1
Vraag
2
Reacties
MartienLaarbeek

Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Videoland lastig te bedienen via Ziggo

Het kan zijn dat ik met mijn vraag bij Videoland moet zijn maar in grote iijnen heb ik hetzelfde bij Netflix dus het kan ook wel wat met Ziggo te maken hebben, mogelijk in combinatie met de Horizon mediabox en een ietsjes ouder model TV (Samsung LE32M5). Op de eerste plaats duurt het soms eindeloos lang voordat Videoland op kanaal 151 verschijnt (het menuutje waarin ik de gebruiker kan kiezen laat dan lang op zich wachten) of  de tv springt spontaan terug naar Nederland 1.  Als ik in plaats van via kanaal 151 Videoland start via de "Apps" van de mediabox kom ik er wel in maar vaak wordt niet onthouden welke aflevering ik van bepaalde series gekeken heb. Ik moet dan via de zoekopdracht de naam van de serie intikken en als het een serie is met veel afleveringen, door al die afleveringen heen "zappen" met de toets rechts van de afstandsbediening.  Een omweggetje dat ik nog wel eens doe is de serie op mijn pc of telefoon opzoeken (dan gaat navigeren veel sneller) en die dan via chromecast naar mijn tv doorsturen maar dan is het geluid weer vaak wat haperend.  Dat laatste kan overigens best aan het wat oudere chromecast-apparaatje liggen vandaar dat ik eigenlijk graag met de meegeleverde afstandsbdiening van Ziggo alles zou doen. Wie heeft er tips?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De splitter die met witte kapje even een schroevendraaier er tussen en je wipt zo het kapje er af. Je signaal sterkte van je Media Box XL is naar mijn mening zoals ie moet zijn, klein beetje ver bij goed maar ruim voldoende.

De afstandsbediening van de media Box xl via de App werkt alleen als de Media Box XL in een Thuisnetwerk staat en dit wordt ten strengste afgeraden wegens grote Bugs in het systeem. 

 

Voor mij inziens ziet het er goed uit, en is nu dan alles wel voor de rest beter of nog steeds zelfde

 

Het topic staat ook vermeld bij de moderators die komen zekers vandaag even topic in wandelen.

Bekijk in context

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @MartienLaarbeek,

Fijn dat er veel nieuwe reacties in dit topic staan en het nu beter gaat met het signaal nu het kapje van de splitter af is. Dat is top!
 
Hoewel de signaalwaardes nu binnen de marges staan, lijkt het mij met oog op de toekomst wel verstandig dat er naar de hoofdaansluiting wordt gekeken.
Een hoofdaansluiting die wel beschermt tegen straling van buitenaf kan namelijk wel wenselijk worden natuurlijk.

Ik heb daarom een monteursafspraak gemaakt voor komende maandagochtend tussen 0800-1300 uur.
Mocht dit onverhoopt niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk verplaatsen.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hi @MartienLaarbeek

Zo te lezen loopt het niet helemaal lekker met Videoland, hoe je het ook wendt of keert! Hier moeten we induiken. Zou je allereerst een foto kunnen plaatsen van de hoofdaansluiting? Dan kunnen we goed met je mee kijken en denken. 

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Dank je voor je antwoord maar die aansluitingen lijken me oké, ik heb even wat moeite gehad met de router maar dat bleek te komen omdat ik ten onrechte een utp-kabel tussen het nieuwe modem en de horizon mediabox had zitten, en nu doen tv, internet én telefoon het prima. Het gaat er alleen om dat Videoland op kanaal 151 wel verschijnt maar het duurt dan een hele tijd voor ik mijn eigen gebruikersnaam kan kiezen, soms springt hij ook spontaan terug op kanaal 1. Ga ik naar de Ziggo-Apps dan kan ik daar ook voor Videoland kiezen. Dat is meestel iets stabieler. Een tweede punt is dat ik het lastig vind met de Ziggo/horizon-afstandsbediening door de diverse programma's van Videoland te navigeren. Ik kijk bijvoorbeeld vaak naar Goudkust maar soms wordt de laatste aflevering die ik gekeken heb niet onthouden. Met de afstandsbediening betekent dat dan via de pijltjestoetsen naar het tweede seizoen toe en die toets wel een m inuut lang vasthouden voor je de juiste aflevering te pakken hebt. Ook het zoeken van een film of serie met het alfanumerieke toetsenbord op de achterzijde van de afstandsbediening is allesbehalve makkelijk.  Foto's maken lijkt me dus geen zin, ik kan hooguit een filmpje maken terwijl ik de tv zit te bedienen.  
Mijn "workaround" is nu:  op de app op mijn telefoon de juiste aflevering opzoeken (die app start meestal wel op en scrollen gaat daar wat makkelijker)  of de website op mijn pc opzoeken, en vandaar met een chromecast-apparaatje de boel naar mijn tv casten. De vraag is dus of dat allemaal niet wat makkelijker kan op de tv zelf

