hand liggende vervanging. Waarom € 4,00 per maand verspillen voor een tweede of derde scherm die waarschijnlijk nog geen uur per dag aan staat.
Los van DVB-C kijkers met een CI module en smartcard vergeet de kijkers zonder smartcard niet.
@Steefb Als je op de site van VodafoneZiggo kijkt, werven ze zelf personeel voor de klantenservice.
Kijk je op sites van uitzendbureaus en inbound call centers in Nederland, dan werven deze ook voor Ziggo klanten service als extern call center. Dus weet je zeker dat de klantenservice van Ziggo in Suriname zit?
er zal vast een gedeelte in suriname zijn maar ze werken ook gewoon vanuit nederland zelf
Het Nederlandse webhelp met diverse filialen doet veel voor onder andere Vodafone en Ziggo.
De doorloop van studenten daar is vrij groot niemand blijft daar lang hangen voor die paar centen. Dan is er nog de eigen interesse voor het product waar je voor werkt.
De limiet van maximaal 5 activaties waarvan drie Mediaboxen zal van meerdere zaken afhangen. Zo mag je ook maar op drie apparaten tegelijk via Ziggo Go kijken. Wat dat betreft zal het ooit uitfaseren van DVB de nodige gevolgen hebben voor de klanten en naar alle waarschijnlijkheid ook voor Ziggo zelf. Aan de andere kant kijkt men blijkbaar steeds minder lineair, op sportuitzendingen na.
In ieder geval meer dan drie Mini's via Ziggo mag niet punt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.