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dat is inderdaad erg merkwaardig! Je geeft aan dat je ook problemen ervaart met Netflix via de Mediabox XL. Hoe zit dat precies?

Overigens: zoals het nu lijkt, ontvang je binnen 2 weken een bericht van ons om je Mediabox XL up te daten naar de nieuwste software. Met de nieuwste software kun je ook een andere afstandsbediening gebruiken met voice control. Wellicht werkt dat voor jou een stuk prettiger. Alle voordelen vind je hier op een rijtje. Zodra je Mediabox XL uitgerust is met de nieuwste software, is het is mogelijk om deze afstandsbediening aan te vragen. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker heeft wel degelijk nut want een foto zegt meer dan 1000 woorden 

en mogelijk is de hoofdaansluiting of splitter versterker etc verouderd en aan vervanging toe

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

ziggo-aansluiting-1.jpg

ziggo-aansluiting-2.jpg

  

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Sorry er gaat technisch even wat mis met het gebruik van het forum zelf maar nu is het voor mij duidelijk welke foto's je graag wilde. Ik heb ze geplaatst maar het lukte niet om ze aan dit berichtje te "hangen".  De splitters zaten trouwens bij een modem dat pas een paar weken geleden geleverd is

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de hoofdaansluiting is verouderd niet afgeschermd voor straling van buitenaf zoals digitanne en 4g etc en dient vervangen te woorden door een ziggo monteur

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Dank voor je antwoord!  Mijn postcode en huisnummer stonden er al in.  Dus als er een afspraak ingepland wordt, graag!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

mooi

morgen zal er wel een moderator langs het topic komen die een monteur voor je kan inplannen 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Haal het witte kapje eens van de splitter 

Zie ook filmpje hier > https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

 

Videoland navigeren op de Medis Box gaat iets trager dan telefoon en tablet, Ziggo werkt met iets ander platform dan de Smart App. Platform van Videoland is voor media box sinds jaren als een probleem omdat dit steeds meer wordt vernieuwd en omdat het een vrij verbreed content is blijft Ziggo wel vernieuwen maar stap voor stap. Andere vraag hoe is jou Medis Box verbonden met Wifi of UTP bekabeling naar het modem,

 

@anoniemforum  zei dat ook de AOP verouderd is dat klopt dit kan ik doorgeven aan de moderators, maar probeer errst even splitter kap zonder hoesje en ook het volgende:

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes


Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

 

Als je Mediabox XL in het thuisnetwerk is opgenomen, kunnen er zich problemen voordoen. Dit los je op door de box uit het thuisnetwerk te verwijderen. Hieronder leggen we uit hoe je dit kunt doen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/horizon-uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/

 

Ik heb topic reeds doorgegeven aan de Moderators zei komen vanzelf langs.

 

Zorg wel even dat de gegevens in profiel staan.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

binnenkomst-signaal.jpg

splitter.jpg

signaal tv.jpg

   Dank voor het wederom uitgebreide antwoord.  Ik heb geprobeerd de splitterkap eraf te halen maar dat lukte met geen mogelijkheid. Ik heb met het nieuwe modem nog wel een andere splitter gekregen waar al geen kapje meer op zat, dus die heb ik er nu maar op  gezet. Modelnummer is in beide gevallen POA-01-B  het enige verschil is dat op de splitter die ik nu heb aangesloten (zonder kapje) op de achterkant 2009 gedrukt stond  en op die waar het kapje niet af wilde staat 2012. Bijgaand ook een foto van de plek waar het signaal binnenkomt. Dat kunsttof kapje met die twee coax-aansluitingen zit er al heel lang, ik geloof dat ze er wel een keer een nieuwe kabel in getrokken hebben maar dat is al een jaar of acht geleden. Wat je op de foto ziet is gewoon aan de straatzijde, in de huiskamer pal naast de voordeur van de hal komt het allemaal binnen. Er was nog het advies om de netwerkkabel tussen de connectbox en de horizonbox te verwijderen. Dit had ik al gedaan n.a.v. een paar andere problemen die ik in een ander topic heb besproken (internet startte 's ochtends vaak doodeenvoudig niet op).  Het enige wat ik (nu er geen netwerkkabel meer tussen connectbox en horizonbox zit)  niet meer voor elkaar krijg is, de ziggo-app op mijn smartphone als afstandsbediening gebruiken. Die gaat dan namelijk naar de horizon zoeken die voor het wifi-signaal een ander ip adres heeft dan de connectbox, maar als ik van dat "speelgoedje" af moet zien dan is dat niet zo erg. Zoals je verder kunt zien is de signaalsterkte op de tv goed en de signaalkwaliteit uitmuntend. 

Verder hierbij ook de gevraagde screenshots m.b.t. de netwerkstatus

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen, bedankt! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De splitter die met witte kapje even een schroevendraaier er tussen en je wipt zo het kapje er af. Je signaal sterkte van je Media Box XL is naar mijn mening zoals ie moet zijn, klein beetje ver bij goed maar ruim voldoende.

De afstandsbediening van de media Box xl via de App werkt alleen als de Media Box XL in een Thuisnetwerk staat en dit wordt ten strengste afgeraden wegens grote Bugs in het systeem. 

 

Voor mij inziens ziet het er goed uit, en is nu dan alles wel voor de rest beter of nog steeds zelfde

 

Het topic staat ook vermeld bij de moderators die komen zekers vandaag even topic in wandelen.

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Dank je dan heb ik in elk geval ook wat meer duidelijkheid over de instellingen. dat van Videoland, als al gezegd wordt dat dat wel vaker hapert, dat laat ik dan maar zo. In elk geval is voor mij een heel redelijke workaround: bij videoland (en Netflix)  via mijn pc of smartphone  het gewenste programma of film kiezen en dan via een chromecast-apparaatje naar mijn tv casten. het is ook wel een iets oudere tv die ik heb, vandaar is het misschien sowieso wat houtje-touwtje dus dat laat ik dan maar even voor wat het is.
Is het nog wel raadzaam een monteur te laten kijken naar de aansluiting "in de muur" ?  

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De Moderator zal daar over oordelen, ik ben een klant die een klant helpt, en het dit heb doorgegeven. Wacht even hun reactie af, dan weet je meer. Zei kunnen in de systemen kijken, dat kan ik niet voor je doen.😊

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

OK dank je dan wacht ik nog heel even af.  

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @MartienLaarbeek,

Fijn dat er veel nieuwe reacties in dit topic staan en het nu beter gaat met het signaal nu het kapje van de splitter af is. Dat is top!
 
Hoewel de signaalwaardes nu binnen de marges staan, lijkt het mij met oog op de toekomst wel verstandig dat er naar de hoofdaansluiting wordt gekeken.
Een hoofdaansluiting die wel beschermt tegen straling van buitenaf kan namelijk wel wenselijk worden natuurlijk.

Ik heb daarom een monteursafspraak gemaakt voor komende maandagochtend tussen 0800-1300 uur.
Mocht dit onverhoopt niet schikken, dan kun je via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk verplaatsen.

MartienLaarbeek
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Dank maandagochtend is prima hoor!  

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal goed, dan laat ik de afspraak op maandagochtend staan 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic